Ik was van plan om het standaard koelblok + fan van mijn club3d ati radeon 9800se te vervangen door iets beters en hem dan over te clocken tot 9800pro, ik heb alleen 1 probleempje: ik weet niet hoe ik de hittebestendige pasta eraf haal zonder de kaart doormidden te rukken
Ik heb gehoord dat het met alcohol te verwijderen is, maar kan iemand mij hier zekerheid over geven?
overklokken naar PRO? de meeste SE's zitten volgens mij qua kloksnelheden al op PRO niveau (= 380 core/340 mem)
je kan wel modden al dan niet softwarematig. meer hierover hier:
[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
heb je de sink er al af?
goedje schijnt ook met wasbenzine eraf te gaan maar misschien is alcohol wel wat veiliger.
je kan wel modden al dan niet softwarematig. meer hierover hier:
[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
heb je de sink er al af?
goedje schijnt ook met wasbenzine eraf te gaan maar misschien is alcohol wel wat veiliger.
[ Voor 26% gewijzigd door Puppetmaster op 27-05-2004 18:09 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Wasbenzine en een wattenstaafje werkt perfect.
Hoezo gevaarlijk?
Hoezo gevaarlijk?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja inderdaad, zollang het je eige kaart maar niet is heAvK schreef op 27 mei 2004 @ 20:12:
Wasbenzine en een wattenstaafje werkt perfect.
Hoezo gevaarlijk?
Waarom zou je een dure kaart verneuken door er een andere HS+Fan op te gooien?, denk es aan het gewicht van de kaart na de mod, niet prettig als je een budget MoBo zou hebben (Asrock).
De meeste kaarten zijn voorzien van een koeling waar je zelfs een oude Cyrix koud mee krijgt
Edit:
Als je gewoon een unieke coolingmod maken wilt: pak een oude PCI kaart, schuur de verbindingsbanen naar het PCI-slot erf, of plak ze af met dunne tape, zaag een rond gat in de kaart, gooi er een 80x80 Fan op, plaats de kaart direct onder de AGP
[ Voor 20% gewijzigd door Barry|IA op 27-05-2004 21:37 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
omdat bijvoorbeeld een Arctic vga silencer stiller en koeler is dan de standaard hsfBarry|IA schreef op 27 mei 2004 @ 21:33:
[...]
Ja inderdaad, zollang het je eige kaart maar niet is he.
Waarom zou je een dure kaart verneuken door er een andere HS+Fan op te gooien?
overigens met wasbenzine werkt dat perfect... ik heb het zelf op m'n R9800 Pro gedaan met gewoon keukenpapier ipv een wattenstaafje..
wel goed de wasbenzine laten verdampen voordat je de pasta erop doet
suc6
edit:
met de standaard hsf kan een R9800 Pro al tegen de 80 graden lopen.. ( als ik de charts van Arctic mag geloven
)
Dus overclocken... niet zonder betere koeling
met de standaard hsf kan een R9800 Pro al tegen de 80 graden lopen.. ( als ik de charts van Arctic mag geloven
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 21:43 ]
Verwijderd
Ik zou liever voor de zekerheid wc papier of een wattenstaafje gebruiken, er zal wel niks gebeuren maar keukenpapier is meestal toch wat 'grover'Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:39:
[...]
omdat bijvoorbeeld een Arctic vga silencer stiller en koeler is dan de standaard hsf
overigens met wasbenzine werkt dat perfect... ik heb het zelf op m'n R9800 Pro gedaan met gewoon keukenpapier ipv een wattenstaafje..
wel goed de wasbenzine laten verdampen voordat je de pasta erop doet
suc6
edit:
met de standaard hsf kan een R9800 Pro al tegen de 80 graden lopen.. ( als ik de charts van Arctic mag geloven)
Ok, ik heb de oorspronkelijke koeling eraf gehaald en er een zalman heatpipe + fan opgezet, werkt perfect. De reden waarom ik de oorspronkelijke koeling eraf heb gehaald: de fan is kapot gegaan, club3d had toegezegd een nieuwe te zullen sturen, maar heeft dat nooit gedaan. Na meer dan een maand wachten en verschillende mailtjes, gaf ik de moed op en besloot ik het recht in eigen hand te nemen
WC papier kan ook grof zijnVerwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:26:
[...]
Ik zou liever voor de zekerheid wc papier of een wattenstaafje gebruiken, er zal wel niks gebeuren maar keukenpapier is meestal toch wat 'grover'
In ieder geval zou ik voor een (niet pluizig) wattenstaafje gaan aangezien keuken -of WC papier wel eens kleine stukjes papier wil achterlaten.
Yep, wasbenzine!
echt schoonmaken van Proc core!
echt schoonmaken van Proc core!
[ Voor 16% gewijzigd door PWA op 29-05-2004 12:48 ]
Pagina: 1