De webapplicatie waaraan ik op dit moment werk moet de uitvoer (voornamelijk tabellen met getallen) als html-pagina kunnen weergeven, maar ook als PDF-rapport dat ik wil gaan genereren met behulp van Apache FOP. Omdat ik geen zin heb om dingen dubbel te gaan doen, leek het mij slim om door middel van twee gecascadeerde XSL-transformaties de output te genereren. De eerste transformatie legt hierbij de structuur van mijn rapport vast. Dus bijvoorbeeld hoe de inhoud in tabellen geordend moet zijn en in welke volgorde. De tweede transformatie transformeert het tussenformaat ofwel in HTML ofwel in xsl:fo geschikt om aan FOP aan te bieden.
Mijn vraag is nu of er standaard schema's of DTD's zijn die ik voor dit tussenformaat kan gebruiken. Het is allemaal vrij vanzelfsprekend. Ik moet tekst kunnen maken in paragrafen, tabellen, kopjes en footnotes. Ik dacht wellicht om DocBook of DocBook reduced te gebruiken, maar wellicht is dit overkill. Zijn er betere ideeën?
Mijn vraag is nu of er standaard schema's of DTD's zijn die ik voor dit tussenformaat kan gebruiken. Het is allemaal vrij vanzelfsprekend. Ik moet tekst kunnen maken in paragrafen, tabellen, kopjes en footnotes. Ik dacht wellicht om DocBook of DocBook reduced te gebruiken, maar wellicht is dit overkill. Zijn er betere ideeën?