[c++] fatal error c1083: failed fstream

Pagina: 1
Acties:

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik heb het volgend probleem:

d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(5): fatal error C1083: Cannot open include file: 'fstream.h': No such file or directory

ik gebruik gewoon #include <fstream.h> maar op een één of andere manier vreet de compiler het niet.
Ik heb het nodig om geluiden in te laden voor achter mijn spel met dsound.
iemand een idee waar het aan kan liggen?

ps. als ik #include <fstream> (zonder .h) krijg ik allemaal hele vreemde fouten.

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

De C++ header is <fstream> die in de 'std' namespace 'leeft'. Dus dan wordt het std::ofstream etc. Of je zou er bovenaan 'using namespace std;' kunnen zetten maar dat is niet echt netjes imo.

Verwijderd

Post die erros die je krijgt als je #include <fstream> gebruikt?

En als je het zo gebruikt moet je rekening houden dat alles uit de fstream lib in (waarschijnlijk) in de std namespcae staat.

• Mirwits
dit sijn de fouten die hij geeft met <fstream>
maar de tweede error wil hij een ; achter een class lijkt me niet
zeg maar:

Class Sound(en dan wil de compiler hier een ; )
{
hier de code
};

d:\Hku\Gdd 2\gameprogrameren\code\LesCode\main.cpp(129): warning C4244: '=' : conversion from 'double' to 'float', possible loss of data
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(14): error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'Sound'
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(14): error C2501: 'Class' : missing storage-class or type specifiers
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(14): error C2470: 'Sound' : looks like a function definition, but there is no formal parameter list; skipping apparent body
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2653: 'Sound' : is not a class or namespace name
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2065: 'LPSZ' : undeclared identifier
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2146: syntax error : missing ')' before identifier 'lpszFileName'
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2059: syntax error : ')'
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(32): error C2447: '{' : missing function header (old-style formal list?)
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(125): error C2653: 'Sound' : is not a class or namespace name
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(128): error C2065: 'm_lpkSound' : undeclared identifier
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(128): error C2227: left of '->SetCurrentPosition' must point to class/struct/union
type is ''unknown-type''
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(130): error C2227: left of '->Play' must point to class/struct/union
type is ''unknown-type''
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(130): error C2065: 'DSBPLAYLOOPING' : undeclared identifier
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(130): error C3861: 'm_lpkSound': identifier not found, even with argument-dependent lookup
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(134): error C2653: 'Sound' : is not a class or namespace name
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(136): error C2227: left of '->Stop' must point to class/struct/union
type is ''unknown-type''
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(136): error C3861: 'm_lpkSound': identifier not found, even with argument-dependent lookup
d:\Hku\Gdd 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.cpp(3): fatal error C1004: unexpected end of file found
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(14): error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'Sound'
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(14): error C2501: 'Class' : missing storage-class or type specifiers
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(14): error C2470: 'Sound' : looks like a function definition, but there is no formal parameter list; skipping apparent body
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2653: 'Sound' : is not a class or namespace name
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2065: 'LPSZ' : undeclared identifier
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2146: syntax error : missing ')' before identifier 'lpszFileName'
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(31): error C2059: syntax error : ')'
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(32): error C2447: '{' : missing function header (old-style formal list?)
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(125): error C2653: 'Sound' : is not a class or namespace name
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(128): error C2065: 'm_lpkSound' : undeclared identifier
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(128): error C2227: left of '->SetCurrentPosition' must point to class/struct/union
type is ''unknown-type''
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(130): error C2227: left of '->Play' must point to class/struct/union
type is ''unknown-type''
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(130): error C2065: 'DSBPLAYLOOPING' : undeclared identifier
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(130): error C3861: 'm_lpkSound': identifier not found, even with argument-dependent lookup
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(134): error C2653: 'Sound' : is not a class or namespace name
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(136): error C2227: left of '->Stop' must point to class/struct/union
type is ''unknown-type''
d:\HKU\GDD 2\gameprogrameren\code\LesCode\Sound.h(136): error C3861: 'm_lpkSound': identifier not found, even with argument-dependent lookup
d:\Hku\Gdd 2\gameprogrameren\code\LesCode\main.cpp(3): error C2143: syntax error : missing ';' before 'cMain::__ctor'

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Verwijderd

Mirwits schreef op 27 mei 2004 @ 20:08:
[...]

[...]
Ik lees hier toch echt dat hij voor (before) de class declaratie een ; mist.

• Mirwits
jah je heb gelijk maar dat is al net zo onwaarschijnlijk ik ben het nu met fstream aan het ombouwen die gekke fouten ben ik voor een groot deel kwijt met using namespace.

word wel een nare klus nu :(

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

je schrijft toch niet class met een hoofdletter heh? Daar lijkt het wel op...maak daar eens een kleine c van?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:19
offtopic:
Programmeren spel je met dubbel m!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 19:43

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Niet helemaal on-topic, maar what the heck (je moet iets op een donderdagavond :p):

Als je nog een leuke discussie wilt over het gebruik van 'using namespace': [rml][ C++] Namespaces in headers[/rml]. Samengevat: beter prefixen ('namespace::'), dan 'using' gebruiken.

Ik wil je alleen maar even besparen dat je straks een dag bezig bent met het hernoemen van variabelen ;)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

GrimaceODespair schreef op 27 mei 2004 @ 23:46:
Niet helemaal on-topic, maar what the heck (je moet iets op een donderdagavond :p):

Als je nog een leuke discussie wilt over het gebruik van 'using namespace': [rml][ C++] Namespaces in headers[/rml]. Samengevat: beter prefixen ('namespace::'), dan 'using' gebruiken.

Ik wil je alleen maar even besparen dat je straks een dag bezig bent met het hernoemen van variabelen ;)
Ik gebruik in bepaalde gevallen wel using op globaal niveau, zoals in .cpp files. Stel ik heb een class A in een namespace NS in een header, dan gaat er boven de .cpp file 'using NS::A;'. Er zijn altijd uitzonderingen op 'regels' in C++ :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Dat is ook geen "using namespace"; je haalt een enkele naam '::NS::A' aan. Daar kun je dus ook expliciet op zoeken. "using namespace NS" is veel gemener; dat slaat ook op ::NS::A maar A wordt niet genoemd.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mirwits schreef op 27 mei 2004 @ 20:21:
jah je heb gelijk maar dat is al net zo onwaarschijnlijk ik ben het nu met fstream aan het ombouwen die gekke fouten ben ik voor een groot deel kwijt met using namespace.

word wel een nare klus nu :(
als jij nou gewoon eens je code post zoals je die nu hebt. En dan bedoel ik een letterlijke copy-paste, geen "ik heb dit ongeveer"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1