Toon posts:

[Access] Gezocht voorbeeld agenda/visit database

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een database aan het bouwen voor het bijhouden van bezoeken.
Nu ben ik al een heel eind maar nog niet 100% tevreden.

Nu vond ik op het net een hele mooie agenda database waaruit ik graag wat onderdelen zou gebruiken alleen is deze beveiligd. (terecht ook wel)
http://www.pcconsultant.nl/software/down/agenda.zip
Zoiets moet ik dus hebben en dan gaat het mij alleen om het agenda item invoer formulier/registratie en het overzicht daarvan.

Mijn vraag is of hier iemand niet toevallig al een zoiets in elkaar gezet zodat ik daar deze onderdelen uit kan halen?

Of weet iemand op het net een soortgelijke voorbeelddatabase te staan waaruit ik die onderdelen kan halen en zo kan bewerken/op maat maken?

Thanks anyway.

ps. email staat in mijn profile.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Welk onderdeel wil je eruit halen? Dat overzicht? Dat is toch redelijk goed te maken met wat queries? Zo te zien is het niet meer dan een formulier wat ze via wat handigeidjes een kleurtje geven.

Als je het echt netjes wil doen zou ik op zoek gaan naar een (shareware) activex componentje om afspraken a la Outlook weer te geven en te bewerken. Dei zijn vast wel ergens te vinden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 27 mei 2004 @ 16:38:
Welk onderdeel wil je eruit halen? Dat overzicht? Dat is toch redelijk goed te maken met wat queries? Zo te zien is het niet meer dan een formulier wat ze via wat handigeidjes een kleurtje geven.

Als je het echt netjes wil doen zou ik op zoek gaan naar een (shareware) activex componentje om afspraken a la Outlook weer te geven en te bewerken. Dei zijn vast wel ergens te vinden.
Ik zoek dus inderdaad het overzicht ala outlook en het invoeren van agendapunten (in mijngeval bezoeken). Ik ga ff zoeken naar activex componentjes die dat kunnen doen. Thanx

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

dat voorbeeld is wel grappig maar die db structuur is anders om te lachen :S (of ik mag de relaties e.d niet zien maar op mijn scherm is het een niet samenhangend gebeuren met mega redundantie :P)

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
MaxBurn schreef op 28 mei 2004 @ 08:29:
dat voorbeeld is wel grappig maar die db structuur is anders om te lachen :S (of ik mag de relaties e.d niet zien maar op mijn scherm is het een niet samenhangend gebeuren met mega redundantie :P)
Dat kan wel, maar het gaat mij puur om dat datumoverzicht.
Ik krijg dat toch echt niet voor elkaar. Dus als iemand nog een voorzetje heeft...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat dagoverzicht?

In die database wordt (geloof ik, heb die db hier niet meer) een tabel gebruikt met alle blokken van 30 minuten op een dag (dus met kolommen dag, tijd, afspraak en of het blok gebruikt wordt). Daarna wordt op het formulier die tabel als een soort kalender onder elkaar gezet. De velden waar een afspraak in staan krijgen een kleurtje aan het begin waardoor het lijkt alsof het een tijdbalk is.

Heb je nog een ActiveX object kunnen vinden wat hetzelfde doet? Lijkt mij mooier...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 07 juni 2004 @ 13:16:
Dat dagoverzicht?

In die database wordt (geloof ik, heb die db hier niet meer) een tabel gebruikt met alle blokken van 30 minuten op een dag (dus met kolommen dag, tijd, afspraak en of het blok gebruikt wordt). Daarna wordt op het formulier die tabel als een soort kalender onder elkaar gezet. De velden waar een afspraak in staan krijgen een kleurtje aan het begin waardoor het lijkt alsof het een tijdbalk is.

Heb je nog een ActiveX object kunnen vinden wat hetzelfde doet? Lijkt mij mooier...
Nee, nog niet. Ik heb wel gegoogled maar het is nogal zoeken naar een spelt in een hooiberg. Maar misschien zoek ik ook met de verkeerde trefwoorden.
Ik heb gezocht met activeX components for access.

Anyway, ik ben nu wel iets verder met het kalender besturings activex component wat ik access zelf al aanwezig is, echter is het niet precies wat ik wil/bedoel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 14:47 ]

Pagina: 1