Monitor altijd op standby

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

de monitor van een huisgenoot van mij springt niet meer aan. De monitor zegt 'no signal input'.

Hij heeft zojuist een nieuwe videokaart erin gedrukt, en ook met deze nieuwe videokaart doet hij het niet.

Met een andere monitor heeft hij ook geen beeld, dus we hebben echt geen flauw idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Het probleem bestaat al een tijdje, maar eerder deed hij het na een paar keer resetten wel gewoon, dit doet hij nu alleen niet meer... heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Hier ook soortgelijk probleem gehad.
Bleek mn voeding te zijn. Nieuwe erin nix meer aan de hand :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:54

UTM

TangLeFuzZ schreef op 27 mei 2004 @ 21:28:
Hey,

de monitor van een huisgenoot van mij springt niet meer aan. De monitor zegt 'no signal input'.

Hij heeft zojuist een nieuwe videokaart erin gedrukt, en ook met deze nieuwe videokaart doet hij het niet.

Met een andere monitor heeft hij ook geen beeld, dus we hebben echt geen flauw idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Het probleem bestaat al een tijdje, maar eerder deed hij het na een paar keer resetten wel gewoon, dit doet hij nu alleen niet meer... heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Doen de monitoren het wel op een andere pc?

Verder,
'no signal input'.
Betekent letterlijk dat hij geen signaal van de pc ontvangt. Is er wat veranderd aan de hardware voordat het probleem zich voor deed? Je kan even idd een andere (zwaardere) voeding in de computer hangen en kijken wat die dan doet. Als laatst raad ik je aan om deze even door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 24% gewijzigd door UTM op 27-05-2004 21:33 ]

• TangLeFuzZ
Ok thanks... voeding kan het trouwens inderdaad wel zijn... als hij z'n pc aan sluit op mijn monitor doet de monitor het ook niet (om even te antwoorden op de eerste reply).

• TangLeFuzZ
Hallo

Ik heb een 400w voeding van 3 maanden oud, daarbij is het zo dat mijn monitor geen voeding via de pc krijgt, maar extern.

Ik krijg het idee dat het iets met mijn moederbord te maken heeft (agp slot?)

grtz

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Nee, nog 's TS gelezen.
Moet toch iets van voeding (=voeding ín PC voor VGA-kaart) zijn.
Of:
- connector van voeding op moederbord goed aangeduwd ? of
- heeft VGA geen eigen (4-polige) voeding nodig ? of
- wel een andere vga-kabel (stevig aangesloten) geprobeerd ? of
- inderdaad : mb

[ Voor 105% gewijzigd door Brothar op 27-05-2004 22:45 ]

eagle

Verwijderd

Als je de oude videokaart weer terug zet, doet je monitor het dan wel?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

TangLeFuzZ schreef op 27 mei 2004 @ 22:37:
Hallo

Ik heb een 400w voeding van 3 maanden oud, daarbij is het zo dat mijn monitor geen voeding via de pc krijgt, maar extern.

Ik krijg het idee dat het iets met mijn moederbord te maken heeft (agp slot?)

grtz
Dit heeft er echt geen rete me ete maken of ie intern of extren zit. Als je een PSU opensloopt zie je dat het gewoon wordt doorgelust :)

Wat betreft het probleem: Probeer eensch een PCI kaart, Blaas je AGP slot uit, duw je AGP kaart es aan en reset je bios es.

Als dit allemaal geen beeld geeft is je mobo dood.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Is het niet toevallig zo dat jouw monitor in staat is om twee signalen van de PC te kunnen ontvangen ... dat heb ik namelijk met mijn Iiyama. Ik kan zowel een BNC als D-sub signaal ontvangen. Misschien staat je monitor dan op de verkeerde signaal ingesteld, want in dat geval krijg je namelijk zwart beeld.

| My SpiderWeb |

• TangLeFuzZ
Hi

-Vga kaart heeft 4-polige voeding
-pci of agp werken beide niet
-alles is goed aangesloten
-bios ge-reset

het probleem is op komen spelen, in het begin deed hij het na een reset, daarna moest dat steeds vaker, totdat hij het nu helemaal niet meer doet...

Verwijderd

Aan zijn monitor ligt het niet, die is niet kapot. Want je hebt toch al geprobeerd zijn monitor aan jouw pc aan te sluiten, en dan doet ie het toch? Dus de monitor kan wel signalen ontvangen, maar zijn pc zendt geen signalen.

CMOS clearen, Geheugen checken, Ander videokaart/oude erweer in, Moederbord kapot, Betere voeding erin.. het is één voor één testen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Check anders ook nog de kabel die aan de monitor zit op verbogen pinnetjes..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1