Ik heb net apache 2.0.49 geinstalleerd op mijn Debian router. Maar apache wilt maar niet opstarten door een probleem met de Scoreboard file.
Als ik op apache.org kijk, vind ik een uitleg dat dit bestand gebruikt wordt om te communiceren met de child processen. Eerst zal apache proberen om dit aan te maken in het geheugen (anonymous shared memory) maar dit lukt niet op elk systeem, en ook niet bij mijn. melding in de error_log:
Ik weet niet of het belangrijk is maar dit zijn de rechten van het bestand dat apache aanmaakt, maar waar het van zegt dat het al bestaat:
Als ik op apache.org kijk, vind ik een uitleg dat dit bestand gebruikt wordt om te communiceren met de child processen. Eerst zal apache proberen om dit aan te maken in het geheugen (anonymous shared memory) maar dit lukt niet op elk systeem, en ook niet bij mijn. melding in de error_log:
In dat geval moet je in de configuratie dit un-commenten:[Thu May 27 17:48:08 2004] [crit] (22)Invalid argument: Unable to create scoreboard (anonymous shared memory failure)
Maar dan krijg ik weer deze melding in mijn error_log:<IfModule !mpm_netware.c>
<IfModule !perchild.c>
#ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
</IfModule>
</IfModule>
Ook het verwijderen van dit bestand vóór het opstarten blijft deze error geven, maar het bestand wordt wel gewoon aangemaakt.[Thu May 27 17:49:00 2004] [crit] (17)File exists: unable to create scoreboard "/etc/apache2/logs/apache_runtime_status" (name-based shared memory failure)
Ik weet niet of het belangrijk is maar dit zijn de rechten van het bestand dat apache aanmaakt, maar waar het van zegt dat het al bestaat:
-rw-r--r-- 1 root root 0 May 27 17:58 apache_runtime_status