Toon posts:

DVD van NTSC omzetten naar PAL

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben opzoek naar een programma waarmee ik een NTSC DVD kan om zetten naar PAL. Met behoud van de menus en kwaliteit natuurlijk.

Ik weet dat het wel kan als ik eerst die DVD rip en er een svcd van maak, dan die svcd weer omzetten naar de mpeg standaard van PAL en dan weer een iso er van maken, maar dan is veel kwaliteit verloren gegaan!

Dat programma moet dus zo zijn dat het alleen het NTSC veranderd in PAL en verder geen wijzigen aan brengt aan de film.

Alvast bedankt,

Chris_17

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Wijzigningen in het beeldmatriaal zal je sowieso moeten doen. NTSC en PAL verschillen nl. op twee punten: Resolutie (resp. 720x480 en 720x576) en Framerate (resp. 29.970 of 23.ong iets en 25).
Om de concversie op de makkelijkste maniet voor erlkaar te krijgen, kan de de DVD het beste backuppen met DoItFast4U & co.. Doe dat op de reguliere manier. Zorg ervoor dat de beelde progressive zijn of gemaakt worden. Dat kan DoItFast4U automatisch als je AutoDetect NTSC Video Type ingedrukt is.
Alle stappen gaan volgens de guide tot je in DoCCE4U start. Dan ga je de Avisynth scripts (*.avs bestanden) veranderen. In alle scripts zet je de volgende code aan het eind:
code:
1
2
ChangeFPS(25)
LanczosResize(720,576)
Nu kan je DoCCE4U starten.

Was je DVD 100% interlaced of telecined dan zijn er betere manieren/scrips. Probeer alleen eerst of dit aan je eisen voldoet. Anders kan ik ze altijd nog posten...(is nl. een aardig stukje ingewikkelder)

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-05-2004 20:18 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
Waarom is omzetten naar pal nodig? Ik heb wel eens een ntsc dvdrip gedownload die ik zonder problem af kan spelen op m'n dvd-speler.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Bovenstaande poster:

Kan alleen als je TV ook NTSC ondersteund. Kennelijk doet ie dat. Anders zie je alles zwart/wit.

Omzetten kan met MainConcept MPEG encoder. Omdat er dan frames tussenuit moeten (je moet van ongeveer 30 naar 25 frames per seconden) is mijn ervaring dat het allemaal wat schokkerig wordt.

Iemand een betere converter?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
@liquid-orange
Zowal je DVD speler als je tv moten het ondersteunen. Dat voorrecht heb jij, dat heb ik maar Chris blijkbaar niet. Overigens kan het ook zijn dat zijn DVD speler niet regio vrij is, en zijn DVD-brander/rom wel, daarom een backup moet maken, en het meteen maar "goed"wil doen.

@asp
Zie mijn post...
Je hebt er wel dure progs voor nodig. Maar aangezien hij zich toch al op het randje van verboden terrijn bevind, kan hij dat ook wel creatief oplossen... (Of een dollartje of 4000 eurotje of 8000 neertellen)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-05-2004 21:21 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine