Toon posts:

Exchange database corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Exchange SBS 2000 server waarin de Store van Exchange niet meer gemount kan worden.

Een goeie kopie is er niet (met dank aan collegabedrijf :|) Nu is het al een paar keer gelukt om de database terug te krijgen met eseutil /p priv1.edb maar nu krijg ik een foutmelding waar ik geen raad mee weet en ook nergens terug kan vinden.

als ik de eseutil tool gebruik krijg ik op een gegeven moment de volgende melding:

Operation terminated with error -4001 (JET_errFileIOBeyondEOF, a read was issued to a location beyond EOF (writes will expand the file)) after 44.0 seconds

Iemand anders dit ook meegemaakt en weet een oplossing?

Verwijderd

Tsja geen idee eigenlijk.

Maar: Je kan altijd proberen om met de tools van ontrack de database te exporteren naar losst pst bestanden.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
heb je een linkje?

al.. :)

was niet heel moeilijk te verzinnen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Progje werkt wel... alleen 1500 dollars...... :|

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Eseutil heeft meer opties dan /p, heb je de andere opties al geprobeerd?
offtopic:
Vreemd dat zelfs Microsoft geen hits geeft op die error

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
zo'n beetje alles. Alleen bovenstaande foutmelding blijft aanhouden

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Kun je hier niet iets mee :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

In mijn ogen heb je nu 2 opties.
1. Bellen met MS en het probleem daar voorleggen (kost je € 250 dacht ik) De vraag blijft of dat zij het probleem op kunnen lossen. (Ik kon niks vinden op technet wat betrekking heeft op jouw foutmelding)

2. Toch 1500 dollar inversteren in powertools van ontrack en dan ben je in 1 dag weer online. Met de disasterrecovery switch exchange opnieuw installeren en met exmerge alle pstjes weer in exchange pompen.

Ik weet niet hoe bedrijf kritisch email binnen jullie organisatie is. Maar 1500 dollar is toch wel ergens vandaan te halen neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
1. Nu bellen met MS heeft weinig nut denk ik op dit tijdstip. en of ze idd het probleem op kunnen lossen is ook niet zeker.

2. Dat zullen we dan met de klant moeten overleggen. We hebben die klant net overgenomen van een andere automatiseerder die er nogal een zootje van gemaakt heeft. Dit is niet de eerste keer dat het zo laat is (vorige keer hele nacht door maar wel draaien :))
We krijgen een foutmelding waarvan niks op heel fucking internet lijkt te vinden.

We hebben een nieuwe server geinstalleerd en als we daar met edb's gaan klooien krijgen we geen foutmeldingen....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 23:11 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt een evaluatie versie van Exchange 2003 downen en op een tijdelijke machine installeren. Met de ESEUTIL /p van Exchange 2003 kun je vervolgens de database wel repareren. Daarna met ExMerge de mailboxen terugzetten naar je oude omgeving (waar je met een lege database kunt starten)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:11:
1. Bellen met MS en het probleem daar voorleggen (kost je € 250 dacht ik) De vraag blijft of dat zij het probleem op kunnen lossen. (Ik kon niks vinden op technet wat betrekking heeft op jouw foutmelding)
Het is wel zo dat Microsoft intern een veel grotere database heeft dan alleen Technet, best kans dat daar wel een oplossing in staat, mogelijk in een oudere call van iemand anders.

Verwijderd

Topicstarter
Status tot dusver:

Zelfs als ik de backup van 2 weken geleden terugzet gaat het fout zodra er mail opgehaald wordt (bsmtp van xs4all)

Maar als ik de server eindelijk werkend heb en ik moet herstarten is het einde oefening. Stores willen niet meer opkomen enz enz....

Ik ga straks de backup die op tape gemaakt is van afgelopen maandag teruglezen op de tijdelijke server (dat kon gisteren niet omdat ik geen dat4 streamer had)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 12:57:
Status tot dusver:

Maar als ik de server eindelijk werkend heb en ik moet herstarten is het einde oefening. Stores willen niet meer opkomen enz enz....
Zodra je hem werkend hebt? Kun je dan wel via outlook in de mailboxen?

