ik heb net een mooie sennheiser hoofdtelefoon aangeschaft en nu was mijn plan om hem aan te sluiten op mijn audigy player, tegelijk met mijn stereo.Ik dacht namelijk dat de audigy 2x line out heeft.helaas lukt dit dus niet.Nu was mijn idee om mijn onboard sound te activeren (asus a7n8x-x) en daar de headphones op aan te sluiten, terwijl mijn stereo aangesloten blijft op de audigy. dat je dan dus, als je de koptelefoon wilt gebruiken, overschakelt naar de onboard geluidskaart. wel mindere kwaliteit maar ja.... denken jullie dat dit gaat werken? alvast bedankt
Bij windows geavanceerde geluidsinstellingen kan je kiezen om een line-in of microfoon om te dopen als een extra geluidskanaal.
Ook al aan een splitter gedacht, dan kun je ze namelijk beiden op je audigy aansluiten.
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
Dat kan een eenvoudige verandering van instellingen ook zoals je in mijn 1e post kunt lezen, dat bespaart de kosten, geluidskwaliteit en verlies aan signaalsterkte.DannyVersluis schreef op 27 mei 2004 @ 22:07:
Ook al aan een splitter gedacht, dan kun je ze namelijk beiden op je audigy aansluiten.
ik heb gekeken bij de instellingen, maar ik kan niks vinden over het veranderen van de eigenschap van een ingang.....kan je me dat even uitleggen?
je kan bij de mycom van die schakeldoosjes kopen
werkt prima, geen kwaliteitsverlies, want het word echt geschakeld, of koptelefoon of stereo
wel handy en kan je die onboard of audigi uitzetten
http://silverapp1.mycom.n...=AUD&productGroupCode=MIC
nummer 7 bedoel ik
werkt prima, geen kwaliteitsverlies, want het word echt geschakeld, of koptelefoon of stereo
wel handy en kan je die onboard of audigi uitzetten
http://silverapp1.mycom.n...=AUD&productGroupCode=MIC
nummer 7 bedoel ik
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Ok ga naar configuratiescherm, geluiden en audioapperaten, geavanceerd, klik dan onder hoofdvolume geavanceerd.
Als die er niet staat moet je onder tabblad opties geavancerde volumeregeling aanvinken.
Als die er niet staat moet je onder tabblad opties geavancerde volumeregeling aanvinken.
En wat denk je daarmee te bereiken.Dekaasboer schreef op 28 mei 2004 @ 08:44:
Ok ga naar configuratiescherm, geluiden en audioapperaten, geavanceerd, klik dan onder hoofdvolume geavanceerd.
Maar goed, als je meerdere geluidskaarten hebt, dan kan je in sommige apps (WinAmp bv) selecteren welke geluidskaart er gebruikt moet worden.
Dan heb je dus de normale Windows geluiden via je speakers, en je muziek op je koptelefoon.
ik heb nu de luidspreker instellingen op quadrafonisch gezet, dus nu werkt die 2e line out ook.zorgt dat voor veel kwaliteitsverlies voor de 1e poort?
Kun je het horen dan 
Nee? Probleem opgelost
Nee? Probleem opgelost
De handleiding van de Audigy zegt het volgende:
·2 Lijn uit-uitgangen voor voor- en achteraansluitingen 1 en 2
·Ondersteuning voor stereofonische koptelefoon (32 ohm) op voorste Lijn uit-aansluiting
Betekent dit dat de koptelefoon perse op de voorste Lijn uit- aasluiting moet? Daar heb ik nu namelijk mijn stereo op aangesloten en de koptelefoon op de 2e. Wat is nu precies het verschil tussen Line uit 1 en 2?
·Ondersteuning voor stereofonische koptelefoon (32 ohm) op voorste Lijn uit-aansluiting
Betekent dit dat de koptelefoon perse op de voorste Lijn uit- aasluiting moet? Daar heb ik nu namelijk mijn stereo op aangesloten en de koptelefoon op de 2e. Wat is nu precies het verschil tussen Line uit 1 en 2?
Op line 2 komt niet hetzelfde signaal terecht.
Het zijn echte surround kanalen.
Echter ik moet zeggen dat het verdomd goed lijkt bij een muziekje alsof daar een volledig signaal overheen gaat.
Het zijn echte surround kanalen.
Echter ik moet zeggen dat het verdomd goed lijkt bij een muziekje alsof daar een volledig signaal overheen gaat.
Maakt niet uit bij mij hoor!AjodokusK schreef op 28 mei 2004 @ 12:44:
De handleiding van de Audigy zegt het volgende:
ik heb de headset op line out 2 gezet en windows op quadrafonisch gezet, maar ik vind het resultaat echt hopeloos...... daarna met een splitter geprobeerd, maar op het moment dat je de headset inplugt verliest het signaal naar de stereo weer heel veel signaal.Volgens mij is de enige mogelijkheid dus zo'n plantronics switch box
Gewoon een splittertje er tussen man. Zo'n stereo naar 2x stereo stekkertje.
Een paar eurootjes. Zet je die op line out 1. Hoor je echt geen zak verschil in hoor.
Draait hier al een paar jaar zo. En ja, ik dacht ook eerst dat ik verlies zou hebben.
Ik hoor het niet, en ik heb hier ook een sennheiser er aan hangen.
Een paar eurootjes. Zet je die op line out 1. Hoor je echt geen zak verschil in hoor.
Draait hier al een paar jaar zo. En ja, ik dacht ook eerst dat ik verlies zou hebben.
Ik hoor het niet, en ik heb hier ook een sennheiser er aan hangen.
ik heb een splitter geprobeerd maar het geluid zakte toch echt een stuk weg.......
Hmm.. Das balen..AjodokusK schreef op 28 mei 2004 @ 20:38:
ik heb een splitter geprobeerd maar het geluid zakte toch echt een stuk weg.......
Heb ik hier dus serieus geen last van.
Sja.. Dan weet ik het ook niet..
Klopt, had ik ook. Heb dezelfde combo van MB en Audigy. Uiteindelijk de hoofdtelefoon in mijn versterker gestoken die signaal krijgt van de audigyAjodokusK schreef op 28 mei 2004 @ 20:38:
Verwijderd
Kheb in mijn Audigy ook 8 kabels zitten. Heb hiervoor 2 splitters gebruikt. De kwaliteit gaat niet achteruit. Althans er is ngo niemand die het verschil gehoord heeft. Volume boeit me niet zo, want als ik mn boxen half aan zet waai ik toch al weg
Werkt dus perfect bij mij!
AjodokusK wat voor type sennheiser heb je gekocht btw ?
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
bij mij is mn output-1 ook dubbel-gesplitst, met splitters in vorm van n draadje, nie zo'n dom stekkertje, die hebben wel kwaliteitsverlies... in totaal 3 apperaten op mn SoundBlaster Live 5.1 Digital:
- Speakers 4.1 (front) [Creative Inspire 4.1 4400]
- Logitech Headset [Logitech® Premium Stereo Headset]
- TV-Out huiskamer [Philips HiFi Stereo VCR]
en nog geen kwaliteitsverlies ervaren...
- Speakers 4.1 (front) [Creative Inspire 4.1 4400]
- Logitech Headset [Logitech® Premium Stereo Headset]
- TV-Out huiskamer [Philips HiFi Stereo VCR]
en nog geen kwaliteitsverlies ervaren...
[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 29-05-2004 14:05 ]
Pagina: 1