Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 10:55
Ik ga een nieuwe computer kopen, voor een vriend van mij. Er komt een AMD K6-2 processor in. Het is een budgetcomputer, dus ik wil een goed, maar niet al te duur mobo hebben. Welk moederbord kan ik nou het beste kopen? Ik dacht zelf aan de Asus BE6, maar dan moet ik een converter gebruiken, en ik weet niet of dat wel altijd goed gaat met de K6-2.
(eventueel met on-board sound)

Config:
128 MB
13,6 GB IDE schijf
56K modem
cheap-assb geluidskaart

tnx...

TweakBlog

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:22

winnie

de poes...

Sorry hoor, maar hier is duidelijk sprake van klok en klepel. Letten we even op, zal ik het uitleggen.
Dir K6-2 van jouw is een socket7 processor. Dit (sockets) is de houder waar de processor inpast. En jij moet dus voor die AMD chip een socket7 moederbord hebben, of nog beter: een supersocket7 (SS7) bord. Het verschil met een gewone socket7 is dat de SS7 een busfrequentie tot 100MHz aankan, en dat heb je denk ik (maar weet ik niet zeker, daarvoor heb ik gegevens van de K6-2 nodig) wel nodig. Dan kan je voor de ASUS pa5 of een ander bord kiezen (bijvoorbeeld een epox, type ben ik even kwijt).
Het bord waar jij het type van noemt (BE6) is een abit. Dit is een slot1 bord, en daar past dus geen socket-processor in. Behalve een celeron, in combinatie met een slotket--converter.
VErder maakt ABit geen socket7 borden.

Verwijderd

Volgens mij kan de k6-2 ook op 66 mhz maar weet het niet zeker. Amd kan je vast meer vertellen. Ik zelf gebruik het asus p5 bord en dat ding bevalt me prima.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Natuurlijk kan de K6-2 ook op 66MHz. Maar dat wil je niet. Afgezien dat je dan max 5*66=333 kan halen, heb je dan een FSB van 66MHz. Ik heb zelf als Super socket 7 mobo, een tijd lang de Epox Ep58MVP3C-m gehad, en die is mij goed bevallen zolang je er maar geen GeForce in stopt :(. Je moet wel 100MHz geheugen hebben om op een FSB van 100MHz te draaien, tenzij je de Epox koopt, die de memory clock keer 0.66 kan doen (dus 66MHz) .
Jag

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid een Chaintech 5agm2, voor 165 gulden op de hcc-dagen gekocht.

The need for speed drives me

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Euhm koop gewoon een p5a moederbord voor 245,-
behalve als je een tnt gebaseerde kaart wilt en geen problemen wilt hebben
dan moet je er gewoon een banshee in gooien en tada het werkt allem goed genoeg
ik heb nog steeds nergens last van en zogouw de athlon 1 ghz uit is komt die er 1 en dan kan ik weer vooruit

.

Pagina: 1