batterijen boomblaster

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Ik ben van plan binnenkort een JVC Boomblaster Mini te kopen zodat ik die mee kan nemen naar camping en/of festivals om muziek te luisteren. Alleen nu zat ik een beetje te zoeken over de batterijen hiervan.

Er moeten dus 8x R20/1.2V in. De goedkoopste oplossing zou dus zijn dat ik 8x een oplaadbare R20 haal, maar ik heb eens zitten rond kijken op het internet en je hebt dus echt 100 verschillende R20's.

Dus mijn vraag als eerste is, wat is mAh? Is hoger beter of moet je juist een bepaalde hoeveelheid hebben? Zodat ik weet welke batterij is moet aanschaffen tevens heb je NiMh en NiCd wat is beter? Wat laadt voorbeeld sneller op ofzo? Wat is dus het verschil tussen deze 2 soorten stoffen.

Ten tweede weet iemand hoelang dit apparaat met 8 batterijen speelt?

En tot slot ik heb een iRiver iHP-120 kan ik deze daarop aansluiten en muziek van me mp3 speler afspelen op de boomblaster? Ik heb de specs dus bekeken maar ik ben sowieso als erg onbekend over al die uitgangen enzo. En ten tweede zie ik dus weinig eigenlijk geen info over de aansluitingen op dit apparaat.

Als iemand hiermee zou kunnen helpen zou al erg fijn zijn, want er staat sowieso bar weinig over batterijen op dit forum.

Upside down

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Als er een mic ingang opzit dan kan je simpel via een dubbele tulp je iriver aansluiten.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

mAh is de capaciteit van de accu. Hoe hoger, hoe beder. NiMh is beter dan NiCd. Je kunt ze vaker opladen en ze behouden hun capaciteit langer.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

mah is een maat van hoeveelheid energie.

800 mah betekend dat een batterij een uur lang (die "h") 800 ma (mili ampere) kan leveren.
Stel je hebt een apparaat met een zo'n batterij die 200 ma gebruikt in een uur.
Die kan dus 4 uur lang op zo'n batterij werken.

dus hoe meer mah hoe langer je stereo meegaat.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mha hebben het dubbele aan capaciteit dan NiCad, dus doe je er slim aan om voor NiMha te gaan. De mAh aanduiding is dus de capaciteit, meer is een langere speelduur.

Laden is een verhaal appart, veel laders voor gewone battrij gevormde accu's zijn geen snelladers en duurt het een nacht.....

mAh staat voor: mA x uur

Ofwel 1000mAh doet 1000mA in 1 uur of 100mA in 10 uur of bv. 1mA in 1000 uur.
Dat geldt voor ontlading, het laden kent ook een beetje verlies en moet je een factor 1.4 mee rekenen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden