Hoi ik heb een probleem met een van mijn php pagina's. Ik wilde namelijk het eindresultaat van de onderstaande functie gebruiken als een variabele die ik dan in een html template kan gebruiken.
print.php
Het eind resultaat kan ik bekijken door hetvolgende te doen:
Dit werkt gewoon goed.
Ik krijg nu bijvoorbeeld de waarde
5 uur 43 minuten
helemaal bovenaan mijn scherm, met dan daaronder pas de html template met de rest van m'n pagina waar overigens. Alleen ik wil 'm dus niet bovenaan de pagina hebben maar ergens in een tabel in mijn template. Hoe krijg ik dus die waarde van 5 uur 43 minuten in een variabele, waarna ik 'm in mijn html template kan proppen. Of kan dat niet met functies.
Wat ik wel heb geprobeerd is bijvoorbeeld
Maar dan zie ik gewoon in m'n browser staan Timelapsed() op de juiste plaats op de html pagina.
print.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| function Timelapsed(){ global $days, $hours, $minutes; if ($days < 1) { echo ""; } elseif ($days == 1) { echo "$days dag"; } else { echo "$days dagen"; } if ($hours < 1) { echo ""; } else { echo "$hours uur "; } if ($minutes == 1) { echo "$minutes minuut"; } else { echo "$minutes minuten"; } } |
Het eind resultaat kan ik bekijken door hetvolgende te doen:
code:
1
| echo (Timelapsed()); |
Dit werkt gewoon goed.
Ik krijg nu bijvoorbeeld de waarde
5 uur 43 minuten
helemaal bovenaan mijn scherm, met dan daaronder pas de html template met de rest van m'n pagina waar overigens. Alleen ik wil 'm dus niet bovenaan de pagina hebben maar ergens in een tabel in mijn template. Hoe krijg ik dus die waarde van 5 uur 43 minuten in een variabele, waarna ik 'm in mijn html template kan proppen. Of kan dat niet met functies.
Wat ik wel heb geprobeerd is bijvoorbeeld
code:
1
| $test = "Timelapsed()"; |
Maar dan zie ik gewoon in m'n browser staan Timelapsed() op de juiste plaats op de html pagina.