Toon posts:

IBM 300 PL overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het overklokken van oudere ibm-pc's. Ik heb er nu een in mijn bezit met een pentium II-cpu van 400 mhz, 128 mb sd-ram, en heb daar zelf nog een riva tnt 64 bij in gedrukt. Unreal Tournament draait echter nog niet optimaal, en het is toch wel leuk om een potje ut te spelen over het netwerk als er een paar vrienden langskomen :). Voor de videokaart heb ik al RivaTuner gedownt, maar ik merk in-game geen prestatie-winst.

Via het bios kan je geloof ik niet overklokken, en ik kan op internet niks vinden over jumpers. Help please!

grtz mark.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
misschien zoon progje om in windows over te klokken?

edit:
Weet niet hoe het werkt en heb het nog nooit gebruikt maar het bestaat wel

[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 27-05-2004 14:18 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

:) :) Allereerst welkom op GoT !!!! :) :)

Als je via de bios niet kan overklokken (wat heeeeeel waarschijnlijk is bij zo'n oude pc ;) ) dan zal je het inderdaad via jumpers moeten gaan doen :) Als je deze niet kan vinden dan is je moederbord helaas niet geschikt om te overklokken....

Overigens zal je op een 400 mhz systeem ook niet echt een grote winst moeten verwachten hoor! Als je 100 Mhz hoger komt is dat al heel veel ! Ook is je geheugen nou niet echt geschikt om te overklokken enzo..

Wat nog het meeste de prestatie's zal opkrikken in jouw geval is er een andere video kaart in zetten (1 tje met 128 Mb erop ofzo.. )
Pakjebakmeel schreef op 27 mei 2004 @ 14:17:
misschien zoon progje om in windows over te klokken?

edit:
Weet niet hoe het werkt en heb het nog nooit gebruikt maar het bestaat wel
Die programmatjes heb je allemaal de pll van het moederbord van nodig... weinig kans dat deze in zo'n programmatje staan doordat het zo'n oud systeem betreft...

Markovic1988, je hoeft na je posts geen groeten meer te doen :) dit doen wij tweakers namelijk elke keer dat we een bericht plaatsen... Maar veel plezier op dit forum!

[ Voor 38% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-05-2004 14:21 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

OEM-PC's zijn vaak niet best over te klokken zonder een aantal hacks uit te voeren. Ook die P2 is geen scheurijzer. Ik heb een P2 350 en was heel lbij toen ik die stabiel op 362MHz kreeg.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Dank-jullie-wel voor jullie reacties :). Ik was zelf ook al bang dat het niet zou gaan lukken, nu weet ik het iig bijna zeker.

Het vreemde is echter, ik typ dit bericht op een pII350 mhz met 256 mb en geforce 2 64 mb (kloon-pc) en daar draait ut op als een zonnetje. Ik weet het aantal fps niet exact, maar ut zou toch genoeg moeten hebben aan een riva tnt 64 en 128 mb?

Voordat ik namelijk de geforce 2 in dit systeem kocht zat er een voodoo 1 kaart in en daar draaide hij al netjes op....

Ik heb ook al eens geprobeerd om de kloon-pc te overclocken, er zit een abit bx-7 mobo in, maar zodra ik de multiplier etc. verander blijft de pc hangen in het geheugen-test-scherm...Iemand een suggestie?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Ik heb destijds op een p2-400 gewoon heel het moederbord afgezocht en er zat een pll op die door cpufsb (h)erkent werd. :D
Dus toen heb ik hem op 533mhz zonder vcore verhoging gekregen.
Dus het kan wel..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:14:
Heeft iemand ervaring met het overklokken van oudere ibm-pc's. Ik heb er nu een in mijn bezit met een pentium II-cpu van 400 mhz, 128 mb sd-ram, en heb daar zelf nog een riva tnt 64 bij in gedrukt.
Bedoel je toevallig een TNT2 M64 ? Want de gewone TNT gaat als ik het goed heb tot maximaal 16 MB, de TNT2 tot 32 MB geheugen. Als het inderdaad een M64 betreft dan is het niet raar dat 't traag is, want dit is een in geheugen-bandbreedte beperkte TNT2, en die kun kun je niet gaan vergelijken met de GeForce2 in je andere systeem.
Pagina: 1