Toon posts:

Radeon 9800pro erg sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb vorig jaar een Medion md8000 pc bij de aldi aangeschaft. intussen heb ik hem al wat aangepast, namelijk:

p4 2,66 Ghz
512 mb ddr333 (was 256)
Ati radion 9800pro 128mb (was geforce ti4200)
450 watt q-tec voeding. (was 250 watt)

Nadat ik er een de r9800pro erin gestopt had, werd hij veel te warm. Nieuwe spellen deden het voor geen meter meer enz. Daarom heb ik er nu een 450 watt q-tec in hangen, waardoor hij niet warm meer wordt en iets beter presteert, maar toch is het resultaat niet goed :( . Bij 3dmark2003 scoor ik ruim boven de 5000, maar een spel als UT2004 loopt toch nog nie helemaal lekker. Zelfs op 1024*768 met alle details op normal, loopt hij nog nie eg vloeiend :? . De behuizing van mijn pc is vrij klein, maar als ik hem los haal terwijl ik speel zie ik nog nie eg veel verandering. Ook kan het niet aan de voeding liggen lijkt mij, want 450 watt is toch wel genoeg :? ? Is er toevallig iemand met hetzelfde probleem, oef heeft iemand een oplossing? alvast bedankt!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 20:29

shag-me

-n0n3-

Q-tech 450 wat is klote.. Antec of Enermax proberen..

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Windows soms niet opnieuw geinstalleerd toen je van Geforce 4 Ti 4200 naar Radeon 9800 Pro ging? Is namelijk wel aan te raden ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar opzich zou hij het wel moete trekken lijkt mij, toch? Ik heb mun hele pc opnieuw geinstald ja. Maar kan het niks met de koeling te maken hebbe?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:40 ]

Verwijderd

Alsof je elke keer je kaart omwisselt, windows dan te reinstallen?? Is niet nodig, je kan met remove tool het oude drivers unistalleren en dan de ati erinknallen.. zoiets zou zonder problemo's kunnen.. bij mij dan

/edit

score is nog zo slecht niet volgens mij, aangezien je geheugen (ddr333).
en kan je ff vertellen hoe je je windows geinstallt heb? sp1a? mobo drivers?

/edit

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:44 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:39:
ja, maar opzich zou hij het wel moete trekken lijkt mij, toch? Ik heb mun hele pc opnieuw geinstald ja. Maar kan het niks met de koeling te maken hebbe?
De p4 klokt wel terug als die te warm wordt. Hoeveel graden wordt je cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook nie gdaan omdat ik de kaart verwisselde, maar ik install mun pc om de zoveel tijd een keer helemaal opnieuw.

Verwijderd

Maak je wel gebruik van de nieuwste catalyst drivers?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb sinds kort een 9800 Pro. Ik heb 'm geflashed naar XT, maar de core draait op 400 en mem op365 ivm hitte problemen (wacht nu op vga silencer :)). Ik heb ook gemerkt dat die kaart asociaal veel hitte produceert dus zorg voor een goede airflow!
Ik heb m'n HDD's in een 5,25" bay hangen en heb daar ook een temp sensor. Sinds die 9800Pro@XT er in zit wordt het daar 45 graden terwijl het daar voorheen rond de 37 graden lag.
Je 3dMark score is op zich ok, maar ik neem aan dat iedereen weet dat benchmarks niet representatief zijn voor echte games. Overigens heb ik er "maar" een 360watt voeding van chieftec in hangen voor de volgende specs:

P4 2.4b@2.7
512 MB RDRAM
24x Plextor
Pioneer 106s DVDspeler
2x maxtor 80GB
1x WD 80GB
1x 120mm fan @5v
1x 80mm fan @5v
draadloos keyboard + muis
watergekoeld dus geen CPU fan

Je voeding zal het probleem niet zijn denk ik., maar zoals pisart al zegt: je P4 klokt terug als ie het te warm krijgt, ook als je hem niet hebt overgeklokt. Dus nogmaals: zorg voor een goed airflow en zrog er ook voor dat de fan van je 9800pro genoeg frisse lucht aan kan zuigen. Dus niet doodleuk een pci kaart naast je videokaart want dan blok je de luchtstroom fan krijgt geen "koude" lucht -> heatsink kan de hitte niet kwijt -> kaart blijft warm -> kast blijft warm -> P4 krijgt het te warm -> P4 klokt terug.
Ik weet niet of je een temp sensor op je board hebt? Zowiezo lijkt het me handig om Motherboard Monitor te installen en de verschillende temps te meten.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik de niewste omega driver(heb alle versies van catalyst en omega al geprobeerd). Ik ga ff proberen wat apie! zei. Denk dat ik tog een grotere behuizing nodig heb met een paar extra fans.

Verwijderd

hoeveel frames per seconde haal je dan bij unreal tournament 2004?
Pagina: 1