Frame Burst uitleg met LinkSys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13
Hoi Mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb ontdekt dat mijn internet snelheid niet stabiel is, ik heb een aantal instellingen al aangepast, en dat heeft de situatie al verbeteerd...maar soms haal ik nog steeds erg langzame snelheden met downloaden.. browsen gaat prima, echter roept ie soms wel 'opening page' maar duurt het toch 5 seconden voordat de pagina verschijnt.

In de volgende situatie
- LinkSys WRT54G Access point/router
- LinkSys WMP54G WireLess G PCI
- Ongeveer 25 meter van de WRT54G Access point/router
- In een huis met houten vloeren.
- Bijna altijd een snelheid van 54mbit + 'Goed-> Uitstekend' kwaliteit.

Ik heb nu dus Frame Burst ingeschakeld, en nu haal ik i.i.g. in de rustige tijden 449 kbs down, en 27 kbs up, hetzelfde als een wired connectie. Zonder FrameBurst haal ik maar 50-150 down en 4-11 kbs up.

Nu gaat @home de snelheid verhogen naar 4Mbit voor iedere breedband abbonee, en nu is dus mijn vraag wat is de top snelheid van Frame Burst? Ligt dit op de 54Mbit? Of ligt dit lager? Ik wil natuurlijk ook met mijn WLAN dus 500kbs + gaan halen...

En weet iemand een 'optimalizatie guide' voor de instellingen van de WRT54G Access point/router van Linksys?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
zet de snelheid anders gewoon op een iets mindere snelheid zodat de snelheid stabiel vast staat op die bepaalde afstand. dit kan nog wel eens in stabiliteit zorgen en je weet gelijk je snelheid.
ps je kan je snelheid ook controleren door een bestand van je laptop draadloos naar een pc te kopieren die aan het vaste netwerk zit.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13
Zal ik eens doen...

maar wat is de top van Frame Burst??

Vertrouwen is goed, controle nog beter