Welke hardware encoder TV kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 10:25
Hoi daar,

Ik zit met verbazing de draadjes door te nemen die de TV kaarten behandelen. Een stuk wijzer in ieder geval.

Nu zoek ik een kaart van onder de 100,- die toch een hardware encoding heeft. Volgens mij is dat de Leadtek WinFast PVR2000. Deze kom ik op de Leadtek site tegen, maar helaas nergens hier. (Ook niet in de pricewatch).

Weet iemand of dit een retenieuwe kaart is? en anders -> waar ik hem kan bestellen ? Dit mag voor mijn part ook buiten NL zijn.

Ik heb de specs gezien en dit bevalt me heel erg. Sowieso doen de Leadtek TV kaarten het goed lees ik. Ik zag een Amerikaanse site die hem aanbied vppr ca. 70 dollar. Da's echt niks voor een kaartje met die specs.

Indien je wat weet? laat het hier ff achter. Ik zoek me suf.. Niks gevonden.

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10
Ziet er zeker netjes uit ja.
WinFast PVR2000 is a very high quality, low cost PCI card with an MPEG-1 / MPEG-2 encoder, an integrated on-board TV and FM tuner. The unit fits into the PC in a standard PCI card slot. This product consists of PCI card and a software application. The application allows the user to capture full D-1 quality video clips in MPEG-1 or MPEG-2 format on the PC.
Dat low cost dat doet het hem gewoon.

Ik zal ook even zoek naar hoe duur die is, want ik ben zelf ook op zoek naar een goede en niet al te dure tv-kaart. :>

[ Voor 13% gewijzigd door paazei op 27-05-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Ik kwam dit tegen op http://www.graficall.nl .. ik weet niet of deze kaart goed genoeg voor je is maar hij lijkt er qua naam vrij veel op...

* Leadtek WinFast TV 2000 XP Video In TV KAART met afstandsbediening 63,00
* Leadtek WinFast TV2000 XP expert TV/FM/Video-in , retail 75,00

Anders weet ik het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Bedankt voor je reactie, maar die kaarten hebben geen extra MPEG2 encoder chip.

Ik wil special een TV kaart met hardware encoder omdat ik tijdens opnemen van TV programma's wel mijn werk moet kunnen blijven doen. Deze kaarten gebruiken max 5% CPU tijdens opname. Andere TV kaartjes gaan tot 60% (meestal minder overigens.)

Wie levert die Leadtek WinFast PVR2000 ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Volgens mij is dat ding net uit, aangezien ik alleen op amerikaanse sites een paar kon vinden. Ook zijn er bijna nog geen reviews te lezen, misschien moet je nog even wachten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de nederlandse site van Leadtek staat ie al wel. Misschien kun je Leadtek in Nederland es bellen/mailen om te vragen wanneer die komt.....
Leuk ding trouwens!

en de link: http://www.leadtek.nl/nts...subject=WinFast%20PVR2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Yup. Zal ik doen.

Ik heb inmiddels een hoofd distributeur gemailed met dezelfde vraag. Het lijkt er echt op dat ie nog maar net uit is.

Overigens : De specs van die leadtek TV kaarten zijn spectaculair te noemen t.o.v. anderen. Daarnaast is over het algemeen de prijs behoorlijk laag.

Ik heb nogmaals deze kaart gezien voor $ 70,- op een amerikaanse site.

Kaarten van dit kaliber kosten normaal rond de € 120,- hier (Hauppauge)

Ik wacht het nog heel even af. Ik zal iig Leadtek zelf mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Hm.. Ik lees net dat de kaart geïntroduceerd is in December 2003..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Specs zijn hetzelfde als Hauppauge kaart. Daarom betwijfel ik of de prijs zo laag gaat zijn...

Eventueel is er ook de Point of View NVTV echter deze is net nieuw dus prijs is nog wat aan de hoge kant.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Erm..

Het lijkt erop dat ik toch niet erg goed gezocht heb. Ik wist niet van het bestaan van die point of view kaart af.. Leuke specs.

