windows 2000 server install op drive E:

Pagina: 1
Acties:

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
ik heb zojuist een schone install gedaan van win2000 server, maar tot mn verbazing wordt aan de bootpartitie letter E: toegekend. (verder geen andere letters in gebruik en windows partities detected).
Is het verstandig om een herinstall te doen ?, ik kan het iig niet veranderen met de standard windows systools.
ik wil voorkomen dat sommige progs perse op C: willen installeren of iets dergelijks en dat het over 2 maanden blijkt dat ik de huidige install niet had moeten accepteren.
Graag antwoorden wat je weet, niet wat je denkt want dat denk ik vast ook :)

Verwijderd

Wat versta je onder een schone installatie? De disk of disks bevatten in in ieder geval nog partities anders had Windows niet op E: gestaan.
Ik ken geen tools om die drive letter te veranderen en volgens mij zijn ze er ook helemaal niet.
Ik ken ook geen programma's die er een probleem mee hebben dat de windows root directories niet op C: staan.
(verder geen andere letters in gebruik en windows partities detected).
Deze cryptische zin snap ik niet.

De keus is aan jezelf, geeft het een probleem: nee
Maar als je nu al het dwars zit zou ik maar opnieuw beginnen.
en verwijder dan eerst al je partities dan komt windows gewoon op de eerste schijf en wordt de driveletter C:

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 23:00:
Wat versta je onder een schone installatie? De disk of disks bevatten in in ieder geval nog partities anders had Windows niet op E: gestaan.
Ik ken geen tools om die drive letter te veranderen en volgens mij zijn ze er ook helemaal niet.
Ik ken ook geen programma's die er een probleem mee hebben dat de windows root directories niet op C: staan.

[...]

Deze cryptische zin snap ik niet.

De keus is aan jezelf, geeft het een probleem: nee
Maar als je nu al het dwars zit zou ik maar opnieuw beginnen.
en verwijder dan eerst al je partities dan komt windows gewoon op de eerste schijf en wordt de driveletter C:
2 disks, een disk1 nieuw, disk2 bevatte unix partitie die weg kon.
op disk1 windows partitie gemaakt. dat werd drive e: in het win2k install menu.
drive c: zag ik dacht ik helemaal niet. Toen heb ik disk2 partitie verwijderd zodat er nog maar 1 partitie op de hele pc stond en dat was een ongeformateerde windows partitie. Dat bleef dus drive e: en dat vond ik vreemd.
Maar goed, is vast wel te verhelpen door vanaf install cd te booten met al een geformateerde ntfs partititie ofzo. tot nu toe trouwens nog geen problemen me die winroot op e:.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Harde schijven die je niet wilt gebruiken loskoppelen en een herinstallatie uitvoeren. De driveletter van je system install kan je niet veranderen.

https://discord.com/invite/tweakers

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

redfoxert schreef op 29 mei 2004 @ 10:09:
De driveletter van je system install kan je niet veranderen.
http://www.petri.co.il/ch..._letter_in_windows_xp.htm

Kan ook met 2000.

http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/21060/21060.html

Maar dat terzijde :)

Ik zou inderdaad liever "overnieuw" beginnen om elk risico van een eventuele fsckup te vermijden.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2004 11:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je het op de manier wijzigt zoals BackSlash32 die aangeeft dan verander je alleen de assignment van je drive letter - je verandert niet de (rest) van je registry, en als je het op die manier uitvoert ga je 'ooit' veel problemen krijgen. Die methode is dus iig niet aan te raden :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals ik al zei dus ... het is niet te veranderen :) Technisch kan het misschien wel maar of je dr wat mee opschiet is een tweede. Gewoon herinstalleren die handel. Ben je gelijk van het gezeik af.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1