Battlefield Vietnam loopt SUPER traag

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 07:02
Ik heb sinds kort Battlefield Vietnam! Echt echt een super ruige game!
Nu heb ik het probleem dat ik alles op low settings moet spelen om het een beetje speelbaar te maken. Ik heb sinds 2 dagen een Radeon 9800 Pro maar op me Geforce 4 ti 4200 liep het ook al erg bout!

Ik heb onboard sound, maar heb die al een keer helemaal ge-disabled, dus gespeeld zonder geluid, maar het liep even traag. Ik heb de het grote BF:V topic door gelezen en alle tips gedaan maar het loppt nog even traag op medium of high settings. Ik draai dus alles op low. Dan is het dus gewoon goed te spelen.
Ik geef hier onder mijn specs en kan zeggen dat ik de nieuwste catalyst drivers heb van Ati.

Ik draai BF:V op 1024x768 en alle settings op low.

Pentium 4, 2.8 HT 800 FSB
Epox 4PCA31
512 Dual Channel geheugen (2 x 256 Mb)
Radeon 9800 Pro (nieuwte drivers Ati 4.3 d8 ik)
Maxtor 80 Gb s-ata, 8 Mb cache
Onboard LAN
Onboard Soundcard
Aopen Justlink 48x brander
Alcatel Speedtouch USB Modem

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Battlefield Vietnam is ...wel..laten we zeggen dat 1Gb geheugen veel zal helpen! 512Mb geheugen is blijkbaar gewoon niet genoeg... :-( En met low settings is het helemaal niet te spelen..zo lelijk )

( Alcatal USB modem? Arme tweaker..zo'n slechte modem )

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 27-05-2004 21:50 ]

There is no place like ::1

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Mischien even andere (nieuwere) drivers proberen? Zowel catalyst en omega. Verder, wat is supertraag? Kun je het uitdrukken in FPS?

@ swampy. True, 1024 MB zal wat beter zijn. Maar met 512 MB moet dit spel (zeker gezien zijn verder config) lekker te spelen kunnen zijn ;)

[ Voor 31% gewijzigd door UTM op 27-05-2004 21:52 ]

Verwijderd

Mijn PIV4 2,66 kan BV vloeiend online spelen op 60 tot 70 fps op resolutie 1600*1200. Ik heb 512 MB geheugen (DDR333).

Probeer eens de AGP terug te zetten van AGP8x naar AGP4x. Dat heeft al mijn Radeon problemen opgelost.

Het kan geen kwaad om de 4.5 versie van Catalyst drivers te installeren. Voor de zekerheid, is je DirectX versie 9.0b en zijn je sounddrivers de meest recente?

Succes.

• Vinnie84
Ja cker me direct x is up-to-date en me soundcard drivers zijn up-to-date.
Ik zal proberen me agp terug te zetten naar 4x.
Ik had precies hetzelfde met me Geforce 4.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat heb je op de achtergrond lopen? Want als je het ook had met je gf, dan ligt het ook niet aan de radeon.
Heb je niets zoals dumeter ofzo?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik denk eigenlijk ook dat je geheugen uitbreiden naar 1 gig de enige oplossing is. Hier (xp2400, 9800pro, 512ddr) loopt het ook voor geen meter. Vooral in het begin laadt ie als een gek, na een tijdje wordt het wel wat minder maar het blijft schokken.

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
swampy schreef op 27 mei 2004 @ 21:49:
( Alcatal USB modem? Arme tweaker..zo'n slechte modem )
ff offtopic: ik weet niet of je er verstand van hebt maar er is niks mis met die modem. Ik heb m ook al zon 4 jaar, en hij doet het altijd perfect, nog nooit een probleem mee gehad.... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Viper7 op 27-05-2004 23:05 ]

- Specs -

• Vinnie84
Ik ben het niet eens met de mening dat je 1024 Mb geheugen nodig hebt als geheugen. Ik draai met 512 Mb en ik kan Far Cry op de allerhoogste settings spelen. Ik ken 2 mensen met wie ik altijd online ga met BF:V. Die draaien ook met 512 Mb geheugen en ze hebben een GF MX 440 en een Radeon 900 Pro als videokaart. Het laden van de map gaat wel aardig vlot al gaat het bij de bovenstaande mensen wel veel vlotter. De enigste reden daarvoor kan ik bedenken is je virusscanner. Ik vind het een bizar probleem eerlijk gezegd.
Ik hoop dat iemand nog met een oplossing komt maar ben bang dat ik weer op patch 1.5 moet wachten (heb ik vaker gehoord van mede-tweakers, met BF:1942) tot het enigszins normaal loopt. Het is toch van de gekke dat je met zo'n goede configuratie (wil niet opscheppen) niet normaal BF:V kan spelen wat nog geen eens een topper is in de grafische game sector. Misschien is het gewoon slecht geprogrammeerd/gedecodeerd maar baal er verschrikkelijk van. Het is een beetje om je te schamen als EA/dice zijnde......

