Toon posts:

[winXP] Na instaleren van Netwerk kaart geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Heb veel topics doorgelezen, maar kan mijn probleem niet vinden.
Ik heb een netwerk kaart gekocht en in mijn computer gezet. Dat ging allemaal zonder problemen, windows herkent hem en instaleerd hem goed.

Maar als ik nu op internet wil, of mijn email wil lezen (of andere internet activiteiten) dan gebeurt er niets.
Ik heb een USB ADSL verbinding, het inbellen gaat wel goed. Dus ik kan wel inloggen maar dan kan ik dus geen internet activeiten doen.

Ik dacht dat het heel makkelijk zou zijn, maar viel jammer genoeg weer tegen. Weet iemand wat ik moet doen?

Verwijderd

Je zegt het zelf al....

Netwekkaart gekocht en je hebt een USB adsl modem....

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Je hebt een netwerkkaart aangesloten om via USB te adsl'n ? Wees eens wat duidelijker met het omschrijven van je probleem...

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Topicstarter
ok zal proberen wat duidelijker zijn.
Ik heb een netwerk kaart gekocht, zodat ik later met een andere computer spul kan uitwisselen.
Maar nadat ik mijn netwerk kaart heb geinstaleerd, doet mijn internet het niet meer. Ik kan wel een internet verbinding maken. Maar niet meer IE of andere internet programma's gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 21:02 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nou, dan bij deze nogmaals het verzoek om *nog* specifieker te zijn.

Mijn eerste indruk, IE en consorten denken inet op je nieuwe NIC te vinden (verkeerde/andere default gateway ?)

Je zult toch echt meer info moeten geven, en zelf het e.e.a. proberen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• walstroom
Ok, dus die nieuwe kaart mag geen verbinding maken met het internet. Kijk dan even in Start, configuratiescherm, netwerkverbindingen naar de status van je nieuwe netwerkkaart. Ik ga er vanuit dat je WindowsXP gebruikt.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet echt hoe ik meer informatie kan geven. Omdat het eenigste wat ik heb gedaan is een netwerk kaart in mijn computer gezet.
Ik kan dus wel verbinding maken, maar verder dus niets.
Misschien probeert XP via het netwerkkaart internet verbinding te maken. Ik heb dus na het instaleren nog niets gedaan. Moet ik instellingen veranderen in mijn netwerk? Of moet ik veranderingen aan brengen aan mijn adsl instellingen?

Ik zou echt niet weten wat ik dus moet doen, maar ik dacht als ik een netwerk kaart in mijn computer zet, dat het niet problemen moet krijgen met mijn huidige internet verbinding.

...
ps. netwerkwerk kaart mag wel verbinding maken met het internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 21:07 ]

• walstroom
Toch zal je via netwerkverbindingen in je configuratiescherm de boel moeten goedzetten. Kijk eens bij eigenschappen van de kaarten etc. Probeer daarna in Extra, Internetopties, Verbindingen van Explorer je standaardverbinding op te zetten via je USB modem. Ik zie dat je XP Pro hebt en mijn ervaring is dat je na een beetje verandering je PC opnieuw moet opstarten om de boel weer aan de praat te krijgen. Succes...

Pagina: 1