Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

plaatsen van casefans in AOpen QF50A behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOpen QF50A behuizing en 3 Coolermaster SAF-B82 80 mm casefans. In dit topic meer casefan info a.u.b. in FAQ/ staat een foto. De derde foto om precies te zijn. Die ventilatiegaten waar de twee casefans bevestigt kunnen worden, schijnen verantwoordelijk te zijn voor een hoger geluid, en zorgen voor meer weerstand wat negatief werkt op de koelprestaties. Ik heb nu 1 casefan in mijn kast zitten, en die is inderdaad diudelijk hoorbaar.

Achteraf gezien heb ik misschien niet zo'n goede case gekocht, maar ok. Ik vraag me af of het echt veel temperatuurverschil zou maken als ik een groot gat zou maken? En ik vraag me af hoe ik zo'n gat zou kunnen maken zonder dremel. Mijn vader klust wel wat, maar hij heeft geen dremel. En helaas zijn die dingen ook behoorlijk duur. Dus ik vroeg me af of iemand misschien een manier weet hoe ik dat metaal er uit kan krijgen? Mijn vader suggereerde een kleine ijzerzaag, maar die had hij zelf ook niet. Is zo'n bruikbaar voor dit doel en goedkoop?

Ik zou jullie advies erg waarderen. Bij voorbaat bedankt.

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 22:02
ja dat ka nheel veel schelen want dat was ook bij mijn el cheapo p4 case toen ik em naar server wilde scheelde het veel geluid en men temp daald met bijna 10 graden alleen omdat die standaard guards waren verwijderd en vervangen door andere.(ik heb ze er gewoon uitgedremeld)

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ozzie1987 schreef op 27 mei 2004 @ 22:27:
ja dat ka nheel veel schelen want dat was ook bij mijn el cheapo p4 case toen ik em naar server wilde scheelde het veel geluid en men temp daald met bijna 10 graden alleen omdat die standaard guards waren verwijderd en vervangen door andere.(ik heb ze er gewoon uitgedremeld)
_/-\o_ Lekker Nederlands _/-\o_

Ontopic:
Je kunt een ijzerzaagje gebruiken (zijn niet zo duur), of je kunt met de boor de tussenstukjes wegboren (is wel wat meer werk).

Verder denk ik niet dat het veel in temperatuur verschilt, maar wel in geluidsproductie. Je kunt ook wat rubber tussen de fan en de kast doen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n ijzerzaag, zou ik die bij de Gamma kunnen halen? En hoe klein zou die dan moeten zijn?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:41:
Zo'n ijzerzaag, zou ik die bij de Gamma kunnen halen? En hoe klein zou die dan moeten zijn?
Ik betwijfel of de Gamma die verkoopt 8)7 Kom op zeg :X

Niet groter dan het gaatje, ander krijg je hem er niet in. (Niet dubbel bedoeld >:) )

Verwijderd

Bij een decoupeerzaag zit in ieder geval een handleiding - en in een hobbywinkel/bouwhandel kunnen ze jou allerlei manieren vertellen waarmee je een gat in een stuk metaal krijgt. Je kunt bijv. ook een figuurzaag gebruiken - desnoods van de buurman/vrouw :)

In de CME Faq staat een hele guide voor blowholes en metaalbewerking - en zelfs Nico heeft er tips voor ;)

Google: blowhole guide

Wat betreft temperatuur: als jouw casetemp nu al een flink stuk hoger is dan je kamertemperatuur kun je behoorlijk effect verwachten van het plaatsen van extra fans en het verminderen van obstructies. Een simpele manier om dit te testen is je zijplaat van je kast afhalen - als je casetemp behoorlijk daalt kun je wel wat meer airflow gebruiken.

Vergeet niet je PC leeg te halen vóór het zagen. Electrische componenten kunnen namelijk zeer slecht tegen metaalstof/gruis.

Kortom, ik zie niet echt een probleem - het kost weinig en alle benodigde info is te vinden met de naslagwerken (faq, search, google, echte mensen). Zie de CME Policy voor wat wij in CME verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.