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

w03f schreef op 27 mei 2004 @ 21:51:
Mischien even andere (nieuwere) drivers proberen? Zowel catalyst en omega. Verder, wat is supertraag? Kun je het uitdrukken in FPS?

@ swampy. True, 1024 MB zal wat beter zijn. Maar met 512 MB moet dit spel (zeker gezien zijn verder config) lekker te spelen kunnen zijn ;)
Zou Moeten.... het probleem is dat met 512Mb hij veel moet swappen van de harde schijf...dus eigenlijk is het gewoon te weinig!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Viper7 schreef op 27 mei 2004 @ 23:05:
[...]

ff offtopic: ik weet niet of je er verstand van hebt maar er is niks mis met die modem. Ik heb m ook al zon 4 jaar, en hij doet het altijd perfect, nog nooit een probleem mee gehad.... :/
Mmm, goed te horen dat de modem bij jou wel werkt... tot nu toe raad ik mensen af om USB modems te gebruiken maar.. met een beetje up te date firmware schijnt het aardig te werken...

• Vinnie84
Ik ga vanmiddag kijken hoe traag BF:V loopt in frames per sec.
Ik kan jullie wel al vertellen dat het om de 15 á 30 het beeld gewoon was staat ffies en dat dan het traag loopt. Dit proces wordt de hele tijd herhaalt.

Even op de USB modem terug komen. Bij mij liep me oude P3 ook echt bagger met die modem. Het ligt aan een bepaald soort usb controller op je mobo.
Ik had toen een Via chipset en heb toen een USB kaartje gekocht en haalde in Counter-strike dubbel het aantal frames.

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 13:09

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vinnie84 schreef op 28 mei 2004 @ 08:37:
Ik ga vanmiddag kijken hoe traag BF:V loopt in frames per sec.
Ik kan jullie wel al vertellen dat het om de 15 á 30 het beeld gewoon was staat ffies en dat dan het traag loopt. Dit proces wordt de hele tijd herhaalt.

Even op de USB modem terug komen. Bij mij liep me oude P3 ook echt bagger met die modem. Het ligt aan een bepaald soort usb controller op je mobo.
Ik had toen een Via chipset en heb toen een USB kaartje gekocht en haalde in Counter-strike dubbel het aantal frames.
HDD defraggen, PB updaten, 4.5beta lost alle graphic problems op, agp apenture size op 8 of 16mb zetten in bios, config files aanpassen en ZEKER die virusscanner uitzetten....

met het progje ENDITALL kan je alle services stoppen voor hte gamen, dan draaien er 4 processen ofzo....

succes!!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Vinnie84
Ja mooi! Bedankt man. Ik ga vanmiddag ffies checken. Ben benieuwd.
Anders moet ik het spel maar in de kast laten rotten tot patch 1.5 ofzo 8)7

Verwijderd

Bekijk anders ff de bf1942 faq hier op GoT, staan ook dingen in voor/naar optimalisatisch e.d. veel kun je ook wel gebruiken voor Vietnam, dr is eigenlijk niet echt een verschil.

Mijn systeem, 1.6 ghz, ti4600, 512mb, haal ik rond de 20-80 (min/max) fps met alle details op hoog (met uitzondering van graphics (staat op medium ivm mijn beschkbare geheugen), en geluid op medium 22khz

Dus jouw systeem moet het ook wel kunnen lijkt me.

- spyware misschien?
- antivirus draaien?
- heb je al in dxdiag gezeten om instellingen te testen met geluid/video versnelling?
- bios nog ff (tijdelijk) naar default settings zetten en dan ff checken
- wat haal je met 3dmark bijvoorbeeld t.o.v. van andere mensen met een vergelijkbaar systeem komt dat een beetje overeen?

