Ik probeer het al een tijdje mogelijk te kunnen maken om een installatie uit te voeren vanaf het netwerk zonder gebruik van enige media zoals diskette of cdrom.
Allereerst RIS geprobeerd maar deze zet elk nieuw clientaccount in AD. Dit is niet de bedoeling. Toen WinPE geprobeerd, maar lukte allemaal niet zo met drivers e.d.
De server draait Windows 2003 Standard en heb er nu zelf een PXE bootserver van gemaakt. Dit door eigen DHCP server, TFTPD32, PXELINUX en een image van een NU2.NU modboot netwerk bootdisk.
Als ik nu een client via het netwerk laat booten via PXE:
1. Krijgt een DHCP-lease.
2. Download PXELINUX distro via TFTPD32 in geheugen.
3. Boot PXELINUX vanuit geheugen.
4. Download floppy image via TFTPD32 in geheugen.
5. Mount floppy image naar A: en boot de virtuele floppy.
6. Modboot ziet welke netwerkkaart in pc zit en laad NDIS drivers e.d.
7. Drive X: wordt gemapped naar \\server\share$.
8. Verdere utilities en menu worden geladen vanaf X: root.
Dit werkt allemaal fantastisch. Zo kan ik nu ghosten, diagnostische tools starten, etc, etc. Maar ik wil een nieuwe pc kunnen voorzien van een unattended windows xp installatie vanaf x:\xp\i386\. Wil ik dit echter doen via WINNT.EXE en een UNATTEND.TXT, krijg ik de melding dat er een drive met tenminste 425 Mb vrij beschikbaar moet zijn. Maar als het om een nieuwe pc gaat bevat de HD natuurlijk geen partitie's.
Is hier nu een oplossing voor? Als je vanaf CD boot hoeft ie ook geen tijdelijke hd te hebben maar zie geen utils op de cd hiervoor ofzo. Wie kan helpen? Ik wil het eigenlijks zo dat er een NTFS partitie wordt gemaakt en dat daar de installatie op komt.
Allereerst RIS geprobeerd maar deze zet elk nieuw clientaccount in AD. Dit is niet de bedoeling. Toen WinPE geprobeerd, maar lukte allemaal niet zo met drivers e.d.
De server draait Windows 2003 Standard en heb er nu zelf een PXE bootserver van gemaakt. Dit door eigen DHCP server, TFTPD32, PXELINUX en een image van een NU2.NU modboot netwerk bootdisk.
Als ik nu een client via het netwerk laat booten via PXE:
1. Krijgt een DHCP-lease.
2. Download PXELINUX distro via TFTPD32 in geheugen.
3. Boot PXELINUX vanuit geheugen.
4. Download floppy image via TFTPD32 in geheugen.
5. Mount floppy image naar A: en boot de virtuele floppy.
6. Modboot ziet welke netwerkkaart in pc zit en laad NDIS drivers e.d.
7. Drive X: wordt gemapped naar \\server\share$.
8. Verdere utilities en menu worden geladen vanaf X: root.
Dit werkt allemaal fantastisch. Zo kan ik nu ghosten, diagnostische tools starten, etc, etc. Maar ik wil een nieuwe pc kunnen voorzien van een unattended windows xp installatie vanaf x:\xp\i386\. Wil ik dit echter doen via WINNT.EXE en een UNATTEND.TXT, krijg ik de melding dat er een drive met tenminste 425 Mb vrij beschikbaar moet zijn. Maar als het om een nieuwe pc gaat bevat de HD natuurlijk geen partitie's.
Is hier nu een oplossing voor? Als je vanaf CD boot hoeft ie ook geen tijdelijke hd te hebben maar zie geen utils op de cd hiervoor ofzo. Wie kan helpen? Ik wil het eigenlijks zo dat er een NTFS partitie wordt gemaakt en dat daar de installatie op komt.
Out of order...