Toon posts:

[ASP.NET] Geen SSI mogelijk voor ASP pagina's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw met ASP.NET, maar ik heb wel aardig wat ervaring met PHP. Nu mis ik uiteraard de include() functie uit PHP. Gelukig heb ik daarnaast nog wel de mogelijkheid om SSI te gebruiken. Alleen nu heb ik een nieuw project aangemaakt met twee pagina's, maar ik kan geen ASP includen. Dit is de source van de twee pagina's.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!-- WebForm1.aspx -->

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="test1.WebForm1"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <title>WebForm1</title>
  </head>
  <body>
    <!--#include file="WebForm2.aspx"-->
  </body>
</html>

<!-- WebForm2.aspx -->

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm2.aspx.vb" Inherits="test1.WebForm2"%>
<%Response.Write(Now.ToString())%>

Wanneer ik dit project in de browser wil bekijken dan krijg ik de volgende foutmelding:
Server Error in '/test1' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: There can be only one 'page' directive.

Source Error:

Line 1: <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm2.aspx.vb" Inherits="test1.WebForm2"%>
Line 2: <%Response.Write(Now.ToString())%>

Source File: c:\inetpub\wwwroot\Test1\WebForm2.aspx Line: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573

Het lijkt erop de de ASP pagina WebForm2.aspx niet eerst wordt geparsed voordat hij wordt geinclude, maar of dat ook het probleem is weet ik niet.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17
Het lijkt erop de de ASP pagina WebForm2.aspx niet eerst wordt geparsed voordat hij wordt geinclude, maar of dat ook het probleem is weet ik niet.
Dat klopt. Nu staan er dus 2 <%@ page etc... in je pagina, en dat kan niet.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan was dat vermoeden juist, maar wat kan ik eraan doen om dat te voorkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 17:17 ]

• sig69
  • Laatst online: 19:17
Een web form user control van webform2 maken, of server.execute dacht ik (classic asp wel in idere geval, .net weet ik niet zeker)

[ Voor 29% gewijzigd door sig69 op 27-05-2004 17:20 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd om een Web User Control te includen, maar dan krijg ik de volgende foutmelding.
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: The directive 'Control' is unknown.

Source Error:

Line 1: <%@ Control Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebUserControl1.ascx.vb" Inherits="test1.WebUserControl1"%>
Line 2:
Line 3: test

Source File: c:\inetpub\wwwroot\Test1\WebUserControl1.ascx Line: 1

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op 27 mei 2004 @ 17:20:
Een web form user control van webform2 maken, of server.execute dacht ik (classic asp wel in idere geval, .net weet ik niet zeker)
Ik had ff je tweede oplossing gemist (Server.Execute) deze werkt wel. Alleen nu vraag ik me af of dit een normale manier van werken is of dat het ranzige code is.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:08:
Ik had ff je tweede oplossing gemist (Server.Execute) deze werkt wel. Alleen nu vraag ik me af of dit een normale manier van werken is of dat het ranzige code is.
Meestal wil je geen (volledige) pagina in een pagina laten zien. Ik vermoed dat je een header en footer wilt gebruiken?
In dat geval kan je beter overwegen om van de header en footer twee aparte usercontrols te maken en die te gebruiken in je aspx.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeg maar een Poll die ik random wil laden in meerdere pagina's. Hoe kan ik dat dan doen met een usercontrol. Ik heb namelijk geen idee hoe ik een usercontrol kan includen.

• gorgi_19
  • Laatst online: 22:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:38:
Ik heb zeg maar een Poll die ik random wil laden in meerdere pagina's. Hoe kan ik dat dan doen met een usercontrol. Ik heb namelijk geen idee hoe ik een usercontrol kan includen.
Zie http://www.dotnetjunkies....plus/doc/webpagelets.aspx

Zowieso denk ik dat het niet verkeerd is om je eerst in ASP.Net te gaan verdiepen, want je zit op een ASP 3.0 manier te ontwikkelen; dit is compleet verkeerd voor ASP.net

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1