Ik duik er ff in. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Waarom geen Winfast DV 2000? volgens mij bijna dezelfde en kan ook mpeg-2 coderen.

http://www.leadtek.nl/nts...?subject=WinFast%20DV2000

kijk maar eens zou ik zeggen, de goedkoopste pricewatch is 73 euro, best een redelijke prijs lijkt mij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:23
Marekie schreef op 27 mei 2004 @ 19:56:
Nu zoek ik een kaart van onder de 100,- die toch een hardware encoding heeft. Volgens mij is dat de Leadtek WinFast PVR2000. Deze kom ik op de Leadtek site tegen, maar helaas nergens hier. (Ook niet in de pricewatch).
DIt is een kaart op basis van het connexant backbird design (cx881 audio/video decoder + cx23416 mpeg encoder).
Hij is niet helemaal gelijk aan de hauppauge pvr 250, maar wel grotendeels (881 ipv philips video decoder+micronas audio decoder).

Deze kaarten zijn momenteel bedoeld voor MCE en omdat dat officieel nog niet leverbaar is in nederland kan het dus wel zo zijn dat dat de reden is dat ie nog niet verkocht wordt hier. (speculatief, maar redelijk aannemelijk). Daarnaast zal het me niet verbazen als de prijs ook wel wat hoger wordt dan die in amerika, aangezien vergelijkbare kaarten als de 250 in amerika ook veel goedkoper zijn dan hier
Waarom geen Winfast DV 2000? volgens mij bijna dezelfde en kan ook mpeg-2 coderen.
Maar niet hardware matig, zoals de ts wil

[ Voor 8% gewijzigd door amontillado op 28-05-2004 09:01 ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

amontillado schreef op 28 mei 2004 @ 08:54:
[...]
Deze kaarten zijn momenteel bedoeld voor MCE en omdat dat officieel nog niet leverbaar is in nederland kan het dus wel zo zijn dat dat de reden is dat ie nog niet verkocht wordt hier. (speculatief, maar redelijk aannemelijk). Daarnaast zal het me niet verbazen als de prijs ook wel wat hoger wordt dan die in amerika, aangezien vergelijkbare kaarten als de 250 in amerika ook veel goedkoper zijn dan hier
Dat de Point of View NVTV wel in Nederland beschikbaar is haalt deze bewering dan weer redelijk onderuit. Die kaart is nl. ook vooral bedoeld voor MCE. Tenminste als ik Nvidia mag geloven.

(Ze schijnen zelfs bezig te zijn om de bijgeleverde remote onder MCE te laten werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Die Point of View is echt goed. Alles wat een beetje video-opname goed mogelijk maakt. Alleen is ie echt nog ietsie aan de prijs. (Al denk ik wel dat ie het waard is..)

Ik blijf nog even zoeken naar die Leadtek PVR2000 in de hoop dat ik die online ergens bestellen kan. Deze levert precies wat ik nodig heb. (Je gaat snel kijken naar kaarten die steeds een stukkie beter zijn... Met als gevolg dat je een kostbaar kaartje koopt... Ken je dat...)

Ik hou het nog ffies nuchter en wacht af.

Als je weet waar ik online de PVR2000 van leadtek kan bestellen en levering in NL heeft. Dan hou ik me nog steeds zeer aanbevolen !

Ik wacht met groet,

Mark

ohja.. En JA : De meeste kaarten hebben geen hardware encoder. Dit is nu net hetgeen wat ik zo goed kan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Marekie op 28-05-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Nouja..

Na een hele lange Google zoektocht kom ik op een Britse site ( http://www.biosmagazine.co.uk/article.php?id=691 ) waar het telefoonnummer van Leadtek Nederland staat. (Stond zelfs niet op de leandtek site zelf...)

Ik gewoon gebeld en gezegd dat ik distributeur wilde worden.

De kaarten worden in Europa nu alleen geleverd in Fujitsu Siemens systemen. De retail versie komt in Juli/Augustus naar Nederland. Goed nieuws zou je zeggen..

