Toon posts:

Onboard VGA werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Asrock k7s41gx mobo gekocht met onboard video, het probleem is alleen dat ik er geen beeld door krijg, zet ik er gewoon een agp kaartje in (FX 5200 testkaartje) werkt het prima.

Ik heb al in de bios gekeken naar een optie om hem in/uit te schakelen maar die heb ik niet kunnen vinden, de enigste opties met betrekking tot de VGA zijn de shared memory optie en de PCI/AGP optie.

Als ik hem op PCI zet werkt de video ook niet eveneens niet als ik hem op AGP zet.

Ik heb al met de search gezocht naar dit probleem en op google maar niks kunnen vinden.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Pagina 25 en verder van je manual <klik al gelezen?

ARME AOW’er

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 10:04
Kijk eens in de handleiding of er een jumper op het mobo zit waarmee je de onboard VGA kunt in/uitschakelen

Edit: Ik heb zelf even in de manual gekeken en er staat idd niets in over het in/uitschakelen van de onboard VGA. Mail ff naar AsRock ofzo?

[ Voor 41% gewijzigd door You Go op 27-05-2004 19:34 ]

homo sapiens non urinato in venti adversi

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek dus niet aan de instelling te liggen, maar een simpel aardings probleempje :'(

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo blijkt maar weer dat die randaarde niet voor niets op de stekkers zit- je krijgt er de minst voor de hand liggende problemen mee :z

Voor de search: een andere oorzaak van niet werkende integrated VGA is de plaatsing van de DIMMs- vaak kan de integrated VGA core maar een van de DIMM banks benaderen. Als daar geen DIMM in zit gaat het ook niet werken. Maar dat is hier niet aan de orde.

Oslik blyat! Oslik!