Dan zou ik niet meer verder "hobbyen" maar het zaakje exporteren naar pst bestanden. Exchange opnieuw installeren en de pst bestanden weer importeren. Begin je met een nieuwe database en is al het "oud zeer" verleden tijd (tenzei er rottigheid zit in je AD maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik wel in de mailbox dat is het probleem ook niet.

Het probleem is dan dat ze 2 weken mail kwijt zijn... Die moeten we terug zien te halen.

Klant vindt overigens 1500 dollar te duur voor het pakketje wat ze waarschijnlijk maar 1x gaan gebruiken 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 15:49 ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Als ze dat te duur vinden, dan zal die mail ook wel niet zo belangrijk zijn...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

buddhole schreef op 28 mei 2004 @ 16:01:
Als ze dat te duur vinden, dan zal die mail ook wel niet zo belangrijk zijn...
spot on. Willen ze nu hun email terug of niet? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op 28 mei 2004 @ 16:06:
[...]

spot on. Willen ze nu hun email terug of niet? :?
Kan je ze de zekerheid geven dat het met deze tools opgelost is??

Verwijderd

Met 'Mail Recovery 2.0 Professional' kan je een (corrupte) store inlezen en worden alle mailboxen geexporteerd naar verschillende *.pst files....

http://www.officerecovery.com

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 01:09 . Reden: link toegevoegd ]

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
THIJZEL schreef op 30 mei 2004 @ 01:02:
[...]
Kan je ze de zekerheid geven dat het met deze tools opgelost is??
Die 1500 dollar is een bedrag dat afhankelijk is van het aantal mailboxen dat zich in de store bevindt. Als je een paar honderd mailboxen hebt dan ben je zeker duurder uit. Houdt daar dus even rekening mee.

Als ik op de licensing page van Ontrack kijk kost een license voor 100 mailboxen 1000$, voor 250 1500$ en meer op aanvraag. Zo te zien zijn ze daarmee al gezakt in prijs sinds een tijdje terug.

Je argument om Ontrack aan te schaffen kun je mogelijk versterken door aan te geven dat je hiermee makkelijk mail kunt recoveren uit backups. Mocht je dit dus wel eens doen dan kan Powercontrols je hier een hoop tijd mee besparen. Het stelt je in staat om een tape met backup te restoren (de meest pakketten worden herkend) vanuit Powercontrolls en vervolgens tot op mailniveau de mal terug te zetten in de draaiende private information store.

Maar om terug te komen op je vraag; download te trial versie en kijk of deze de information store(s) kan lezen; lukt dat dan zit je goed. Krijg je vage errors dan is je enige optie (voor Ontrack) om support te vragen..

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 01:08:
Met 'Mail Recovery 2.0 Professional' kan je een (corrupte) store inlezen en worden alle mailboxen geexporteerd naar verschillende *.pst files....

http://www.officerecovery.com
vlgens deze opzet:

Download a free demo version of ExchangeServerRecovery.
Install the demo.
Run the demo on the data you need to recover.
Consider the results of demo recovery.
If satisfied with demo results, order full version.
Express Recovery Checklist

dus eerst kijken of het werkt en dan pas aanschaffen..

Copyright and left by SED...

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, OfficeRecovery heb ik wel eens aangeschaft. Hoop mee teruggekregen maar het is wel een laatste redmiddel.

De restore naar PST die er gemaakt wordt is niet helemaal zuiver en bevat onvolkomenheden maar het geheel werkt wel snel.

Inmiddels zijn er nieuwe versies van uit die wel een hoop conversiefouten eruit halen maar het blijft niet helemaal ok.

OOk uit de STM files kun je nog een hoop terughalen door een extract te doen middels een MIME conversion utility. Ben daar wel mee aan het klooien geweest.

Open eens zo'n STM file met Notepad, kopieer en plak daar eens een stukje uit (begin en eind is aangegevens met header) Sla op als subject.eml en open eens met Outlook Express et voila, je mail. Daarna terugkopieren in de juiste mappen op de M: schijf op een Exchange Server en de mail is terug.

Als je dat proces weet te automatiseren of scripten is de meeste email terug te halen van de email die is gestuurd in de afgelopen weken.
Pagina: 1