[98/XP] Commando voor monitor stand-by*

Pagina: 1
Acties:

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 15:54
Op 't moment staat m'n monitor zo ingesteld dat hij na 30 minuten geen gebruik van de pc op stand-by springt

maar soms is 30 minuten wachten te veel...
en om nou telkens de instelling te veranderen als ik voor 1 keer wil dat hij gelijk op stand-by gaat is ook zowat

Dus ik denk:
Windows stuurt een commando naar m'n monitor, waardoor hij op stand-by springt; dus moet ik dat commando ook ergens zelf kunnen geven, waardoor hij op dat moment gelijk gaat

probleem:
Welk commando?

[ Voor 16% gewijzigd door Chillz op 27-05-2004 18:37 ]

Leeg - Sinds 20180907

• Chillz
klein kickje

Leeg - Sinds 20180907

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS? :)

• Chillz
dit is toch WOS? ;)

maar als ik dan specifieke moet gaan noemen: '98 en XP
elevator schreef op 29 mei 2004 @ 20:35:
Dit is idd Windows Operating Systems - wij hebben zo'n hele mooie Policy - we hebben hem Windows Operating Systems Policy genoemd - daarin kan je vinden dat je dit moet noemen in je topictitel. Probeer dat voortaan ook gewoon te doen :)
ging ervan uit dat een dergelijk commando in alle Win9x en hogere versies wel voor het grootste deel overeen zou komen

[ Voor 58% gewijzigd door Chillz op 29-05-2004 20:44 ]

Leeg - Sinds 20180907

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Chillz schreef op 29 mei 2004 @ 20:20:
[...]

dit is toch WOS? ;)
Windows bestaat uit meerdere besturingssystemen hoor :)

Dit gaat geloof ik via het zogeheten WM_SYSCOMMAND, dit is dus wel te programmeren, maar volgens mij niet te doen via een simpele snelkoppeling.

Verwijderd

Waarom niet de (meest) simpele manier: geef die grote knop (vaak met brandend led) een duw. Monitor uit. Hoe moeilijk kan dat toch wezen ..... 8)7

• Chillz
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 20:30:
Waarom niet de (meest) simpele manier: geef die grote knop (vaak met brandend led) een duw. Monitor uit. Hoe moeilijk kan dat toch wezen ..... 8)7
da's wel waar...
had ik zelf ook al aan gedacht ;)

maar ik vraag me toch af of het niet anders kan
de 'softwarematige' oplossing

Leeg - Sinds 20180907

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is idd Windows Operating Systems - wij hebben zo'n hele mooie Policy - we hebben hem Windows Operating Systems Policy genoemd - daarin kan je vinden dat je dit moet noemen in je topictitel. Probeer dat voortaan ook gewoon te doen :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

dj_tsunami schreef op 29 mei 2004 @ 20:26:
[...]

Windows bestaat uit meerdere besturingssystemen hoor :)

Dit gaat geloof ik via het zogeheten WM_SYSCOMMAND, dit is dus wel te programmeren, maar volgens mij niet te doen via een simpele snelkoppeling.
Waarom niet? je moet gewoon zien waar deze moet worden uitgevoerd. Dat kan vast wel direct via rundll32 [dll bestand,functie].
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 20:30:
Ik lig nog wel eens vanuit mn bed een film te kijken (heb afstandsbediening). Het is dan best frustrerend om (als je wilt slapen) weer helemaal je bed uit te komen, op die knop te rammen en weer terug je bed in te gaan (lui :P ). Afwachten tot ie vanzelf op standby gaat is dan ook minder handig.

Ik ga even zien of ik zo wat kan vinden via een dll. (moet wel zo weg, dus kan zijn dat ik niet meer reageer vandaag)

edit:
ik vind via google wel meteen dit programma, dat deze dingen zelf kan schedulen.

edit:
Op neowin vond ik een vergelijkbare thread, waar iemand zelf zo'n progje in elkaar heeft geknutselt. hier is ie te downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door SilentStorm op 29-05-2004 20:52 . Reden: handig hoor, dat google ]

Localhost is where the heart is

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb via Google deze pagina gevonden.
Hier wordt als oplossing het programmaatje Wizmo gegeven.

SilentStorm: ow, ik had de tweede edit nog niet gezien :) Ben overigens nog steeds op zoek naar een manier om het met rundll32.exe te doen...

[ Voor 23% gewijzigd door Tsunami op 29-05-2004 21:01 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

hehe, die stond ook in bovenstaande thread, maar ik vind dat monoff progje toch fijner. De andere functies gebruik ik toch niet.

Localhost is where the heart is

• Chillz
SilentStorm schreef op 29 mei 2004 @ 20:40:
Op neowin vond ik een vergelijkbare thread, waar iemand zelf zo'n progje in elkaar heeft geknutselt. hier is ie te downloaden.
zoiets als dit zocht ik dus...

okay, een commando zou nog beter zijn (in een shortcut) want volgens mij moet het ook gewoon in Windows zelf zitten en dus aan te sturen zijn...

maar bij gebrek aan vind ik dit MonOff-dingetje ook zeker relext :)

update:
op 't Win98 systeem werkt het d:)b

maar hier op een WinXP werkt het dus niet ;(
beeld wordt even zwart, maar komt dan gelijk terug, dus de monitor schakeld niet uit

[ Voor 14% gewijzigd door Chillz op 29-05-2004 21:38 ]

Leeg - Sinds 20180907

• Chillz
schopje

zoals gezegt: MonOff werkt goed in Win98
en het is een dingetje van 22 kb, dus dat vind ik een voldoende oplossing

alleen WinXP wil hij dus niet...
iemand nog een ander idee hiervoor?

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

tabblad eigenschappen van dat proggie
Compatibiliteit, dan win 98 / ME werktie prima

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 01:28 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik draai XP pro, progje werkt goed d:)b

heb dus geen extra instellingen hoeven maken, monitor staat als Plug & Play monitor in de hardware lijst :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

ik ook maar naar een paar keer kaptie die dur mee dus darom de leuke M$ oplossing

Verwijderd

monoff.exe > Werkt hier prima @ XP, zonder compatibiliteitsinstellingen

C:\WINNT\SYSTEM32\DPMS.scr /S werkt ook prima
http://www.uwe-sieber.de/vesasave.html (oid, zat nl. ooit bij m'n Matrox)

Met runddl en power.exe/powercfg.exe kun je alleen naar je Energiebeheer-instellingen gaan, en niet switchen iig.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 02:08 ]

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Wizmo gaan gebruiken...

while ( !$succeed ) { $try++ }

Pagina: 1