Toon posts:

Laptop kopen... maar keuze is moeilijk ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik meestal met desktops gewerkt... Nu wil ik eens de mobielere toer op gaan. Ik ben dus op zoek naar een laptop, liefst geen zware en van delegelijke kwaliteit voor hoogstens 2000 € Zo hoef ik niet op m'n bureau gekluisterd te zijn om te kunnen werken, maar kan ik dit eender waar thuis of buiten, op reis,...

'k heb de laatste weken wat zitten rondzoeken wat de markt zoal te bieden heeft en degenen die me het meest aanspreken hier even op een rijtje gezet. Ik heb niet zo graag een laptop die je in de pc winkel op maat kunt laten maken met wie weet wat voor hardware erin. Ook zijn mensen in m'n omgeving niet zo blij met Medion of Packard Bell.

Had dus gedacht aan een Toshiba Tecra S1, maar met 1.7 Ghz CPU. Valt te kopen voor ongeveer 1850 € Het is een Intel Centrino based laptopje en kan met een DVD-RW geleverd worden.

De Toshiba Satellite M30-604 ziet er ook leuk uit, voor ongeveer 1950 €
Volgens reviews wordt deze echter redelijk warm en is de fan en DVD drive nogal lawaaierig :?
Het leuke is natuurlijk het breedbeeldscherm... ^^

Verder vind ik de Acer Aspire 2010 ook interessant. Heeft ook een 16/9 beeld. De Acer Aspire 2012 staat in het foldertje van Photohall voor 1600 € De Acer Aspire 2020 heeft dan weer een DVD-RW writer aan boord en is verder iets sneller geklokt. Hij zal waarschijnlijk 200 - 250 € meer kosten denk ik.

En finally de Apple iBook G4. De laptop ziet er gewoon l33t uit, en van wat ik overal te horen krijg, vinden de mensen die een iBook of een PowerBook hebben dat de beste laptop die ze ooit in handen hebben gekregen. Ik vind ze wel redelijk aantrekkelijk. De G4 1.2Ghz 14" TFT, 256MB RAM, 40GB HD, SuperDrive) kost, schat ik, zo'n 2000 € (vanaf 1499 $ via de Apple Store).

Wat denken jullie van deze beestjes ?

Qua performance heb ik totaal geen idee wat Apple kan...
Verder kan ik met Apple dus niet beginnen programmeren met .Net bijvoorbeeld. Qua apps zal het ook wel dik aanpassen zijn met MacOS X.
Linux bolt dan weer wel op PowerPC :), maar dan zit ik weer vast met weinig RAM om daar vmware op te draaien. En qua games is het helemaal niks ;)

Wat zouden jullie kiezen? Misschien een andere laptop die ik over het hoofd heb gezien ? Games is dus niet de bedoeling. Misschien echt als er niets anders te doen ...

Dus, de bedoeling is:
- programmeren (Java, JSP, PHP, C++, eventueel .Net)
- wat multimedia (digitale camcorder met firewire aansluiting, DVDtje bekijken tijdens een langeren rit met de trein bijvoorbeeld),
- gewoon wat chatten.

Qua webdevelopment heb ik een gentoo servertje draaien met ssh, ftp, http.
Java en C++ doe ik gewoon met m'n Linux workstation en met XP onder vmware.

De laatste laptop die ik heb gehad is een Compaq Contura 4/25CX. Dat is een 486 25Mhz, 4Mb ram, 200 mb hard disk. Heb er veel plezier aan gehad, maar nu begint er vanalles door te draaien (klok houdt de tijd niet meer bij bijvoorbeeld en is de batterij en het ding dat die batterij moet herladen foobar :| ). Nu draait er Windows 95 en Xenix op.

Hopelijk is dit topic niet voor sluiting vatbaar. Ik zou best wat raad kunnen gebruiken.

Iemand die zijn ervaring misschien kwijt wil over bovenstaade laptops ?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor 1740 euro koop je een acer 2023wlmi (centrino 1.6 en radeon 9700 met 128mb)
Dat is denk ik een een betere optie dan de 2010 serie. Verder is deze serie erg licht en heb je een breedbeeldscherm wat dus lekker werkt bij het programmeren (en lekker dvd's kijkt). Ook de ingebouwde subwoofer is erg praktisch.

Apple is wel kwaliteit, maar het vergt imho te veel aanpassing en de mogelijkheden zijn gewoon te beperkt.

Toshiba vind ik persoonlijk niet goed qua kwaliteit-prijsverhouding, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 27-05-2004 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 2023WLMI ziet er ook goed uit.
Op www.overclocking.be kost ie 1850 € incl BTW.

Er is daar 1 jaar garantie op. Voor 135 € erbij, heb je 3 jaar een pick-up en return contract. Is dat iets nuttigs ?

Van de iBook G4 heb ik eigenlijk best schrik... als me dat totaal niet bevalt heeft me dat dik 2000 € gekost :X

Wat betreft die Radeon 9700 met 64mb (in de .xls van acer.be), kan daar 128mb op? De Acer Travelmate 8000 heeft ongeveer dezelfde config, behalve dat het geen 16/9 is en dat er 128mb op die ati steekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 11:46 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

http://www1.euro.dell.com...nspn_8600?c=nl&l=nl&s=dhs

Die misschien? De Dell 8600C, vanaf zo'n €1300,--.
Centrino platform, breedbeeld scherm, leverbaar met dvd-writer.
Het feit dat je de hardware een klein beetje naar je wensen kunt aanpassen, vind ik persoonlijk wel praktisch, op die manier kun je namelijk ook de prijs een beetje naar je wensen aanpassen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 11:45:
Die 2023WLMI ziet er ook goed uit.
Op www.overclocking.be kost ie 1850 € incl BTW.

Er is daar 1 jaar garantie op. Voor 135 € erbij, heb je 3 jaar een pick-up en return contract. Is dat iets nuttigs ?

Van de iBook G4 heb ik eigenlijk best schrik... als me dat totaal niet bevalt heeft me dat dik 2000 € gekost :X

Wat betreft die Radeon 9700 met 64mb (in de .xls van acer.be), kan daar 128mb op? De Acer Travelmate 8000 heeft ongeveer dezelfde config, behalve dat het geen 16/9 is en dat er 128mb op die ati steekt.
De 2023 heeft al een 128mb radeon. Ik heb zelf wel de drie jaar pick up and return garantie genomen, simpelweg omdat ik geen zin heb om zelf de RMA te regelen (opsturen/wegbrengen)

Wat betreft Dell ben ik na wat aanvaringen en berichtgevingen rond Dell in de pers wat huiverig geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 28-05-2004 11:57 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 19:22
probeer een keer een apple :p

als 't bevalt en al je software draait, go for it!
't is de beste aankoop die ik heb gedaan op computergebied
(en ik heb zelfs een g3 800 mhz)

een klein nadeeltje is dat je ff een code in de console moet invoeren voordat je twee schermen kan gebruiken (spanning ipv mirroring)

het meest heerlijke vind ik zelf dat het ding in een seconde of minder weer helemaal tot je dienst is vanuit slaapstand

ik heb 'm al twee keer vanaf heuphoogte op een betonvloer laten kletteren en hij doet 't nog vlekkeloos (alleen wat krasjes in 't plastic, erg veel mazzel gehad met m'n harde schijf, dat weet ik..)

while (! ( succeed = try ()));

• pagani
  • Niet online
Wat mij betreft (en wat ik opmaak uit de TS) valt een Apple simpelweg af door de incompatibiliteit...

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

wouterve

Swinger of States

johnnyv.nl schreef op 28 mei 2004 @ 13:20:
Wat mij betreft (en wat ik opmaak uit de TS) valt een Apple simpelweg af door de incompatibiliteit...
Incompatibiliteit zou ik het niet durven noemen, het lijkt me eerder een proces van gewenning dat je even moet doormaken. Voor de TS heb ik een tip: als je geïnteresseerd bent in die iBook G4, zou ik zeker eens een kijkje nemen in de verschillende overstaptopics (onder andere [rml][ Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen[/rml] en [rml][ Ervaringen] Het overstappen van een PC naar een Mac[/rml]) in het Apple-forum. Misschien dat je je aan de hand van de ervaringen van anderen met hun overstap een beetje een beeld kunt vormen van wat je nou te wachten zou staan als je de overstap daadwerkelijk zou maken :).

Mijn eigen ervaringen zijn, hoewel inmiddels enigszins bevooroordeeld ;), dat de iBook inderdaad een ontzettend mooie, fijne en gebruikersvriendelijke laptop is, en dat ik bij mijn switch geen compatibiliteitsproblemen heb ondervonden. Zorg wel dat je er veel RAM instopt (512 MB of meer), dat levert een grote snelheidswinst op. Dat is het in het kort wel, meer nuttigs kun je lezen in bovenstaande twee topics :).

[ Voor 5% gewijzigd door wouterve op 28-05-2004 14:34 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@apples in stereo: Je software is niet compatible, je kan dus (bijvoorbeeld) niet .net ontwikkelen voor een windows omgeving op een apple, en dat is wat ts wil. Bovendien gaat het niet om de PC/Mac of Windows/Linux discussie maar om laptopjes.

@ts: kijk ook eens naar Asus, die hebben - vind ik - mooie laptopjes voor een redelijke prijs en deze zijn bij de laptopper naar eigen wens te configureren. Je kan daar trouwens ook andere systemen configureren.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Asus met Centrino vind ik niet zo interessant. De S5200 heeft een 12" schermpje. Dat is toch te klein om gemakkelijk source code op te schrijven. De M2000 heeft ivm met Acer een 14" TFT en zo'n brak grafisch kaartje van Intel.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

de m6 heeft óók een centrino hoor. "Dat ding is al een tijdje de bom op got" kwoot ik even iemand. :)

ping 127.212.23.124

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25

fcs

pjottum schreef op 28 mei 2004 @ 15:16:
@apples in stereo: Je software is niet compatible, je kan dus (bijvoorbeeld) niet .net ontwikkelen voor een windows omgeving op een apple, en dat is wat ts wil. Bovendien gaat het niet om de PC/Mac of Windows/Linux discussie maar om laptopjes.

@ts: kijk ook eens naar Asus, die hebben - vind ik - mooie laptopjes voor een redelijke prijs en deze zijn bij de laptopper naar eigen wens te configureren. Je kan daar trouwens ook andere systemen configureren.
Je kunt idd niet met osx/o9 voor .net ontwikkelen. Als je echter vnc installeerd, dan kun je via xp weer wel ontwikkelen voor .net.

Doe ik ook als ik bepaalde windows aps nodig heb (inlogen op werk van afstand ect, moet toch echt wel in een windows omgeving ingelogt zijn wilt het werken).

Voor de rest heb ik idd ook de 837 mhz versie, en vnc werkt er goed op (265 mb)
Een apple is dus tot op heden nog een keus (al heb je idd wel extra software nodig)

Verwijderd

Ik ben de blije en trotse eigenaar van een Dell Inspiron 510m.

Intel Centrino 1.7Ghz
40 GB hdd
512 mb ddr
14.1" tft
Onboard vidoe kaartje
Wifi

Klein en niet zwaar en gaat lekker lang door op 1 accu: ik doe zo'n 4 a 4.5 uur op 1 accu. Beetje internetten, Word, winamp.

Alles erop en eraan! Lekker snel dingetje en ben erg tevreden over het ding zelf.

Alleen als je voor service gaat, moet je echt _niet_ bij Dell zijn!!

edit
kostte ongeveer 1500 incl BTW ;)

edit2
kijk hier voor een draadje over de Dell 510m:
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 16:38 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@fcs tuurlijk kan je vnc oid gebruiken, maar ik koop toch geen apple laptop om dan via vnc op mijn windows pc te gaan zitten devven? dat is zoiets als een eh, rolls royce kopen om mee naar de opel garage te rijden. En het devt zo moeilijk, in de trein.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang gaat de batterij mee van zo'n Centrino en G4 ?

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 23:10:
Hoe lang gaat de batterij mee van zo'n Centrino en G4 ?
Centrino 5-8 uur, afhankelijk van welke laptop. De 2023 van Acer gaat 5 uur mee bij normaal gebruik. (Gamen door de 9700 gaat een stuk korter)

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de nieuwe acer laptops (AS2025/AS2026) uitkomen met de nieuwe Dothan core??

Zijn er andere laptops die al een Dothan core hebben? (en het liefst ook een ATi Radeon 9700 Mobile)

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag ontdekt dat er een Apple leverancier thuis 3 straten verder lag ( zo eentje waar je normaal gezien nooit langs komt :p )
De iBook kost er ook 1850 € incl. BTW zoals de acer 2023wmli.

De verkoper heeft me wel duidelijk gemaakt dat Apple niet hetgeen is dat ik zocht en beter af ben met de Acer. Volgens hem ging ik wel spijt krijgen van de ibook mits ik er niet alles op kan doen wat ik zou willen doen.

Verder eens geprobeerd. Het is inderdaad een zalige laptop, maar ik zal voor de acer gaan.

Verwijderd

hey d3xt3r hoe komt jij aan een 510m met een 14.1inch tft? Want op de dell website kan ik enkel 15 inch tft selecteren :(
En kan jij me even precies zeggen hoeveel die laptop van jou weegt?
Want bij dell zeggen ze 2.3kg, maar op een review site zag ik 2.6kg en op nog een andere review site 2.8kg dus nu weet ik het ook niemeer...
En d3xt3r ging er bij jou iets van de prijs af omdat je een 14inch tft hebt ipv 15inch?
Is het scherm mooi helder? Goede kijkhoek?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

johnnyv.nl schreef op 29 mei 2004 @ 10:39:
[...]

Centrino 5-8 uur, afhankelijk van welke laptop. De 2023 van Acer gaat 5 uur mee bij normaal gebruik. (Gamen door de 9700 gaat een stuk korter)
Zelfs met gamen zou hij nog 2 tot 2.5 uur halen, wat toch erg acceptabel is als je kijkt naar de kwaliteit van de plaatjes die hij neerzet.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• pagani
  • Niet online
the_shadow schreef op 30 mei 2004 @ 01:59:
[...]

Zelfs met gamen zou hij nog 2 tot 2.5 uur halen, wat toch erg acceptabel is als je kijkt naar de kwaliteit van de plaatjes die hij neerzet.
Ik zei ook niet dat het te kort was ;)
Ik kan met m'n Acer 2023 ongeveer 2,5 ur Perimeter op de native resolutie spelen met alles op max voor ik 'm weer in moet pluggen... (en het draait als een tierelier)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... leuk beestje zo te horen :)

• StephaN900
  • Niet online
Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen. Ik vind het design van de sony vaio (z1) heel mooi. Maar ook de acer 2000 en de asus w1000 vind ik mooi.
Maar waar kan je nou een centrinon 1.7 512mb en een mobile 9700 mee vergelijken in desktop termen. Puur uit interesse, want ik speel toch vrijwel nooit spellen. Ondersteunen spellen uberhaupt wel die breedbeeldresoluties?

Oh weet iemand toevallig of sony nog van plan is breedbeeld laptops uit te gaan brengen?

• pagani
  • Niet online
StephaN schreef op 30 mei 2004 @ 12:58:
Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen. Ik vind het design van de sony vaio (z1) heel mooi. Maar ook de acer 2000 en de asus w1000 vind ik mooi.
Maar waar kan je nou een centrinon 1.7 512mb en een mobile 9700 mee vergelijken in desktop termen. Puur uit interesse, want ik speel toch vrijwel nooit spellen. Ondersteunen spellen uberhaupt wel die breedbeeldresoluties?

Oh weet iemand toevallig of sony nog van plan is breedbeeld laptops uit te gaan brengen?
Centrino 1.7 is vergelijkbaar met een P4-3ghz (ongeveer dan). De 9700 mobile is vergelijkbaar met de gewone 9700, maar heeft wat meer power save functies. Een aantal spelen ondersteunen breedbeeld, andere spellen worden iets opgerekt, maar dat zie je eigenlijk nieteens.

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Sony breng de A117 en de a197 dit zijn beide breedbeeld laptops met pentium m (dotahn versie dus met 2 mb) het zijn beide 17 inch sechermen resloutie is 1940 x 1220 geloof ik uit mijn hoofd en ze hebben een ati radeon 9700 mobile aan boord welke btw NIET te vergelijken is met een normale 9700 want het is niks meer als een opgevoerde versie van de mobile 9600 en is helemaal niet gebaseerd op de core van de 9700 maar op de core van de ati radeon 9600 XT en is daarmee ook vergelijkbaar kwa prestaties. Enigste nadeel van die sony laptops is helaas de prijs zo rond de 2500 voor beiden

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik heb die gewoon niet gezien, bedankt! Maar om het nog moeilijker te maken eentje die minstens een kilo minder weegt (vind 4kg wel een beetje zwaar ;) ) en met een 15,.." scherm. Moet wel draagbaar zijn vind zo'n groot scherm maar niks.

