Toon posts:

Fan Ti 4200 (gf4) 128 kaduuk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De fan van mijn AOPEN gf4 ti4200 (128) maakt enorm veel lawaai. Echt aan zijn eindje dus.

Nu vroeg ik me af hoe ik de fan eraf krijg. Er zitten kleine zwarte pinnetjes op met veertjes eronder. Ben redelijk voorzichtig met de kaart en ben bang dat als ik ze eruit probeer te drukken de kaart zal breken.

Zou deze kaart overigens fan-less kunnen draaien? Zo niet, zou een slotfan genoeg koelen / wegzuigen?

Bedankt voor de reacties.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die pushpins kun je er gewoon afknippen en er dan een Vanteq IceBerQ 4 PRO op zetten. Had ik ook met mijn GF4Ti. Koeling is nu stiller en beter, en ik kan een stuk hoger klokken. Wintelco heeft de Vantec voor een scherp prijsje.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:02

UTM

Dat eruit drukken is geen probleem hoor :). Je kaart gaat er echt niet van kapot (mits je het rustig doet :P). Gewoon even de puntjes indrukken en je kan de cooler van de kaart trekken.

Qua cooling kan je kaart zodanig passief draaien wanneer je hem niet overclocked. Hij zal waarschijnlijk wel warmer worden, maar niet dusdanig dat je bijvoorbeeld artifacts krijgt. Als je qua cooling het toch goed wilt doen is een slotcooler een goed idee, anders hang je er gewoon een casefan bij :)

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 27 mei 2004 @ 16:38:
Dat eruit drukken is geen probleem hoor :). Je kaart gaat er echt niet van kapot (mits je het rustig doet :P). Gewoon even de puntjes indrukken en je kan de cooler van de kaart trekken.

Qua cooling kan je kaart zodanig passief draaien wanneer je hem niet overclocked. Hij zal waarschijnlijk wel warmer worden, maar niet dusdanig dat je bijvoorbeeld artifacts krijgt. Als je qua cooling het toch goed wilt doen is een slotcooler een goed idee, anders hang je er gewoon een casefan bij :)
Zat even met het punt dat de slotcooler zzuigt en de huidige fan blaast volgens mij.

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:42:
[...]

Zat even met het punt dat de slotcooler zzuigt en de huidige fan blaast volgens mij.
Draai je casefan om, en hij zuigt :). Het ligt er dus maar net aan hoe je je fan plaatst, ene kant zuigt, dus ander blaast. Dit kan je meestal wel zien via een pijltje boven op de fan. Deze geeft aan in welke richting de fan blaast

[ Voor 30% gewijzigd door UTM op 27-05-2004 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 27 mei 2004 @ 16:43:
[...]

Draai je casefan om, en hij zuigt :). Het ligt er dus maar net aan hoe je je fan plaatst, ene kant zuigt, dus ander blaast. Dit kan je meestal wel zien via een pijltje boven op de fan. Deze geeft aan in welke richting de fan blaast
Wat is raadzamer voor de GPU? blazen of zuigen?

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:45:
[...]

Wat is raadzamer voor de GPU? blazen of zuigen?
Als je passief koelt: blazen. Nu blaas je de warme lucht van de kaart weg. Met blazen bestrijk je een groter oppervlakte dan een zuigende fan kan bestrijken. Maar het beste kan je gewoon even een andere cooler op je videokaart zetten. Als je je kaart passief en goed wilt coolen raad ik de Zalman ZM80-HP aan. Goede passieve cooler (en dus stil >:))

[ Voor 56% gewijzigd door UTM op 27-05-2004 16:58 ]

Pagina: 1