9800 Pro te warm ?

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Hier even een kleine en korte vraag,

Ik heb sinds vandaag een Club3d ATI Radeon 9800 Pro in mijn bezit.
Iets wat me redelijk snel opviel is dat de heatsink die erop zit binnen een paar minuten ERG warm word. Met er warm bedoel ik dan ook dat je je vingers er niet 5 seconden op kan houden want dan heb je het gevoel dat ze verbranden.

Is zo'n temeratuur normaal bij de wat nieuwere kaarten of heb ik kans dat deze stuk is .. ?
Kon er namenlijk weinig over vinden.

Alvast bedankt.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Heb je performance problemen of is het alleen de warmte die je voelt?

• CRiMiNaL
2d geen performance problemen, maar ik heb m'n pc maar weer redelijk snel uitgezet omdat ik het niet echt vertrouwde.

Wou het risico niet lopen dat de kaart zo naar z'n galemiezen is, vandaar.

... MMORPG Addict.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb ook een 9800 Pro (van sapphire) en deze loopt ook érg warm, geen problemen zover (2 maand in gebruik).

Ik heb het idee dat die heatsink het nét trekt, plaats anders een casefan bij de kaart om de zaak wat koeler te houden...

[ Voor 1% gewijzigd door Dr.Q op 27-05-2004 16:32 . Reden: spelling ende interpunctie :P ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
zet er een artic vga silencer op al je troubles weg de stock coolers hebben het er idd erg moeilijk mee heb zelf ook de sapphire 9800 pro 128 mb @ xt speeds

• CRiMiNaL
bedankt voor de hulp, maar zoals ik nu begrijp kan het niet echt kwaad zolang ik geen artifacts krijg ??

[ Voor 3% gewijzigd door CRiMiNaL op 27-05-2004 16:41 ]

... MMORPG Addict.

• psycho dad
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 14:32
Voor alle chips in je pc geld eigenlijk hoe warmer ze worden hoe harder ze slijten. Maar ook hoe koeler ze blijven hoe beter je kunt overclocken (als je dat interessant vindt.)

Ik heb zelf afgelopen vrijdag een Club3D radeon 9800 Pro gekocht. De fan die er opzit koelt wel, maar het hele apparaat inclusief koeler weegt maar liefst 39 gram !!!
Om de kaart een beetje beter te laten draaien heb ik dan ook besloten om er maar een Zalman koeler bij te kopen. Die dingen kosten 25 euri en houdt mijn kaart overgeclock tot 430 / 380 Mhz op zo'n 30 graden !!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Heb ook een Radeon 9800 Pro,
was eerst ook niet echt aan te raden vingertjes op de heatsink te leggen... ;(
nu ongeveer 2 maanden in gebruik, geen enkel probleem... games e.d. werken perfect (rest van t systeem Antec truepower 380watt, ASUS p4c800e-deluxe P4 2,8@ 3,1, 1 GB ram 8) ) casefans waren hard nodig, casetemp liep op tot 55 graden. o.a. door de Radeon
maar heb twee extra case-fans vlak bij de heatsink geplaatst... temperatuur wordt nu minder hoog... aanzienlijk, rond de 35 graden in de kast. _/-\o_

iets met foto's...

• CRiMiNaL
Ok, ik ga vanavond wel even kijken hoe hij loopt in 2d en in 3d op de wat langere termijn. Krijg ik geen artefacts dan hoop ik maar dat het goed zit.

Ga gelijk even kijken voor een zalman koeler ... :)

... MMORPG Addict.

• CRiMiNaL
UPDATE :

Ik heb geprobeerd de drivers te installeren, vantevoren m'n oude (Kyro) drivers gedeinstaleerd. Maar nu krijg ik elke keer aan het einde van de installatie van de orginele drivers :

wxp-w2k-catalyst-8-01-040421a-015419c

aan het einde krijg ik de melding :
Setup kon de instalatie niet voltooien, Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA- stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren.
Als ik dan in Device manager kijk staat er :

Radeon 9800 Pro
Radeon 9800 Pro Secondary

Bijde met uitroepteken.

bij de info staat
This device is not configured correctly. (Code 1)

You need to restart your computer before the changes you made to this device will take affect.

To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.
Waarom 2, en betekend dit nou dat hij echt kapot is of is dit gewoon een driver probleem .. ?

... MMORPG Addict.

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

CRiMiNaL schreef op 27 mei 2004 @ 18:32:

Radeon 9800 Pro
Radeon 9800 Pro Secondary

Waarom 2, en betekend dit nou dat hij echt kapot is of is dit gewoon een driver probleem .. ?
Bedoel je met 2 de Radeon 9800 Pro en de R9800Pro Secondary?
Dat zijn je beide VGA uitgangen, die worden door je drivers beiden geconfigureerd, anders kan je niet echt lekker meerdere monitortjes aansluiten. :Y)
Ik denk een driverprobleem... Heb je de nieuwste Catalyst (4.5 of 4.6 geloof ik :S) of de Omega drivers geprobeerd ? Hier namelijk met dezelfde kaart no probs 8)
(gebruik Omega drivers)

iets met foto's...

• CRiMiNaL
jah die bedoel ik er inderdaad mee, ik ga vanavond wel even een complete reinstall proberen.
Ik had de omega drivers ook al gedownload, versie 2544.

Maar voor de zekerheid toch maar even de officiele(4.5) gedownload en geinstaleerd.

... MMORPG Addict.

Pagina: 1