Hoeft overigens niet perse een 9700 te hebben 9200 vind ik al best ;)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

Duinkonijn

Huh?

je zou trouwens op de apple gewoon WIndows xp kunnen draaien

d.m.v. een vmware achtig pakket van apple...

vooral digi cam op dvd zetten is het ideaal

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 30 mei 2004 @ 17:59:
je zou trouwens op de apple gewoon WIndows xp kunnen draaien

d.m.v. een vmware achtig pakket van apple...

vooral digi cam op dvd zetten is het ideaal
De performance op een iBook zal wel zwakjes zijn bij Direct3D programmatie vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze week de Acer 2023WMLi bestellen denk ik :)

De koeling van die laptop is toch adequaat? In een ander topic zie ik mensen klagen over de koeling van de Travelmate 8000 serie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:32:

De koeling van die laptop is toch adequaat? In een ander topic zie ik mensen klagen over de koeling van de Travelmate 8000 serie.
Zou je niet wachten op de 2025WLMi? Die heeft namelijk de nieuwe Dothan core..
Ik zit zelf ook te twijfelen of ik nu de 2023 zal kopen of om te wachten op de 2025..

Review van e 2025:
[url=]http://notebookforums.com/showthread.php?t=25399[/url]

Ik heb verschillende bedrijven gemaild over de verkrijgbaarheid van de 2025, maar heb nog geen antwoord gekregen..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz... daar heb ik nog niets van gezien op de Acer site.
Ik zou dat eens moeten bezien met m'n leverancier dan.
Wat biedt die Dothan core eigenlijk extra ?

En hoeveel meer kost die laptop dan denk je ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:32:

Nog niets van gezien of gehoort dat de 8000 serie koelingsproblemen heeft... zeker niet met de centrino.... hoe kom je hierop? wil het graag weten aangezien mijn 8003lmib morgen komt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:02:
[...]

Nog niets van gezien of gehoort dat de 8000 serie koelingsproblemen heeft... zeker niet met de centrino.... hoe kom je hierop? wil het graag weten aangezien mijn 8003lmib morgen komt :)
Drop ff een kleine review alsjeblieft ;)

Ik overweeg namelijk ook om de 8003lmib of 8004 aan te schaffen :)

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik herinner me het topic niet meer... Het is iig hier op GoT in Complete Systemen & Laptops.

Verwijderd

Review Acer 8003LMi

Dothan review
In a direct comparison between the old Pentium M 1.7 GHz and the new Dothan with 2.0 GHz, the newcomer clearly manages to gain the upper hand. In some of the benchmarks, the mobile CPU produced with 90-nm technology is up to 22% faster. Even if you only consider the difference in clock speed between the two CPUs, Dothan still offers a 5% advantage.
Maar het schijnt dat je altijd later nog de processor kan veranderen (van de 2023)

Ik heb inmiddels een paar antwoorden gehad over de verkrijgbaarheid van de 2025 en:
"ze weten nog niet wanneer dit type uit zal komen"

Prijs is dus ook nog onbekend :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even op onderzoek uitgegaan voor een Acer op die Dothan core.

In Canada is de Aspire 2025 te verkrijgen met een 1.8 Ghz cpu voor 3,350.- $ (omgerekend 1,999.- € )

Tegelijk ook gevraagd aan m'n leverancier wanneer ie beschikbaar zou zijn en hoeveel ie zou kosten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 09:54:
Review Acer 8003LMi

Dothan review

[...]

