Toon posts:

[ASP.NET] Geen SSI mogelijk voor ASP pagina's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw met ASP.NET, maar ik heb wel aardig wat ervaring met PHP. Nu mis ik uiteraard de include() functie uit PHP. Gelukig heb ik daarnaast nog wel de mogelijkheid om SSI te gebruiken. Alleen nu heb ik een nieuw project aangemaakt met twee pagina's, maar ik kan geen ASP includen. Dit is de source van de twee pagina's.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!-- WebForm1.aspx -->

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="test1.WebForm1"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <title>WebForm1</title>
  </head>
  <body>
    <!--#include file="WebForm2.aspx"-->
  </body>
</html>

<!-- WebForm2.aspx -->

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm2.aspx.vb" Inherits="test1.WebForm2"%>
<%Response.Write(Now.ToString())%>

Wanneer ik dit project in de browser wil bekijken dan krijg ik de volgende foutmelding:
Server Error in '/test1' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: There can be only one 'page' directive.

Source Error:

Line 1: <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm2.aspx.vb" Inherits="test1.WebForm2"%>
Line 2: <%Response.Write(Now.ToString())%>

Source File: c:\inetpub\wwwroot\Test1\WebForm2.aspx Line: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573