Toon posts:

[PDF] Maken vanuit Word, daarna invullen en dan....niets !

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb een word document met wat tekst en een aantal tabellen. Hier wil ik graag een PDF van maken met als insteek dat de PDF later met Acrobat Reader geopend wordt, de tabellen in het PDFje worden ingevuld en de PDF opgeslagen wordt (met de ingevoerde tekst).

Het word document omzetten naar een PDF is geen probleem. Het aanmaken van de tekstvelden op de PDF ook niet. Wanneer ik de PDF echter open met de Reader en ik vul alles in en save het tenslotte, dan zie ik wanneer ik de PDF opnieuw open dat hij niks opgeslagen heeft.

Hoe kan dit ??? En hoe kan dit verholpen worden....

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? jammer :(

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:49

Metzie

Nyaano !

Met Acrobat reader kan je alleen lezen, en niet saven. Je zal daarvoor de volledige versie van acrobat moeten kopen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Je kan de PDF niet veranderen. Op die manier.
als je in een PDF een form hebt. Wordt deze meestal naar een web service gestuurt. Hieruit zou je dan wel weer een pdf kunnen maken.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
Ik snap niet helemaal wat je nu wilt ..

Misschien kan je het document volledig in Word opmaken en invullen (volgens mij heb je ook invul mogelijkheden in word), en dan dmv. PDFCreator (of iets dergelijks) printen naar PDF.

Ik ben erg te spreken over dit programma in ieder geval.

Verwijderd

Als het goed is kun je gewoon de data invullen in de velden. Ik heb een gelijksoortig bestand gemaakt om te enquêteren.

Respondenten meldden dat ze soms na het opslaan ook een 'blanco' bestand hadden. Dat had of te maken met de versie van Acrobat Reader of met het tijdelijke bestand wat wordt aangemaakt als je zo'n PDF opent.

Het opslaan op je harde schijf en daarna het invullen zou het probleem moeten oplossen. Zorg er wel voor dat je versie 6.0.1 hebt...

Ik heb al meerdere reacties goed binnen gehad per email; geen probleem!
Pagina: 1