Maar het schijnt dat je altijd later nog de processor kan veranderen (van de 2023)

Ik heb inmiddels een paar antwoorden gehad over de verkrijgbaarheid van de 2025 en:
"ze weten nog niet wanneer dit type uit zal komen"

Prijs is dus ook nog onbekend :P
Die review had ik zelf gepost in een ander topic ;)

De NL 8003 heeft een andere videokaart (64 ipv 128mb), dus ik vraag me hoe die zich staande houdt met de huidige games ;)

Verwijderd

Heb net antwoord gekregen van mn mail naar Acer Benelux:
Geachte heer Fanchi,

Op dit moment is nog niet bekend dat dit model ooit op de Nederlandse markt komt. Het hoogste model in de Aspire 2020-serie is op dit moment de Aspire2023WLMi.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nederland
Als het model dus ooit op de NL markt komt, zal het iig niet deze zomer gebeuren :'(

Dan maar de 2023WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet m'n 2023WMLi besteld.
Vrijdag na het werk kan ik hem afhalen :9

Verwijderd

nice!! schrijf je een reviewtje als je dr een beetje mee hebt kunnen spelen?

• Saxman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05-2022
De 2025 komt voorlopig niet naar Nederland. Dat wordt pas na augustus volgens de mevrouw van de helpdesk van Acer. :'(

Volgens haar is het trouwens niet mogelijk de 2023 up te graden met een Dothan processor. :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 19:01:
nice!! schrijf je een reviewtje als je dr een beetje mee hebt kunnen spelen?
Reviewtje? Geen slecht idee :p
Ik was iig wel van plan om een Howto te schrijven om Gentoo Linux erop te installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:24:
[...]

Reviewtje? Geen slecht idee :p
Ik was iig wel van plan om een Howto te schrijven om Gentoo Linux erop te installeren.
En??? heb je um al? Kan je wat pics online zetten :) ?

@Saxman

Kwoot uit een ander topic, ook over de Acer 2023:
Ik weet haast wel zeker dat ze up te graden zijn, misschien dat hij wat warmer wordt enzo. Let wel dat je je garantie kwijt raakt hè als je er een andere proc in gooit.
Opzich wel logisch dat de Acer-dame tegen je zegt dat het niet mogelijk is.. Ze hebben natuurlijk liever niet dat je gaat rommelen met je notebook en dan bij hun gaat zeiken als het mis gaat..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:13:En??? heb je um al? Kan je wat pics online zetten :) ?
Vrijdag :p
(Zie wat hoger)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:02:
[...]

Dit is de thread waar nogal problemen in staan:

[rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 8[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrr.... grommel grommel...

Altijd hetzelfde liedje met die leveranciers... nooit op tijd een bestelling kunnen afhandelen :(

Nu is het "ten vroegste" dinsdag. :r
Ik zou bijna korting moeten vragen hiervoor en als ie niet wilt hem laten zitten met de laptop ffs. :(

Als ik op m'n werk een dossier voor IBM niet op tijd af hem, krijg ik wel een coaching report en na X keer is het bye bye |:(

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik las vandaag dat deze nieuwe dothan systemen wel snel zijn, maar helaas nog veel gekoelt moeten worden. Hierdoor slaat regelmatig de fan aan, wat door de gebruikers als storend ervaren wordt. Denk dat je daar zeker rekening mee moet gaan houden als je een dothan koopt ;)

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flydesign.nl schreef op 04 juni 2004 @ 18:57:
Ik las vandaag dat deze nieuwe dothan systemen wel snel zijn, maar helaas nog veel gekoelt moeten worden. Hierdoor slaat regelmatig de fan aan, wat door de gebruikers als storend ervaren wordt. Denk dat je daar zeker rekening mee moet gaan houden als je een dothan koopt ;)
Waar heb je dat gelezen? Op basis van batterijverbruik zou je in ieder geval verwachten dat de dothans juist minder heet worden namelijk. In een review (anandtech?) hebben ze bijv. een laptop getest met de banias 1.7, en daarna de cpu vervangen door de dothan 2Ghz. De 2Ghz dothan deed het net zo lang op een volle lading als de tragere banias! Nou is de vraag voor hoeveel % de CPU batterij-capaciteit vraagt, want met andere stroomslurpers als TFT schermen en GPU's is dat aandeel bij een centrino een stuk kleiner. Maar gezien de resultaten van dat onderzoek zou de CPU zeker niet meer stroom moeten verbruiken!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10-2025
http://notebookforums.com/showthread.php?t=26224

