Toon posts:

[XP] Multimediaprobleem bij Dual Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een dual monitor systeem, de 2e monitor wil ik gaan gebruiken voor het nonstop afspelen van videos's (avi, mpeg etc), dit zonder geluid, want ik draai liever muziek.

Tot nu toe speel ik video af in windows mediaplayer, maar het irriteert me dat er geen manier is om wmp te draaien vanuit de system tray (let op: ik bedoel niet minimized, maar gewoon full screen en dan het icoontje in de tray ipv de taskbar!)
Omdat ik toch nonstop video afspeel wil ik het niet zien in mijn taskbar...

Andere optie was in winamp video's draaien, maar helaas is het daar bij mijn weten niet mogelijk om tegelijkertijd mp3 te draaien en video af te spelen (het is of-of).

Heeft iemand voor 1 van de 2 problemen een oplossing, of een ander idee om dit te realiseren?

bvd!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 13:39

Gwannoes

Solderen moet je leren

Is niet zo moeilijk! Je kunt bij winamp aangeven dat je meerdere vensters open wilt hebben. Bij Winamp 2.xx zit dit bij Preferences -> Options en dan het vinkje voor "Allow multiple instances" aan zetten. Dan kun je MP3 en video tegelijk afspelen.
Het kan nog zijn dat je dan als output-plugin directsound moet selecteren, omdat maar 1 programma de wave-device kan benaderen. Maar dat moet je maar even uitproberen.

Wat me lastiger lijkt: Kun je op je 2e scherm wel video's zien? Bij mij (XP + radeon9000 PRO) wil dat niet zomaar. Is wat geklooi met overlay e.d. Probeer maar eens je WMP of Winamp-venster naar je 2e scherm te slepen. Geeft hij dan nog beeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 27-05-2004 18:52 . Reden: typo's ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Multiple instaces van WinAmp is goed idee. Had ik zelf ook al aan gedacht, maar probleem wat ik dan heb, is dat het niet te zien is in je taskbar welk winamp-icoontje voor video is en welke voor audio. Is het mogelijk om beide instances een ander icoontje te geven (en ik bedoel standaard, dus dat ik het niet iedere keer na opstarten hoef in te stellen). En hoe zorg ik ervoor dat winxp bij opstarten automatisch beide winamps met goede playlist start? En de bonus-vraag: hoe zorg ik ervoor dat mijn Bluecave Winamp Slider voor elke instance een eigen hotspot heeft?

Voor al die problemen had ik bedacht om gewoon winamp 2x te installen, maar ik denk dat dat veel problemen gaat geven in register enzow...ideeen? tips?

Overigens gaat afspelen op mijn 2e monitor prima, ik heb ati radeon 9700pro, p4p800deluxe, 1024mb pc3200 geheugen, 6x200g hd, p4 2800 met HT...