Wifi client werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
Dit is de situatie:

we hebben al een tijd een wireless LAN accespoint in onze huis staan (linksys wrt54g)

en de beneden computer met een wireless PCI kaartje van sitecom
laptop met een pcmcia kaartje
en een computer boven die met een accespoint verbonden zit.

nu heb ik laatst een asus wl-130b gekocht om ook mijn computer wireless te verbinden...

nu werkt dat niet geheel zonder problemen, alles doet het infeite goed, bereik en quality zijn allebei ook goed... alleen komt niet alles even goed door...

bijvoorbeeld als ik 192.168.1.1 (Accespoint) ping krijg ik veel timeouts terwijl ik wel geconnect ben...

iemand bekend met dit probleem? (ik heb b-g mixed)

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde config en exact hetzelfde probleem. Bij mij valt vaak de verbinding kort weg en komt daarna onmiddelijk weer terug. Windows en de asus software geven echter beiden constant een excelent verbinding aan.

Iemand een idee ? Ik heb in de linksys intussen ook het zendvermogen op 100% gezet d.m.v. downloaden van "gehackte" firmware, dit mocht ook niet baten.

Iemand ?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

http://linksys.custhelp.c...HZsMj0mcF9wYWdlPTE*&p_li=

Dat al doorgenomen?

Ook moet je IEE 802.1x uitgeschakeld hebben (dat smartcard gebeuren enzo)
Ook kan het geen kwaad de linksys knowledge base even helemaal door te nemen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 04-07-2004 02:09 ]

Raku

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Ik heb ook niet al te beste ervaringen met die asus 130b.
Problemen als vaak wegvallende ping en het uitvallen van de verbinding voor een korte tijd (20 sec of zo, soms ook maar heel weinig) komen mij héél bekend voor (net online radio aan het luisteren... stilte)
De laatste reply hier is al lang geleden, maar misschien heb je er nog iets aan:
Ik geloof dat asus voor die 130b nu een driver en software update is (vanaf oktober 04 ?).
Overigens is de site van asus erg vaag over dat kaartje. Met veel moeite kom je af en toe op de pagina's voor downloads etc, maar soms zijn die dan na een paar minuten verdwenen :? )
Zelf ga ik die drivers binnenkort proberen, dus ik weet niet zeker of het helpt.....
Het probleem kan natuurlijk ook ergens anders liggen, maar ik hoor wel heel vaak van dezelfde symptomen bij dit ding.
:|