Medion MD 5044 TV kaart

Pagina: 1
Acties:

• Htbaa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07 17:15
Hoi,

Ik heb een md 5044 tv kaart van iemand overgekocht. Hij zij al dat de antenne aansluiting kapot was, daarom verkocht hij deze voor een lage prijs.

Eenmaal aangesloten bleek er meer niet te werken. Zo werkt de composite video-in niet, terwijl ik deze wel graag wil gebruiken. Ik voel me niet geroepen om een composite to svideo stekker te halen (al zou dit uiteindelijk wel moeten denk ik).

In ieder geval, hij ontvangt het signaal niet via de composite video in. Via RF werkt alles perfect, maar composite video-in geeft niets anders dan een zwart beeld. Ik heb verschillende programma's geprobeerd: PowerVCRII, WinDVR, ChrisTV. Maar zonder resultaat.

Kan het aan de hardware of drivers liggen? Of is de aansluiting gewoon stuk?

PC

Intel Pentium 4 1.4 ghz
384mb sdram
Windows Xp Pro

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. Bij voorbaat dank.

• Htbaa
Niemand ?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien dat in het programma een setting zit waarmee je een andere ingang kiest, of met de drivers. Anders zal er echt iets mis zijn.
(Ik snap trouwens niet waarom je - een al kapotte & goedkope kaart - overkoopt; een nieuwe mét garantie hoeft nog geen 50 euro te kosten)

Nederlander in België

• Htbaa
Voor 5 euro vind je ze niet zo snel ;). En het moet een simpele hobby zijn, ik zit op het moment een beetje krap bij kas.

De kaart heeft ook een svideo aansluiting, maar ik twijfel of een composite 2 svideo kabeltje 'goed' werkt. En dan bedoel ik niet of de kwaliteit beter wordt, maar dat het beeld hetzelfde blijft.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Ook met de software van de Medion geprobeerd, juiste instelling? Normaal gesproken word namelijk de Tuner als eerste device aangesproken :).

• Htbaa
Ja, ik heb hem ingesteld op video-in. Heb zelfs andere programma's gebruikt zoals christv. Alleen met RF pakt hij het signaal. Ik zit er over te denken om zo'n composite 2 svideo kabeltje te kopen, maar vind 5 euro voor 10 cm wel erg duur hoor.
Pagina: 1