De prijs loog er niet om : Price: £86.75

tering.. Da's wat anders dan de $ 70,- die ik eerder zag.
Ik vrees dat ik dan voor de NVTV van Point of View ga kiezen. Die levert leuke extra's. (Zoals op een ander station via lan ook TV kijken)

Ik blijf toch even wachten. Ik moet mijn spulletjes voor mijn home theatre set nog binnen krijgen. (Dign HV4E systeemkast + AB). Ik zal eerst wel ff gaan testen hoe mijn server zich gaat houden met hosten van mijn game + opnemen van video.

Bedankt voor juiie hulp iig. Ik ben veel wijzer.

Groet

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
EN BEDANKT Shuriken !

Inmiddels die NVTV van point of view aangeschaft voor 149,- : Die levert toch echt wel heel veel leuks.. En ik bedacht (Zie eerdere reply over kijken=duurder kopen) toch maar veel geld uit te geven.

Specs zijn fantastisch / Afstandbediening duidelijk en mooi / Als enige kaart in de wereld je TV programma's kijken op andere pc's in het netwerk. VET !!!

Ik ben bezig een HTPC te bouwen : Ik wacht nu al een week op mijn Dign HV-4E behuizing : Zie pic

Afbeeldingslocatie: http://www.pctoyland.com/Merchant2/graphics/00000001/X145.jpg

Is dat vet of niet.

In combinatie met deze kaart heb ik de ideale combinatie : VCR / MP3 speler / Film
En alles lekker bestuurd vanuit je luie stoel. Ohja. De LCD is helemaal vrij prgrammeerbaar. Je kunt CPU temp / MP3 / Film naam / HDD ruimte / upload+download / en veel meer weergeven.

Uiteindelijk kost het me ook erg weining. Ik heb mijn oude audio apparatuur verkocht waardoor ik ca. € 50,- neer moet leggen voor mijn nieuwe systeem. Ik had toch al een server die 24/7 aan stond. Die hardware komt dus nu in dit monster. Dat wordt genieten :)

Mensen, Bedankt voor de hulp. En Shuriken.. Jij helemaal. Ik wist van he bestaan niet af :)

Groet

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

NP. Bij mij komt ie binnenkort in mn Dign HV5. Ik zit alleen nog even te wachten tot de prijs iets daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Kaartje vandaag getest in mijn (oude) server. Alles werkt naar behoren. Let wel : Timeshiften (TV beeld terugspoelen/pauzeren + verder kijken) staat standaard aan en dat kost ca 30-50% CPU load permanent. Daarnaast buffert ie deze timeshift data op je HDD.. Die zal dit echt niet lang kunnen volhouden.

Aanrader dus om timeshiften in de eerste instantie uit te zetten. (Dit lijkt 'vast' te staan in de kaart setup.. Dus ff uitzoeken hoe.. In manual staat : vinkje uitzetten.. Dat gaat dus niet..) Ik ben nog ff aan het vogelen om uit te zoeken of ik tijdens live TV de pauze knop kan indrukken waarna hij dan pas gaat starten met opname. Dat is de ideale manier van timeshiften in mijn ogen.

Vooralsnog een nette kaart met legio aan mogelijkheden. Beeldkwaliteit is super.

Ik open maar ff een draadje om te kijken of iemand al met deze kaart aan het testen geweest is...

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terzijde, maar de Philips HDR1000 hdd recorder buffert ook altijd op de hdd, ongeacht je aan het timeshiften bent of niet.
Vooral de mogelijkheid om met nVTV tv te kijken over het netwerk lijkt me een mega-feature. Heb je dit al geprobeerd? Kan je op meerdere pc's naar verschillende uitzendingen kijken? En als je via het netwerk kijkt wordt er dan gebufferd op de client of op de server pc? Ben je er al in geslaagd het bufferen via de hdd uit te zetten?
Veel vragen, je bekijkt het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
Hej weer..

Hm. De kaart gaat retour winkel en er komt een Hauppage PVR250 voor in de plaats.

