Toon posts:

[exchange]webacces na php

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Windows2000 ADV server staan. Ik heb Exchange 2000 geinstalleerd(voor de mail). IIS draait erop voor mn website. Nu wil ik ook dat mensen via mijn site kunnen inloggen op de mailserver. Dit lukte mij gister na jullie het gevraagd te hebben. Ik kon gewoon inloggen en zag outlook webaccess.

Omdat iis standaard geen php ondersteunt heb ik die geinstalleerd. Nu komt het probleem ik kan nog wel inloggen op www.mijndomein.nl/exchange maar dan kom ik niet in outlook webacces maar krijg ik een overzicht zoals dit:
/exchange/Administrator/

--------------------------------------------------------------------------------

[To Parent Directory]
5/24/2004 6:00 PM <dir> Calendar 5/24/2004 6:00 PM <dir> Contacts 5/24/2004 6:00 PM <dir> Deleted Items 5/24/2004 6:00 PM <dir> Drafts 5/26/2004 5:50 PM <dir> Inbox 5/24/2004 6:00 PM <dir> Journal 5/24/2004 6:00 PM <dir> Notes 5/24/2004 6:00 PM <dir> Outbox 5/24/2004 6:00 PM <dir> Sent Items 5/24/2004 6:00 PM <dir> Tasks

weet iemand hoe dit kan?
ik kan php wel weer deinstalleren maar misschien weet iemand van jullie het.

Groetjes

Verwijderd

Je zit dus in de verkeerde map, zo te zien. Kijk even goed in welke map je zit en wat je precies ziet.

Als je wel in de goede map zit moet je waarschijnlijk index.php of default.php nog even toevoegen aan het lijstje met Default Documents in de settings van je Website in IIS Management.

Verwijderd

Topicstarter
gister lukte het wel zo toen zag ik gewoon outlook webaccess maar. ik heb al index.php en default.php als default document toegevoegd.

Nadat ik php had geinstalleerd heb ik het niet meer getest tot net dan en toen zag ik wat er veranderd was

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Je moet juist zorgen dat Default.asp als standaard document staat ingesteld :). OWA is tenslotte gemaakt in ASP.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ingesteld maar ik krijg nog steeds geen outlook webaccess.

voorbeeld van wat ik krijg

http://jackal.pins-web.net/naamloos.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 15:27 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

• Dennis
  • Laatst online: 23:04
Klopt het 'local path' onder de Exchange-map in je IIS Service Manager nog wel?

Verwijderd

Dennis schreef op 27 mei 2004 @ 14:51:
Je moet juist zorgen dat Default.asp als standaard document staat ingesteld :). OWA is tenslotte gemaakt in ASP.
:X My bad ;)

TS: controleer even welke files er echt in die map staan. En controleer in IIS Management even of alles goed staat bij de tab "Home Directory" (ook rechten).

Hoe heb je PHP trouwens geïnstalleerd? Als ISAPI-applicatie?

Network Troubleshooting -> Software Algemeen trouwens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
php heb ik een installer gedownload>php-4.3.6-installer volgens mij niet dus.

bij home dir in iis staat:
script source address: aan
read: aan
write: aan
directory browsing: uit
log visits: aan
index this resources: uit

exucute permissions: scripts only
app protection: medium(pooled)

is dit goed?

Verwijderd

Ja, maar wat heb je daarna met die installer gedaan? Je moet binnen IIS een ISAPI-applicatie voor php.exe aanmaken zodat IIS weet wat-ie met .php-pages aan moet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em geinstalleerd in c:/php/php.exe en als je op mn site komt zie je ook gewoon dat alle scipts het doen

• TeeDee
  • Laatst online: 22:03

TeeDee

CQB 241

IIS hoeft imho niet te weten wat ie met PHP pages moet doen, in deze context (van owa) dan.

Zoals gezegd lijkt het mij dat je default page niet goed staat. Zet die eens op default.asp
Verder: zet directory browsing eens uit?

net even getest bij ons op de mailserver:
• default page naar index.html gezet
• directory browsing aan

et voila, exact hetzelfde

Vervolgens kreeg ik wel een telefoontje van een luser dat ze niet meer in OWA konden >:)

[ Voor 79% gewijzigd door TeeDee op 27-05-2004 17:12 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

TeeDee schreef op 27 mei 2004 @ 17:09:
IIS hoeft imho niet te weten wat ie met PHP pages moet doen, in deze context (van owa) dan.
Klopt, ik wou alleen de methode weten waarop de TS PHP geïnstalleerd heeft.

Maar als het probleem in default document/directory browsing zit, zou je toch een index.asp moeten zien in die map? Waarom staan er enkel drie dirs in die map?

• TeeDee
  • Laatst online: 22:03

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 17:39:
[...]
Klopt, ik wou alleen de methode weten waarop de TS PHP geïnstalleerd heeft.
Maar als het probleem in default document/directory browsing zit, zou je toch een index.asp moeten zien in die map? Waarom staan er enkel drie dirs in die map?
Redirect ie niet naar de folder Administrator?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
heb alles gedaan wat jullie zeiden zelfs php opnieuw geinstalleerd maar nog steeds het zelfde probleem

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik weet dat dit een oud forum is. Maar ik heb me vandaag even bezig gehouden met hetzelfde probleem. Ik kon de oplossing hier niet vinden dus verder gezocht.

Hier vind je de oplossing:

http://support.microsoft.com/kb/883380

Susses

P.S. Ik heb methode 1 gebruikt en het werkte! (Windows en Exchange 2003)

[ Voor 13% gewijzigd door JoostMartijn op 27-01-2008 16:59 ]

Windsoft

Pagina: 1