OK, effe verhalen:
een Diamond Viper 770tnt2, in een Epox
EP-58MVP3C-M mobo,(en amd k6-2 500), heeft anderhalf jaar goed gewerkt, totdat bij
alle resoluties en programma’s(vooral games)
: 1.Texture verlies.
2.Sterk flitsend beeld.
3.van kleur veranderende pixels wanneer
dit niet de bedoeling is(bv paarse vlekken)
4.Een enorme storing op de geluidskaart bij iedere grafische bewerking, zelfs als je een window versleept op de desktop.
Geprobeerd zonder resultaat:
- Andere drivers , verscheidene detonators
- Geluidskaart verwisseld (SB16isa ipv de SB128pci die er normaal inzit)
- Zelfs windows opnieuw geinstalleerd
Wel resultaat:
Ik heb om te testen of het aan het AGP-slot (of moederbord) lag de Viper verwisseld met een andere AGP-videokaart (een Geforce2GTS). Hierna waren alle problemen meteen over.
Nu heb ik hem in de winkel laten testen in een ander systeem, en daar deed die het wel ??? Waar zou dit nu aan kunnen liggen??
een Diamond Viper 770tnt2, in een Epox
EP-58MVP3C-M mobo,(en amd k6-2 500), heeft anderhalf jaar goed gewerkt, totdat bij
alle resoluties en programma’s(vooral games)
: 1.Texture verlies.
2.Sterk flitsend beeld.
3.van kleur veranderende pixels wanneer
dit niet de bedoeling is(bv paarse vlekken)
4.Een enorme storing op de geluidskaart bij iedere grafische bewerking, zelfs als je een window versleept op de desktop.
Geprobeerd zonder resultaat:
- Andere drivers , verscheidene detonators
- Geluidskaart verwisseld (SB16isa ipv de SB128pci die er normaal inzit)
- Zelfs windows opnieuw geinstalleerd
Wel resultaat:
Ik heb om te testen of het aan het AGP-slot (of moederbord) lag de Viper verwisseld met een andere AGP-videokaart (een Geforce2GTS). Hierna waren alle problemen meteen over.
Nu heb ik hem in de winkel laten testen in een ander systeem, en daar deed die het wel ??? Waar zou dit nu aan kunnen liggen??