Dit omdat de kaart+software net ietsie te nieuw is. Misschien handig voor de mede HTPC bouwers onder ons :

- Timeshiften uitzetten was geblokkeerd. Deze was ook niet uit te zetten. In de handleiding staat : haal vinkje weg om timeshift uit te schakelen. Helaas onmogelijk. (Ik host een gameserver en kan die extra CPU load dus niet gebruiken).
- Kanalen uitzoeken is een tijdrovend klusje. Met handleiding was ik er toch snel 3 uur mee bezig voordat ik het voor elkaar had. Daarnaast was het her-indelen van de kanalen nog veel erger. Absoluut ongebruiksvriendelijk.
- Kanalen finetunen is niet mogelijk. Helaas dus als jouw favo kanaal er net ietsie naast staat. Soms heeft een goed signaal een minder goed beeldresultaat.
- Na het juist vinden van de kanalen klopte de EPG (Electronic Programming Guide) tekst niet. Je krijgt met EPG een titel + omschrijving van het op dit moment geselecteerde kanaal. Ik kreeg dus de verkeerde tekst bij een verkeerd kanaal. Dat zou betekenen dat je niet op je PVR kunt bouwen.
- Omdat je 1 pakket gebruikt wil de koppeling naar myhtpc.net nog wel erg tegenvallen. Zeker omdat deze kaart nog nergens ondersteund word.

Mijn mening is duidelijk. Ik kies voor een andere kaart waar meer info over bekend is en waar de meeste 3rd party tools mee overweg kunnen. Het is veel leuker om myhtpc helemaal naar je eigen hand te zetten dan een vaste werkomgeving zoals die van Forceware te gebruiken.

Over de netwerkfunctionaliteit. Dat was ook één van de redenen waarom ik de kaart wilde hebben. Ik ben er niet aan toe gekomen om dit te tezten. Voor zover ik begreep moet je een nieuwe netwerkverbinding maken en dan opgeven of je een programma of opgenomen stuk wil delen over het netwerk.

Het mooie is : Toch maar ff een 'veiligheidskopie' van de install software gemaakt. Nu de kaart uit mijn systeem is meld ie tijdens het starten van de Forceware software : U kunt dit programma gebruiken om uw video over het netwerk te delen. Het lijkt er dus op dat ik ga wroeten om dit met een Hauppage aan de praat te krijgen :) Wie weet.

pff.. Wat een tekst :

Ik ben het zat. Vandeweek mijn pvr250. Daarvan heb ik goede verwachtingen. Bovendien had ik al een WinTV Go dus ik weet al een beetje wat ze leveren.

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Marekie schreef op 01 juni 2004 @ 23:05:
Hej weer..

Hm. De kaart gaat retour winkel en er komt een Hauppage PVR250 voor in de plaats.

Dit omdat de kaart+software net ietsie te nieuw is. Misschien handig voor de mede HTPC bouwers onder ons :

- Timeshiften uitzetten was geblokkeerd. Deze was ook niet uit te zetten. In de handleiding staat : haal vinkje weg om timeshift uit te schakelen. Helaas onmogelijk. (Ik host een gameserver en kan die extra CPU load dus niet gebruiken).
- Kanalen uitzoeken is een tijdrovend klusje. Met handleiding was ik er toch snel 3 uur mee bezig voordat ik het voor elkaar had. Daarnaast was het her-indelen van de kanalen nog veel erger. Absoluut ongebruiksvriendelijk.
- Kanalen finetunen is niet mogelijk. Helaas dus als jouw favo kanaal er net ietsie naast staat. Soms heeft een goed signaal een minder goed beeldresultaat.
- Na het juist vinden van de kanalen klopte de EPG (Electronic Programming Guide) tekst niet. Je krijgt met EPG een titel + omschrijving van het op dit moment geselecteerde kanaal. Ik kreeg dus de verkeerde tekst bij een verkeerd kanaal. Dat zou betekenen dat je niet op je PVR kunt bouwen.
- Omdat je 1 pakket gebruikt wil de koppeling naar myhtpc.net nog wel erg tegenvallen. Zeker omdat deze kaart nog nergens ondersteund word.

Mijn mening is duidelijk. Ik kies voor een andere kaart waar meer info over bekend is en waar de meeste 3rd party tools mee overweg kunnen. Het is veel leuker om myhtpc helemaal naar je eigen hand te zetten dan een vaste werkomgeving zoals die van Forceware te gebruiken.