Hier staat de mening van de gebruiker. Als het zo is lijkt me dat niet zo mooi, maar het is natuurlijk afwachten hoe die persoon z'n notebook gebruikt. Met gamen lijkt me logisch dat hij regelmatig aan gaat bijvoorbeeld.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thread gelezen, en zo te zien ligt het niet zozeer aan die dothan, maar aan het feit dat die laptop gemiddeld erg vroeg begint met coolen (bij 45 graden, kan best wat warmer worden). Andere laptops, zoals de dell 8600c met 1.7 dothan, laten de fan bij normaal gebruik helemaal niet aanslaan. M.a.w., met een beetje pech wordt die CPU constant 47 graden bij normaal gebruik en dan maakt het aardig uit of je de fan daarvoor al laat aanslaan!

Daarnaast is het natuurlijk zo dat die zelfde laptop, met een willekeurige andere CPU die net zo snel is, *nog* eerder en vaker de fans zal laten draaien. Die acers 8x serie heeft geen beste naam als het op koelen aankomt..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:54:
Grrrrrr.... grommel grommel...

Altijd hetzelfde liedje met die leveranciers... nooit op tijd een bestelling kunnen afhandelen :(

Nu is het "ten vroegste" dinsdag. :r
Ik zou bijna korting moeten vragen hiervoor en als ie niet wilt hem laten zitten met de laptop ffs. :(

Als ik op m'n werk een dossier voor IBM niet op tijd af hem, krijg ik wel een coaching report en na X keer is het bye bye |:(
het is dinsdag :) is ie er al?

m.a.w. *bump*

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog op m'n werk... voor een opleiding relational global data quality.

Anyway, het zal wel niks zijn, want niemand heeft gebeld of een mailtje gestuurd |:(

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*
Pas om 18u45 kunnen vertrekken en de winkel sluit om 19u00...

Het gaat niet makkelijk worden deze week vrees ik.
Ik sta echt te wachten op m'n acertje >.<

Verwijderd

Topicstarter
Wiiiieeeee :9

Ik heb m'n laptop nu ^^
Echt een fijne portable.

Ik heb foto's genomen met een Panasonic DV.
Nu zien of ik die eruit krijg.

Als ik er wat mee gewerkt heb zal ik wel wat meer posten. Misschien ook XP Pro erop zetten ipv XP Home die er nu op staat. We'll see.
Gentoo in het weekend erop zetten als ik tijd heb.

Verwijderd

woohoo!

hoe is het scherm?? valt je ghosting op? Ik wilde er wel een beetje op gamen nml :)
Ohja, hoe is het geluid? Dr zit een subwoofertje als ik me niet vergis..

• Saxman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05-2022
Ja Rei, vertel vertel!

Ik ga ook de 2023 binnen enkele weken kopen en ben dus heel benieuwd hoe hij bevalt.

De prijzen zakken nu trouwens als een baksteen!
Nu slechts nog € 1552 bij PCOne

Komt dat door de komst van de Dothan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:32:
woohoo!

hoe is het scherm?? valt je ghosting op? Ik wilde er wel een beetje op gamen nml :)
Ohja, hoe is het geluid? Dr zit een subwoofertje als ik me niet vergis..
Ik heb een filmpje van m'n Panasonic DV via firewire binnengehaald met PowerProducuer Gold die preinstalled op de acer staat. Het produceert DVDtjes.

Tijdens het afspelen van dat filmpje is me geen ghosting opgevallen.
Het geluid is ook niet slecht, maar daar durf ik me niet verder over uitspreken. Ik weet namelijk niet hoe die dingen het in het algemeen doen tov de desktops. Het is wel beter dan de Toshiba Satellite die ik eens heb kunnen gebruiken bij een van m'n vrienden. Woofertje heb ik nog niet geprobeerd.

De Recovery CD is wel fijn samengesteld. Er staat een soort site op en je kunt gewoon kiezen om bepaalde componenten of drivers bij te installeren.
Dit gezien, ga ik nu Windows XP Professional erop zetten.

De harddisk is opgedeeld in 2 partities. Eentje van 50GB en eentje van 10GB.
Op die van 10 staan images en wat andere rare bestanden. Heb er maar een backup van gemaakt moest dat speciale data zijn die niet op de CDs staat.

