Apache: eerste stuk content mist?!

Pagina: 1
Acties:

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Ik heb van de een op andere dag een heel vaag probleem met Apache: bij sommige files die Apache serveert mist het eerste deel van de content. Bijvoorbeeld een cascading sheet: een testje wees uit dat ongeveer de eerste 3600 bytes van deze stylesheet niet geoutput worden. Daarnaast worden bijvoorbeeld afbeeldingen ook niet (goed) geserveerd. PHP output gaat ook gewoon goed.

Het ging om Apache 2.0.48 voor Windows. Als mogelijke remedie heb ik deze gedeinstalleerd en de nieuwste release geinstalleerd, Apache 2.0.49, maar deze heeft hetzelfde euvel. In de logs staat niets bijzonders. Zowel Internet Explorer als Opera hebben er last van, dus daar ligt het ook niet aan. Firewall uitschakelen helpt ook niet. Het tooltje "WinsockXPFix.exe" mocht ook niet baten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of waar ik nog zou kunnen zoeken? Het is gelukkig geen production server, maar ik gebruik het wel om te developpen, en dat gaat nu vrij lastig.

[edit]
afbeeldingen

[ Voor 6% gewijzigd door dirkpostma op 27-05-2004 14:27 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
dirkpostma schreef op 27 mei 2004 @ 14:10:
Ik heb van de een op andere dag een heel vaag probleem met Apache: bij sommige files die Apache serveert mist het eerste deel van de content. Bijvoorbeeld een cascading sheet: een testje wees uit dat ongeveer de eerste 3600 bytes van deze stylesheet niet geoutput worden. Daarnaast worden JPG plaatjes niet (goed) geserveerd, maar GIF en PNG plaatjes wel. PHP output gaat ook gewoon goed.

Het ging om Apache 2.0.48 voor Windows. Als mogelijke remedie heb ik deze gedeinstalleerd en de nieuwste release geinstalleerd, Apache 2.0.49, maar deze heeft hetzelfde euvel. In de logs staat niets bijzonders. Zowel Internet Explorer als Opera hebben er last van, dus daar ligt het ook niet aan. Firewall uitschakelen helpt ook niet. Het tooltje "WinsockXPFix.exe" mocht ook niet baten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of waar ik nog zou kunnen zoeken? Het is gelukkig geen production server, maar ik gebruik het wel om te developpen, en dat gaat nu vrij lastig.
Heb je een netwerkje? Probeer het dan eens op een andere pc dmv een IP of computernaam in te tikken. Als ie het dan goed doet, dan kan je een brakke Windows Install hebben? ;)

• dirkpostma
Ik heb inderdaad een netwerkje :) Helaas geeft het browsen vanaf een andere computer hetzelfde (verkeerde) resultaat. Ook hier mist het eerste deel van bepaalde files.

Overigens: PNG en GIF doen het toch niet.. Deze haalde hij de vorige keer denk ik uit de browser cache.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

In plaats van de nieuwste, mss juist 'n oudere ;)
Probeer Apache 1.* eens... Zag volgens mij tijdje terug een dergelijk probleem op XP & daar was 't ook gewoon Apache2-bug. :(

United we stand, and divided we fall

• dirkpostma
Ik wilde dus net een oudere release gaan downloaden, maar toen stuitte ik op dit document. Daar stond een frase in over ZoneAlarm. Nu heb ik deze inderdaad een paar dagen geleden geinstalleerd (ben een paar firewalls aan het uitproberen). Ik had deze weliswaar afgezet, maar toch bleef het foutgaan. Volledig deinstalleren van ZoneAlarm bleek wel te helpen! Het probleem is dus opgelost, dat wordt dus geen ZoneAlarm meer (staat toch al niet goed bekend...) Bedankt voor de tips :)

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Geen probleem ;)
Als er nieuwe versies van apache2 uitkomen kan je natuurlijk altijd kijken of de bug gefixed is of misschien kan je zelf de bug reporten?
offtopic:
Ik ben nu hier Outpost aan het testen, en heb bij m'n broer Kerio geïnstalleerd ... Lijkt me ook wel leuk :)

United we stand, and divided we fall

Pagina: 1