Over de netwerkfunctionaliteit. Dat was ook één van de redenen waarom ik de kaart wilde hebben. Ik ben er niet aan toe gekomen om dit te tezten. Voor zover ik begreep moet je een nieuwe netwerkverbinding maken en dan opgeven of je een programma of opgenomen stuk wil delen over het netwerk.

Het mooie is : Toch maar ff een 'veiligheidskopie' van de install software gemaakt. Nu de kaart uit mijn systeem is meld ie tijdens het starten van de Forceware software : U kunt dit programma gebruiken om uw video over het netwerk te delen. Het lijkt er dus op dat ik ga wroeten om dit met een Hauppage aan de praat te krijgen :) Wie weet.

pff.. Wat een tekst :

Ik ben het zat. Vandeweek mijn pvr250. Daarvan heb ik goede verwachtingen. Bovendien had ik al een WinTV Go dus ik weet al een beetje wat ze leveren.

Groet,

Mark
Ik heb de NVTV zelf inmiddels ook. En ik ben er een stuk tevredener over dan de oude Hauppauge PVR 350. De beeldkwaliteit is een stuk beter. Ik heb eindelijk stereo geluid. Dat is iets wat me met de Hauppauge nooit gelukt is.

Ik heb de kaart zelf geinstalleerd incombinatie met MCE 2004. En het werkt als een zonnetje.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat jij zulke problemen had met het instellen van kanalen. Als je Forceware laat scannen vind ie alles.

Maar je probleem klinkt meer als een Windows probleem dan een specifiek hardware probleem.

Windows werkt met het Amerikaanse kanalen systeem. Terwijl wij in Europa altijd met mHz gewerkt hebben. Zij kennen dus niet een + of - kanaal. Dit is te verhelpen door de registry aan te passen.

Daarnaast komt de kaart met een afstand bediening die volgens mij gelijk is aan de ATI Remote Wonder. Dat is echt een enorm uitgebreid ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken, kun je me vertellen hoe ik de registry moet aanpassen zodat ik de +/- kanalen kan gebruiken? ik heb sinds enkele dagen een POV NVTV en sommige kanalen worden niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 10:45
Shuriken schreef op 26 juni 2004 @ 11:32:
[...]
Ik heb de NVTV zelf inmiddels ook. En ik ben er een stuk tevredener over dan de oude Hauppauge PVR 350. De beeldkwaliteit is een stuk beter. Ik heb eindelijk stereo geluid. Dat is iets wat me met de Hauppauge nooit gelukt is.
sorry voor de kick :>

Volgens de specificaties zou er wel stereo geluid uit moeten komen. Waar liep je tegenop?

Je zegt dat de beeldkwaliteit slechter is, heeft dat misschien te maken met welke kwaliteit je opneemt? ( 2mbps - 12mbps )
Marekie schreef op 01 juni 2004 @ 23:05:
Hej weer..

Inmiddels binnen? Voldoet'ie aan je verwachtingen? Beter dan de NVTV?

Ik ben me ook suf aan het piekeren welke kaart nu voor mij voldoet en ben benieuwd wat je er van vind. De PVR 350 staat namelijk nu bovenaan mijn lijstje.

offtopic:
Ik zag dat je(Marekie) ook de Dign 4E hebt gekocht, ga ik ook doen! Nu heb ik er nog wat offtopic vraagjes over. Ben je bereikbaar via mail/msn?

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Hier komt toch echt stereo geluid uit mn pvr350, tenzij het programma niet in stereo is natuurlijk. Kanalen instellen kan je gewoon via de MHz'en doen, die kan je zo intypen en dan nog een beetje finetunen, dat kan met channels niet voor zover ik de software begrijp. 't Is me niet gelukt om kanalen van plek te doen wisselen dus je moet ze wel in de juiste volgorde invoeren anders zit je met een verkeerde volgorde opgescheept. :o
Maar Hauppauge brent vrij vaak een nieuwere driver en software uit dus misschien wordt het allemaal nog mooi. :D

TV kijken via het netwerk kan in principe met elke kaart zolang er maar software voor is, en daar komt steeds meer van. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
Een tevreden gebruiker dus. Mis je nog dingen(kwaliteit/features/software) op die hauppage?

