Toon posts:

dv kabel waar te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een panasonic dv camera gekocht en zag in de accesoires gids en verloopkabel staan (jackplug naar usb) weet iemand waar zoiets te krijgen is en wat het kost.
ik heb het hier kunnen vinden met het software pakket erbij maar dat wil ik dus niet.
http://www.dabs.com/uk/productview?quicklinx=2PLL
ik heb ook al op de tweakers pricewatch gezocht maar kon er niks tussen vinden.
en via google kom ik op deze link.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Waar wil je de camera op aansluiten?

Zoek je niet gewoon een firewirekabel? Zodat je de video digitaal naar de PC kan halen?

Moet je wel een firewirekaart of aansluting in je PC hebben natuurlijk maar die zijn niet duur.

Verwijderd

Topicstarter
firewire setje kost rond de 140 euro, das dus best wel duur, i.t.t een los kabeltje
en ik wil het op iedere pc die ik tegenkom kunnen gebruiken, vandaar het usb kabeltje.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
USB is niet geschikt om video mee over te zetten. Sterker nog: ik weet geen camera die dat kan. USB zit er alleen op om foto's van de memory-card over te floepen.

Je moet FireWire hebben: zowel de kabel als de interface in je computer.

Kaartje is er al vanaf ca. 20 euro, kabeltjes vanaf 15 euro (let op de goede aansluitingen, er zijn een paar verschillende!)

Oh, en ze zijn bij iedere zichzelf respecterende computerwinkel te koop.

[ Voor 11% gewijzigd door AxiMaxi op 27-05-2004 23:19 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

AxiMaxi schreef op 27 mei 2004 @ 23:18:
USB is niet geschikt om video mee over te zetten. Sterker nog: ik weet geen camera die dat kan. USB zit er alleen op om foto's van de memory-card over te floepen.
Dat is mooi, maar ik heb er hier wel een staan: een Sony met 'USB streaming'.
Edit: het is nog sterker, Sony levert wel een USB kabel mee, maar geen DV!

Desalniettemin geef ik de voorkeur aan Firewire; dat werkt zonder heisa op elke OHCI-controller. Bij USB streaming moet je steeds drivers installeren en dan lijkt het ook nog meer resources te kosten.

Kabel: ik heb bij de electroboer een 1.8m DV-kabel gekocht voor minder dan 7 euro. Het is een prima ding, alleen moet je bij zulke goedkope kabels opletten om alleen aan de stekkers trekken, nooit aan de draad. Dan werkt het verder prima.

[ Voor 7% gewijzigd door John_Glenn op 27-05-2004 23:34 ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 22:27

e1f

Voor 25 euro kan je gewoon een firewire kaartje + kabel kopen. Iets anders is voor het overzetten van video niet geschikt.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

John_Glenn schreef op 27 mei 2004 @ 23:32:
[...]

Dat is mooi, maar ik heb er hier wel een staan: een Sony met 'USB streaming'.
Edit: het is nog sterker, Sony levert wel een USB kabel mee, maar geen DV!

Desalniettemin geef ik de voorkeur aan Firewire; dat werkt zonder heisa op elke OHCI-controller. Bij USB streaming moet je steeds drivers installeren en dan lijkt het ook nog meer resources te kosten.

Kabel: ik heb bij de electroboer een 1.8m DV-kabel gekocht voor minder dan 7 euro. Het is een prima ding, alleen moet je bij zulke goedkope kabels opletten om alleen aan de stekkers trekken, nooit aan de draad. Dan werkt het verder prima.
Ja... Maar die Sony werkt dan dus alleen als webcam.... en denk ook dat dat dus met die panasonic ook zo is... (Is wel een van de beste webcams die je dan kan krijgen...)...

Om echt video over te zetten kun je in de buurt van de 15 a 20 euries wel een firewire kaart met een kabeltje kopen... niet zo duur als het kaartje van panasonic... maar doet wel hetzelfde... (En dan moet je natuurlijk nog software kopen etc... wat wel waarschijnlijk standaard in het panasonic paket zit)...

Natuurlijk kun je ook 'gratis' je films inladen wanneer je Windows XP hebt.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
Prang schreef op 28 mei 2004 @ 11:46:
[...]

Ja... Maar die Sony werkt dan dus alleen als webcam.... en denk ook dat dat dus met die panasonic ook zo is... (Is wel een van de beste webcams die je dan kan krijgen...)...

Om echt video over te zetten kun je in de buurt van de 15 a 20 euries wel een firewire kaart met een kabeltje kopen... niet zo duur als het kaartje van panasonic... maar doet wel hetzelfde... (En dan moet je natuurlijk nog software kopen etc... wat wel waarschijnlijk standaard in het panasonic paket zit)...

Natuurlijk kun je ook 'gratis' je films inladen wanneer je Windows XP hebt.
ik wil dus met die kabel de filmpjes eraf kunnen halen naar mijn pc en mijn laptop
pcmciakaart is toch wat duurder voor firewire.
de software enzo heb ik al, alleen een makkelijke manier van overzetten nog niet.
even wat prijzen onder elkaat gezet

Conceptronic PCMCIA FireWire 2 Poorts 33,00
BELKIN FireWire voor PCMCIA F5U512n € 58,-
Digitus Firewire kaart PCI 400Mbit 3 externe 1 interne poort IEEE1394 € 15,-
Firewire PCI Card € 20,-
Q-Tec 510F (3x FireWire, PCI, kabel) € 17,-
Firewire add on kaart 2x extern 1x intern, PCI 16,00

ik moet dus rond de 80 euro rekenen voor pcmcia kaart en pci kaart.
dan kan ik beter het setje bestellen voor 52,- euro's

maar dit kabeltje moet toch wel te vinden zijn in nederland ???
of lopen we zover achter

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat heeft niets met achter lopen te maken.. het is gewoon een specifiek proprietary iets van Panasonic. De meeste foto/electronica zaken kunnen het waarschijnlijk gewoon bestellen.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 22:27

e1f

Maar waarom heb je een verloop kabeltje van jack naar dv nodig?? Je dv camera heeft toch gewoon een dv out? Daar komt je digitale signaal uit... Uit je jackuitgang niet lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
het is een verloop van jack naar usb.
maar ik ga hem wel bestellen in engeland, dan die software er maar bij nemen

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Prang schreef op 28 mei 2004 @ 11:46:
Nope, niet zo gauw ongeinformeerde conclusies trekken. Het heet streaming usb omdat er een videostream over loopt, itt packet-style verzenden van foto's over usb.

Zoals ik al zei, Sony levert alleen nog een usb kabel bij. Dit zegt wel iets over hun intenties.

Als je dus usb 2.0 op je laptop hebt kan je evt zonder firewire.

Wat software betreft: ik gebruik alleen nog DVIO voor capturen. Het is freeware en werkt fantastisch. Wel alleen met firewire...
Pagina: 1