In kde kan je tegenwoordig via het menu een nieuwe X-session beginnen, dus als je op vt7 zit, krijg je netjes een login scherm in een nieuwe sessie op vt8.
Nou wil ik dat ook, maar dan met een kleine aanpassing: ik wil een andere xfconfig file gebruiken, met een andere kleurdiepte en resolutie.
Nou heb ik al veel gezocht (google, google groups, de search hier), voornamelijk op combinaties van:
launch new session kde command start
Er is een berg te vinden, maar in veel gevallen wordt verwezen naar dat handige icon in het kde menu, of men geeft iets in de zin van:
su - [user]
startx -- :1
of zo, waarbij je dus gewoon lokaal inlogt...
Ik wil op die nieuwe sessie via xdmcp kunnen werken (maar evt ook gewoon lokaal), dus ik wil echt dat daar kdm op komt (daarbij krijg je nl een submenu: remote login, en dan kan je je xdmcp host uitkiezen).
xinit -- :1
oid ben ik ook al tegengekomen maar dat geeft bij mij:
Welke commando's voert kde uit als je op dat icon klikt "launch new session"...???
Oh ja, ik heb dat natuurlijk ook met ps bekeken, dan vind ik dit:
Ook logfiles (/var/log/syslog en messages) geven geen info....
Nou wil ik dat ook, maar dan met een kleine aanpassing: ik wil een andere xfconfig file gebruiken, met een andere kleurdiepte en resolutie.
Nou heb ik al veel gezocht (google, google groups, de search hier), voornamelijk op combinaties van:
launch new session kde command start
Er is een berg te vinden, maar in veel gevallen wordt verwezen naar dat handige icon in het kde menu, of men geeft iets in de zin van:
su - [user]
startx -- :1
of zo, waarbij je dus gewoon lokaal inlogt...
Ik wil op die nieuwe sessie via xdmcp kunnen werken (maar evt ook gewoon lokaal), dus ik wil echt dat daar kdm op komt (daarbij krijg je nl een submenu: remote login, en dan kan je je xdmcp host uitkiezen).
xinit -- :1
oid ben ik ook al tegengekomen maar dat geeft bij mij:
dus daar gaat eea mis met authorities...
AUDIT: Thu May 27 17:25:23 2004: 6971 X: client 1 rejected from local host
Xlib: connection to ":2.0" refused by server
Xlib: No protocol specified
Welke commando's voert kde uit als je op dat icon klikt "launch new session"...???
Oh ja, ik heb dat natuurlijk ook met ps bekeken, dan vind ik dit:
Maar die commando's werken los uitgevoerd niet...root 3133 2390 2 10:43 ? 00:00:00 /etc/X11/X :2 vt9 -deferglyphs 16 -auth /var/run/xauth/A:2-VHteOE
root 3134 2390 0 10:43 ? 00:00:00 -:2
root 3141 3134 1 10:43 ? 00:00:00 /usr/bin/kdm_greet
Ook logfiles (/var/log/syslog en messages) geven geen info....