[ASP] WScript.Shell problemen

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik wil een WAV-bestand wat ik op mijn webserver heb geupload graag door de vanuit ASP-code laten encoden naar een MP3 bestand. Daartoe heb ik de LAME-encode in een submap van de website geplaatst en heb ik het volgende stukje code bedacht:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dim MyWSH
Dim MyCMD

Set MyWSH = Server.CreateObject("WScript.Shell")

MyCMD = """" & Server.Mappath("./audiodata/lame") & "\lame.exe"" """ & +_
    Server.Mappath("./audiodata/new") & "\Rx09v7Zx.wav"" """ & +_
    Server.Mappath("./audiodata") & "\Rx09v7Zx.mp3"""
MyWSH.Run MyCMD

Set MyWSH = Nothing

Het gemaakte commando is voor zover ik kan zien wel goed; als ik de opgebouwde string uitvoer op de server in een command-prompt dan werkt het gewoon goed. Ik kreeg ook het idee dat wanneer het pad niet klopt dat er dan allerlei foutmeldingen verschijnen en die heb ik allemaal weggewerkt. Ik krijg dus helemaal geen melding of wat te zien. De return-value van het MyWSH.Run-commando is 0 wat volgens mij ook wel OK is. Maar er gebeurd dus niks, er wordt geen bestand aangemaakt. De IIS-anonymous user heeft alle rechten om alle mappen die gebruikt worden, dus een rechtenprobleem is het volgens mij ook niet.... wie weet wat ik fout doe??

Met of zonder mayonaise?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft die wel de rechten om het exe bestand uit te voeren?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 27 mei 2004 @ 15:59:
Heeft die wel de rechten om het exe bestand uit te voeren?
Ja, vanaf de audio-data heeft de iis-user alle rechten op alle submappen en files. En de lame-map staat hieronder. Ook als ik de iis-user lid maak van de Administrator-groep is het resultaat hetzelfde...

Met of zonder mayonaise?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zou de derde parameter van Run maar eens gaan bekijken. Je krijgt nu altijd 0 terug omdat het systeem niet wacht tot de uitvoering van het commando klaar is:

http://msdn.microsoft.com...n-us/wsh/htm/wsMthRun.asp