De slot tray DVD writer doet het ook goed. Het slikt ook zelf de CDtjes zoals in de auto en het spuwt ze terug uit, zonder dat ze wegknallen zoals die Pioneers vroeger wel eens deden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:37 ]

Verwijderd

we want pics!! :)

heeft je keyboard last van repeterende 'i's (of een andere letter(s))?
dit was (/is :P) een veelvoorkomend probleem bij de laatste aspires

Verwijderd

Topicstarter
Keyboardje is perfect. 't is waarschijnlijk een goede serie ;)

Ik heb een aantal foto's genomen met die panasonic, maar ze vallen niet te extracten als still image. Eens kijken of ik geen tooltje heb heb om screenshots te maken van avi

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Klinkt allemaal erg goed :9 Ik had hem besteld, maar die bestelling heb ik geannuleerd toen ik er achter kwam dat het nog minimaal 2 weken ging duren voordat ik hem zou kunnen hebben :( Nu hoop ik hem begin volgende week te hebben. Dealniettemin zou ik ook graag een paar foto's zien :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me héél erg, maar ik kan die foto's niet extracten van m'n panasonic.
Ik zal weer eens sparen een een digitaal fototoestel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op die Acer staan 4 partities. 1 met Windows (49 GB), 1 met images en andere rare bestanden (10GB, FAT32), een derde unknown van 94MB en een 4de unknown van 2MB.

Waarvoor dienen die extra partities en mogen ze worden verwijderd ? (na eventueel een HD image te hebben gemaakt)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zullen wel Acer recovery partities zijn (of boot partities voor de recovery cds ofzo)

staat het niet in je boekjes bij dat ding?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Even over die gene met de laptop van Dell, wat heb je aan zon hoge resilutie als 1920xnogwa op een 15"? Lijkt mij veel te klein, een aangezien dat het beeld minder scherp word als je hem niet op de max resolutie zet, vraag ik me af of het echt wel zo geweldig is zo'n scherm..

Verwijderd

Even over die gene met de laptop van Dell, wat heb je aan zon hoge resolutie als 1920xnogwa op een 15"? Lijkt mij veel te klein, een aangezien dat het beeld minder scherp word als je hem niet op de max resolutie zet, vraag ik me af of het echt wel zo geweldig is zo'n scherm..[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Windows Movie Maker is dan af en toe toch nuttig :P

Card Reader
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-01.jpg

Wifi en Bleutooth
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-02.jpg

Keyboard en touchpad
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-03.jpg

16:10 scherm
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-04.jpg

Superdrive slot load (DVD-RW) en PCMCIA slot
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-05.jpg

Achterkant van het scherm
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-06.jpg

Poorten aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/PICTURES/notebook/acer-07.jpg

Betere foto's dan dit krijg ik er niet uit met moviemaker.
Prolly die software van Panasonic nodig die de DV Tape indexeert etc.

Verwijderd

WiFi én Bluetooth op de 2023?! IK dacht alleen WiFi!!

Ziet er trouwens heeeel :9~ uit!! Nog even (a.s. donderdag, ALS ik geslaagd ben :P) en dan kan ik um bestellen :9

Verwijderd

Topicstarter
Yup, enkel wifi. Bleutooth is optioneel.
Heb ik momenteel toch niets aan. Mijn gsm heeft geen bluetooth, enkel irda, dat er ook op staat.
En moest het ooit nodig zijn, dan heb ik nog de Mutsimu bluetooth samples die ik van CeBIT heb en het perfect doen :)

Succes met je examens!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 12:47 ]

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje gespaard en eindelijk is het zover, ik kan een notebook kopen :9 Alleen hetzelfde probleem als altijd, niet kunnen kiezen.

op deze link http://www.kieskeurig.nl/...%20211%20(PIV%202800).htm vind je welke specs ik graag zou zien, echter vind ik het uiterlijk van de notebook 3 keer niks :'(

Ik heb al op aardig wat sites gezocht maar ik kan maar niet de juiste notebook vinden, deze specs in combinatie met een strak uiterlijk. Het budget is maximaal 1500 euro.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

verder zoeken. kijk ook eens bij de laptopper.nl.
maar dit is niet echt het topic voor je post, beste kater....

ping 127.212.23.124

Pagina: 1