cursor van muis verspringt zeer regelmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 20:44

robbydw

live your life

Topicstarter
Sinds enige tijd verspringt de muiscursor zeer regelmatig. (PC zie sig)
Het gaat om een MS Intellimouse Explorer (met draad)

Heb inmiddels al een andere muis geprobeerd (Logitech MX300) waarbij deze problemen zich ook voordoen.

Dit is behoorlijk vervelend wanneer je aan het werk bent met bijvoorbeeld de verkenner of met Word maar wordt zwaar irritant als je bijvoorbeeld aan het gamen bent. Zo gebeurt het regelmatig tijdens Call of Duty dat je alle kanten op tolt als de muis weer eens begint te flippen. Het volgende moment werkt alles weer naar behoren.

Wat zou het probleem hiervan kunnen zijn? Muis zit in sitecom USB 2.0 hub. Wat voorheen altijd goed werkte.

Enige wijzigingen die onlangs hebben plaatsgevonden zijn: plaatsen van PCI firewire kaart en plaatsen van Logitech speakers. Lijkt mij sterk dat speakertjes een optische muis storen of niet???

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Geen commentaar

Verwijderd

probeer es een muis met een ps/2 aansluiting....

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:40

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

laat je muis af en toe rond lopen in zoo'n rad, wordie veel rustiger van en springtie ook lang zo snel niet :+

Ik heb dit probleem op mn laptop dus ik zal ook opletten of et antwoord vorbijkomt

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je het ook al een keer zonder de hub, firewire en de speakers geprobeerd :?

Verwijderd

Op wat voor ondergrond muis je? Ik heb met mijn optische muis hetzelfde als ik over een bedrukte bureaulegger heen 'muis'. Op een effen ondergrond geeft dit geen problemen. Probeer dus eens een wit vel papier en kijk of het dan nog gebeurt...

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

khoop dat je geen transparante ondergrond hebt. dit is vaak een probleem. leg eens een wit vel( of vellen) papier er onder. verspringt ie dan nog steeds? anders is ie of kapot of stoort er iets . aangezien je met een andere muis probeerd hebt. ...
verander iig eerst je ondergrond kijk dan wat er er mee gebeurd

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Heb dit probleem ook,maar enkel tijdens het gamen. Heb een intellimouse optical (met draad) en die springt voor zo een seconde naar de andere kant die ik bewoog, en daarna springt hij terug naar de juiste kant. Héél irritant als je war aan het spelen bent :P

Heb ook eens mijn mini wheelmouse van lgotech er in geplugd maar had het zelfde probleem. Muis zit in usb 2.0 mobo: Asus A7N8X vroeger had ik dit niet (zat vroeger ook in ps/2 maar in usb ligt refresh rate 25hz hoger :P )

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:52:
Op wat voor ondergrond muis je? Ik heb met mijn optische muis hetzelfde als ik over een bedrukte bureaulegger heen 'muis'. Op een effen ondergrond geeft dit geen problemen. Probeer dus eens een wit vel papier en kijk of het dan nog gebeurt...
Nee ondergrond is effen (standaard (eiken???)houten) bureaublad.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 15:56:
probeer es een muis met een ps/2 aansluiting....
Heb de beide muizen inmiddels aan een PS/2 poort gehangen. (dmv converter stekkertje)

Het lijkt nu wel wat minder te zijn maar nog steeds niet helemaal opgelost. Firewire kaart heb ik inmiddels in ander PCI slot geprobeerd (ja je weet het niet :?)
Dat lost het probleem niet op evenals helemaal verwijderen. helaas

Geen commentaar

Verwijderd

Videodrivers willen dit nog wel eens veroorzaken. Probeer eens een andere versie.

Geen andere hardware conflicten? Probeer je BIOS anders eens op "reset configuration data" te zetten. Dan gaat-ie weer met IRQ's husselen.

Ik hoop dat je géén mouseware hebt geinstalleerd? Zoja, probeer het eens zonder!

Ik zie dat je een SBLive 5.1 hebt. Ook die staat erom bekend soms wat te storen. Pak eens een andere driver.

Suc6!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
is het niet het geval, dat gewoon beide muizen heel stoffig zijn? als er misschien stof op je buro ligt zijn ze waarschijnlijk allebij stoffig. ;)

Verwijderd

robbydw schreef op 28 mei 2004 @ 08:06:
[...]

Heb de beide muizen inmiddels aan een PS/2 poort gehangen. (dmv converter stekkertje)

Het lijkt nu wel wat minder te zijn maar nog steeds niet helemaal opgelost. Firewire kaart heb ik inmiddels in ander PCI slot geprobeerd (ja je weet het niet :?)
Dat lost het probleem niet op evenals helemaal verwijderen. helaas
wat ik eigenlijk bedoelde is: hang een zo'n simpel muisje van 2 euro ff zo aan ps/2. Dus niet met zo'n verloopje er tussen
Maakt dat nog verschil uit?

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

robbydw schreef op 28 mei 2004 @ 08:04:
[...]

Nee ondergrond is effen (standaard (eiken???)houten) bureaublad.
dat zegt niet zo veel, zoiets hadden wij ook, maar omdat t gelakt was spiegelde t nog steeds :(

Take a parachute, and jump!

Pagina: 1