[laptop] 5.1 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hey ik heb op dit moment een normale pc met 3 uitgangen voor mijn 5.1 set (logitech z680). Nu wil ik deze set vervangen door een laptop, maar deze hebben zover ik kan zien geen aparte geluidsuitgangen. En omdat ik de laptop ook af en toe als htpc wil gebruiken is dat echt noodzakelijk.
Zijn er niet toevallig laptops met een goede geluidskaart onboard?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien, meestal is het een goedkoop AC'97 chippie. Ik zou een USB geluidskaart overwegen. Bijv. van Creative.
Als je een notebook gaat uitzoeken puur op de geluidskaart mis je denk ik andere dingen die veel belangrijker zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door TheBorg op 27-05-2004 17:10 ]

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
De Aldi-laptop van gisteren had 5.1 geluid onboard.
Wat verder wel mogelijk als je hem als htpc wilt gebruiken is de SPDIF uitgang. Mijn laptop heeft deze en stuurt gewoon het 5.1 signaal van een DVD door naar een reciever. Bovendien is het met de nieuwste AC3filter mogelijk ook het geluid van een DivX naar die SPDIF te sturen. Nu weet ik niet of je Logitech setje aan te sturen is via SPDIF

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 00:29

Spikey

Making the web accessible!

http://www.tweakers.net/p...=Pricewatch&Query=5.1+usb

5.1 'Geluidskaart' voor in je usb.
ok. tis niet onboard maar toch,
is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe laptop kopen

[ Voor 15% gewijzigd door Spikey op 27-05-2004 23:13 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• StephaN900
  • Niet online
Maar ik heb nog geen laptop :). De logitech heeft ook optical, maar daat zit de xbox al in coaxiaal en 3x analoog blijven over.
Maar ze bestaan dus wel zei het van de aldi ;)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ja, maarja, de SPDIF van de meeste laptops is coaxiaal, dus dat is geen probleem. Bij mij is het zelfs een combinatie tussen een gewone 2.0 lineout en een 5.1 SPDIF uitgang. Die functie zie je op veel laptops terug.

Enige beperking is dat spellen dan wel in 2 kanaals binnen komen wegens het ontbreken van een Dolby Digital Encoder. Maar DVD's en Divx met AC3 functioneerd gewoon

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De Hercules Muse Pocket 5.1 beschikt over apparte uitgangen. Deze is volgens de pricewatch te krijgen voor ongeveer 51 euro.

Linkje naar de fabrikant

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• StephaN900
  • Niet online
Hey bedankt voor alle reacties, maar de meeste laptops hebben dus wel een coaxiale 5.1 uitgang?
Dat is mooi, en spellen zal ik er toch niet op spelen ;)
Anders vind ik die muse pocket van hercules ook een goed alternatief, ziet er tenminste mooier uit dan die grote doos van hercules en is nog goedkoper ook ;)

[ Voor 35% gewijzigd door StephaN900 op 28-05-2004 10:37 ]

Pagina: 1