[KABEL] internet tijdelijk verhuizen ??

Pagina: 1
Acties:

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 06:58

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
Lo,

Ik heb een kabelinternet abbonnement lopen bij Kabelfoon in mijn ouderlijk huis.
Volgende week ga ik echter verhuizen naar een appartementje waar ik uiteindelijk ADSL krijg van zon, dit gaat echter een week of 4 duren en ik heb wel internet nodig voor mijn studie.

Ik wil dus het kabelmodem (tijdelijk) meeemen en daar aansluiten en hier voor die periode een telefoonmodempje aansluiten (her internetten ze weinig)

Ik heb al eens eerder mijn modem op een andere locatie (in dezelfde stad maar een paar wijken verder) aangesloten en ik kreeg gewoon internet. Maar het huishouden waar dit was had ook een abonnement lopen bij de zelfde provider. of het datverbruik in mijn account kwam weet ik niet meer zeker maar ik dacht het wel. Pin me er alleen niet op vast.

Is het mogelijk dat zon modem dus overal binnen het service gebied van de provider werkt ? of is het abonnement locatie gebonden en kon ik er toen mee internetten omdat dat huishouden ook een abonnement had lopen ?

Wie o wie heeft hier ervaring mee of enig idee in

Het betreft een terayon modem van Kabelfoon met een dynamisch adres (1024/512)

De enige echte

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:15

not-known

[BI] Crewmember

Nope gaat niet lukken aangezien de CAI aansluiting in je straatkast daar niet geschikt voor gemaakt is. Daar zal men eerst eea moeten omzetten alvorens je kan internetten.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
dat is jammer, het is wel zo dat het een sloopwoning betreft gelegen in een bejaardenhuis. De kabel zit bij de huur in en er is dus 1 gezamenlijke aansluiting?

dus als er 1 iemand met kabelinternet is dan werkt die van mij ook ?

De enige echte

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Waarom probeer je die aanbieding [Try & Buy] van chello voor een maand eens uit ... mits die te verkrijgen is natuurlijk

http://home.nld.chello.nl/

| My SpiderWeb |

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:15

not-known

[BI] Crewmember

Badderbeest schreef op 27 mei 2004 @ 22:57:
dat is jammer, het is wel zo dat het een sloopwoning betreft gelegen in een bejaardenhuis. De kabel zit bij de huur in en er is dus 1 gezamenlijke aansluiting?

dus als er 1 iemand met kabelinternet is dan werkt die van mij ook ?
Ik denk het niet. Die lijn zal wel alleen geschikt gemaakt zijn voor 1 verbinding. Dat is ook nogal wiedes want anders koop je X aantal modems en die sluit je aan en heb je X maal die verbinding voor dezelfde prijs :+ Zou niet kloppen imho :P

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
nee want je modem is gekoppeld aan een account en je account is gekoppeld aan een adres wat je leased dus 1 adres per account ;)

en chello is niet te verkrijgen :(

ik heb al nagekeken welke provider het bestuur van dat bejaardenhuis heeft maar das een andere dan kabelfoon (adsl denk ik)

De enige echte

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
p.s. ik heb gehoord dat je in amsterdam (of delen ervan) gewoon een modem kan kopen en dan zonder abbo kabelinternet hebt ???

De enige echte

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat zou kunnen, maar dan betaal je per minuut. Daar heb ik ook wel eens van gehoord. Google er op los zou ik zeggen.

Dividend for Starters

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
Beste aanwezigen een paar dagen terug starrtte ik een topic met de vraag of ik mijn kabelmodem overal binnehet servicegebied van de provider op de kabel kon prikken en gaan internetten. men was er stellig van overtuigd dat dit niet het geval was. Doch ben ik verblijd met de notie dat dit echter wel mogelijk is :D

ik ben verhuisd naar de andere kant van de stad, en het werkt gewoon :)

provider: Kabelfoon
Modem: terayon
abbo: Premium

lokkertje op het topic en ik hoop jullie heer weer iets zinnigs te hebben gemeld. B)

De enige echte

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Merged :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

Hier ging 't toch wel degelijk. Ik ging verhuizen naar nieuwbouw waar nog niemand chello had, maar 't werkte prima. :) Chello kwam steeds niet, dus heb ik 't zelf maar gedaan. :) Later heb ik chello het voor de administratie doorgegeven.

/edit: Oh, was 'ie dus reeds achter :P

[ Voor 13% gewijzigd door jep op 02-06-2004 00:20 ]

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
jep, kabel rockt :P probeer maar eens zo te verhuizen met adsl ;)

sorry dat ik een ander topic had geopend maar ik kon mn oude niet meer vinden :'(

De enige echte

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25

Viking Kvinne

Bestla

Bij Casema zitten de retourschakelingen in de kasten op straat nog op slot. Vandaar dat een monteur langs moet komen om die retourschakeling open te zetten. Deed ik 8) . Over het algemeen kun je als de retouren open staan binnen het bereik van een wijkcentrale internetten. Dus verhuis je van A> 200meter>B dan is het geen probleem zolang je maar met die wijkcentrale bedient wordt.(Sommige flats in Zoetermeer(Jagersbos) staan volledig open omdat de kasten van Casema tegen het plafond zitten en je daar dus moeilijk bij komt. Ik heb toen een heleboel kasten retourgeschikt gemaakt zodat je niets meer hoefde te doen en rechtstreeks naar de klant boven kon) >:)
Pagina: 1