Toon posts:

[SCSI] HP 24x6 Surestore met Win2k3SBS wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mijn stageplek een server aan het installeren.
We hebben hier een oude tapestreamer staan (HP 24x6 Surestore) aan de de oude server hing.

Graag zou ik deze ook op de nieuwe server werkend willen hebben.
In de nieuwe server zit een SCSI kaart, namelijk de Tekram DC-390U2B
http://www.tekram.com/Pro...P?Product=DC-390U2_Series

Ik een SCSI kabel besteld op internet, vandaag binnen gekregen.
Dit is een kabel met aan de ene kant een Centronics 50 connector, en aan de andere kant een Half Pitch D-Sub 68 connector.

Ik de tapestreamer aangesloten op de server.
Aangezet, maar de tapestreamer wordt niet herkend in Windows.
Het gaat om Windows 2003 Small Business Server

Op de site van HP gekeken voor drivers,
http://h20000.www2.hp.com...d=12169&swEnvOID=1005#420
maar als ik dit wil installeren gebeurt er niets. Drivers kunnen niet gevonden worden en ook de Tapestreamer niet.

Mijn vraag is: wat doe ik fout?
Werkt dit gewoon niet omdat dit een te oude tapestreamer is in combinatie met deze SCSI-controller?
Of soms verkeerde kabel? (deze pas perfect)
Of... ?

Mijn dank is groot :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Een tapestreamer wordt niet als een schijfstation gezien hè ;)

Ik gebruik zelf ook een tapestreamer met Windows 2003 en die wordt wel gewoon gezien, maar gebruikt een interne 50 pins -> 50 pins kabel, je moet gewoon als test zeg maar, in Windows bij Bureau accesoires> systeem werkset>backup kiezen en dan kijken of je de tapestreamer kan gebruiken ja of nee.

Nog meer:

Heb je de termination goed staan?

ID toekenning? Dan bedoel ik bv. dat je een ID hebt toegewezen die al bezet is.

Verwijderd

Topicstarter
In Windows bij Bureau accesoires> systeem werkset>backup kiezen
Staat niets.

De ID toekenning laat ook niet zien dat er een apparaat toegewezen staat.

Er hangen verder geen apparaten intern aan de SCSI controller, moet er dan ook een terminator op?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ja, een SCSI bus moet altijd aan beide einden worden afgesloten met een terminator. De meeste, zo niet alle controllers hebben een automatische stand, waarbij dan aan hun eind de bus wordt afgesloten, je moet zelf echter altijd zorgen dat het andere eind met een terminator wordt afgesloten. Gezien je kabel (68 naar 50) ga je overigens een narrow (8 bits) device hangen aan een wide (16 bits) controller. Dat betekent dat de high bits ook moeten worden getermineerd - officieel dan. In de praktijk werkt het goed als je het (narrow) device termineert en verder niets aan de bus hangt.

Specs ...ik doe er niets meer aan.