Maar je zegt dat je het ook al geprobeerd hebt met het geluid uit > heb je Vietnam dan wel eerst opnieuw opgestart voordat je het getest hebt? Zo ja dan moet je denk ik toch maar eens andere videokaart drivers proberen mocht bovenstaande allemaal niks opleveren.

• Vinnie84
Ik heb me onboard sound helemaal ge-disabled in me bios.
Ik moet nog ff andere drivers proberen. Ik zit te denken de Omega drivers daar hoor ik toch wel veel mensen over. Het vage is dat ik precies hetzelfde probleem had met me GF 4ti 4200.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zorg ook dat je eens addaware of beter spybot eens over je rig draait en dat je je videokaart driver goed deinstalleert

Eventueel daarna (voor resetten) nog eens met een drivercleaner en/of regcleaner naspoelen en driver vers installeren.

Dan de AGP/IDE/Chipset MOBO updates draaien en zonder hardware sound spelen
(dus kiezen voor 2milesfast keuze met occulussion off en enviromental helemaal uit....) voor de beste fps speed en no lag...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

swampy schreef op 28 mei 2004 @ 01:07:
[...]

Zou Moeten.... het probleem is dat met 512Mb hij veel moet swappen van de harde schijf...dus eigenlijk is het gewoon te weinig!
nix moet alles mag, je mag je textures schuif naar med of low zetten, en defragmenteren en vooral PB updaten zou dit laggen in begin map geheel moeten uitschakelen....

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

sain onez schreef op 28 mei 2004 @ 14:38:
[...]

nix moet alles mag, je mag je textures schuif naar med of low zetten, en defragmenteren en vooral PB updaten zou dit laggen in begin map geheel moeten uitschakelen....
Mmm, als je voor je het spel begint eerst het geheugen opschoont van andere activiteiten, achtergrond programma's uitschakelt scheelt ook al een hoop!

Natuurlijk kun je door textures te verlagen en settings te verlagen de totale hoeveelheid geheugen verlagen... en ja... het zou op zich op 512 Mb moeten kunnen spelen... "I stand corrected"

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[quote]Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 10:15:
Bekijk anders ff de bf1942 faq hier op GoT, staan ook dingen in voor/naar optimalisatisch e.d. veel kun je ook wel gebruiken voor Vietnam, dr is eigenlijk niet echt een verschil.

Mijn systeem, 1.6 ghz, ti4600, 512mb, haal ik rond de 20-80 (min/max) fps met alle details op hoog (met uitzondering van graphics (staat op medium ivm mijn beschkbare geheugen), en geluid op medium 22khz

wil geen wijsneus zijn, maar volgens mij kan jij juist graphics op high zetten, en de textures naar med... dan zul je meer progressie boeken dan graphics op med en textures op high... en alles max zetten voor sound icm die 2milesfast..

Meen je dat verschil in 44 en 22khz verschil brengt, of is het dat je onboard sound gebruikt? had juist in bf1942 verbeteringen door hardware sound in te schakelen, en met 1.0 gaf de software driver meer fps terwijl ik na updaten eens met eax2 heb gespeeld, en het amper minder fps gaf, wat in v1.0 nog behoorlijk scheelde...

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[quote]swampy schreef op 28 mei 2004 @ 14:50:
[...]

doe eens door printscreens (na veranderingen van texturesschuif en graphicsschuif) te maken de gemaakte screenshots vergelijken, groot verschil tussen med en high van graphics (amper bij van high naar highest)

terwijl de screenshots van verschil in textures tussen med en high amper zichtbaar zijn, als je in videodefault.con ook nog eens fps 1 toevoegd, dan zie je door naar exact hetzelfde punt in een map te kijken ook het verschil in fps hierin. (en let eens op die lag in begin van map...)

Hieruit merk je dat graphics op high en textures op med het er alleen maar sneller (fps wise) en mooier (graphics wise) op maakt....

zelfs na deze veranderingen en de regelmatige Defrag. laat ik me maps ineens veeel sneller dan me kameraad met 1gig intern en betere chipsets op mobo die eerder voor al dit BFV getweak veel sneller laadde...

[ Voor 20% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-05-2004 15:52 ]

• Vinnie84
Ik heb bijna alles gedaan wat er hier boven staat vermeld.
Niks hielp. Heb me pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd en BF:V werkt nu wel aardig draai sound en graphics alles op high en heb soms nog ff een hapering.
Ik moet wel zeggen dat ik niet ben te spreken over de graphics. Low of high verschilt naar mijn mening niet erg veel.
Pagina: 1