Kun je trouwens opnemen en een ander kanaal kijken dan welke je aan het opnemen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:23
Volgens de specificaties zou er wel stereo geluid uit moeten komen.
Dat komt er ook wel uit, enkel een hele tijd geleden een driver geweest waar bij sommige 350's het niet werkte, maar dat is allang opgelost.
't Is me niet gelukt om kanalen van plek te doen wisselen dus je moet ze wel in de juiste volgorde invoeren anders zit je met een verkeerde volgorde opgescheept.
Kan wel als je de preset mode activeerd (Menu->Configure->Channels->Preset Mode), dat eenmaal gedaan kun je de volgorde per zender in de suitemanager aanpassen (sort knop, en dan met de pijlen rechtsboven)
Kun je trouwens opnemen en een ander kanaal kijken dan welke je aan het opnemen bent?
Dat kan met geen 1 kaart, zijn namelijk meerdere tuners voor nodig (je kunt wel meerdere pvr's in 1 pc stoppen, dan kan het wel)

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 18-09 19:03
vulcan schreef op 28 juli 2004 @ 13:23:
Nee, de kaart heeft maar 1 tuner. Je kunt dus maar naar 1 kanaal tegelijk kijken/opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Laatst online: 07-11-2024
Geluid is niet altijd sync met 't beeld en soms dan gaat het beeld stotteren met een soort van 10fps en dat wordt dan steeds erger maar ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Het koelblok wordt wel idioot heet dus heb er nu een 8cm opgezet maar heb nog niet echt verbetering gezien. :o
Kan ook ergens anders aan liggen natuurlijk. :o

Als je opneemt is er geen probleem dus zal niet aan de kaart zelf liggen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Gert op 28-07-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
amontillado schreef op 28 juli 2004 @ 13:31:
Dat komt er ook wel uit, enkel een hele tijd geleden een driver geweest waar bij sommige 350's het niet werkte, maar dat is allang opgelost.
Geen issue dus. Tnx!
amontillado schreef op 28 juli 2004 @ 13:31:
Dat kan met geen 1 kaart, zijn namelijk meerdere tuners voor nodig (je kunt wel meerdere pvr's in 1 pc stoppen, dan kan het wel)
Hm, logisch ja. Dat wordt dus het tv signaal splitten ( 1x naar PC en 1x naar TV ).
Eventueel een versterker er tussen als het signaal te zwak wordt. Tnx again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets duurder als je budget, maar de Hauppauge PVR 250 is een zeer goeie kaart! Kwam in een recente CHIP test tussen 10 kaarten als beste uit de bus. Dacht zo rond de 130/140 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de winkel op de hoek is de Nvidia NVTV te koop voor 99 eurootjes, nog steeds de moeite waard als je'm vergelijkt met de PVR250? En werkt dat Gemstar EGP+ echt goed? En kan je deze kaart ook gebruiken in combinatie met een ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 01:50:
Bij de winkel op de hoek is de Nvidia NVTV te koop voor 99 eurootjes, nog steeds de moeite waard als je'm vergelijkt met de PVR250? En werkt dat Gemstar EGP+ echt goed? En kan je deze kaart ook gebruiken in combinatie met een ATI?
Dat was nou ook mijn vraag, zal de XFX eens mailen.
Net de Nvida site bekeken en ben bang dat het niet kan!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 01:50:
Een ATI kaart is geen enkel probleem. Ik gebruik em zelf met een 9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

hoe is de beeldkwaliteit, Shuriken? De NVTV ondersteund toch ook timeshift of live tv, wat de termen tegewoordig ook zien..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoop dat ie goed is en een hardware MPEG2 decoder heeft (vast wel, geen zin om het snel op te zoeken, beetje lui :O )

De remote is/schijnt erg uitgebereidt te zijn, je kan je muis ermee besturen e.d.
Pagina: 1