Streaming video en sound

Pagina: 1
Acties:

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Dag Tweakers, ik weet niet of ik in het juiste forum post, maar ik zie het vanzelf verplaatst worden lijkt me :+

Ik heb het volgende probleem
Er wordt door vrienden van mij een festival georganiseerd (met muziek.. duh :P ) en ze willen graag streaming video en audio uitzenden vanuit 2 zalen (minimaal) en het ook tegelijk opnemen.

Ik zat zelf te denken aan 2 pc's plaatsen, met tv-kaarten erin zodat er opgenomen kan worden met analoge camera's die al ter plaatse zijn. Deze pc's kunnen dan de video en sound opnemen en opslaan op de schijf (naar mpeg2 -> minste kwaliteitsverlies minste processorkracht nodig op het feest zelf .. geloof ik) deze 2 pc's moeten eigenlijk ook gelijk streamen naar internet... Alleen heb ik geen idee of het mogelijk is om tegelijk video en audio op te nemen en te streamen
en als dit wel mogelijk is, of het ook via een soort van portal te laten gaan oid...
In de zin van, ze hebben op het feest zelf niet een al te beste verbinding, maar er zijn genoeg vrienden die op het 'Selwerd netwerk' zitten (10mbit half-duplex), dus zat ik te denken aan 1 lijntje van het feest naar iemand op het selwerd netwerk (eventueel ook nog een stuk of 5 lijntjes vanaf selwerd netwerk naar andere mensen op het selwerd netwerk) en vanaf hier mensen te laten kijken en luisteren naar het feest...

Eigenlijk wil ik geen real, quicktime of windows media gebruiken ivm kosten van de server opzetten.. Is er een alternatief en een mogelijkheid om zoiets gratis te realiseren? (ik heb zelf al genoeg pc's , windows licenties en linux distributies om het legaal te houden :) )

bvd,

Peter Davids

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Windowsmedia encoder is gratis, van Real heb je de helixdna versies die ook gratis zijn dus je kan met deze 2 encoders gratis aan de slag hoor. Real kan natuurlijk encoden in zowel Windows als Linux, maar een gui is de eerste x wel zo handig :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou anders eens naar videolan kunnen kijken, kun je ook mee streamen als het goed is (heb er zelf effe naar gekeken, maar nog niet echt een stream op kunnen zetten).

• Drak0z
Terw_Dan schreef op 27 mei 2004 @ 14:12:
Je zou anders eens naar videolan kunnen kijken, kun je ook mee streamen als het goed is (heb er zelf effe naar gekeken, maar nog niet echt een stream op kunnen zetten).
VideoLAN had ik ook al naar gekeken, maar dit gaat niet helemaal werken, aangezien VideoLAN vooral bedoelt lijkt te zijn voor het streamen van hoge kwaliteit films over een netwerk ... En zo hoog hoeft de kwaliteit niet te zijn.. als je maar een beetje kunt zien hoe gezellig het is en iig in 128kbit mp3 vergelijkbare kwaliteit kunt horen hoe gezellig het is :P
Maar toch bedankt voor het meedenken :>

• Drak0z
LightYears schreef op 27 mei 2004 @ 14:11:
Windowsmedia encoder is gratis, van Real heb je de helixdna versies die ook gratis zijn dus je kan met deze 2 encoders gratis aan de slag hoor. Real kan natuurlijk encoden in zowel Windows als Linux, maar een gui is de eerste x wel zo handig :)
Klinkt interessant.. ga ik eens naar kijken (de helixdna versie dan :) )
Alleen wat ik mij dus afvraag is of deze gebruik kan maken van een portal (kom ik vanavond vast ook zelf wel achter :P ) en of het kan recorden naar mpeg2 en streamen tegelijk... of dat ik beter een andere oplossing ervoor kan verzinnen

• Drak0z
Gister een beetje naar HelixDNA wezen kijken maar volgens mij heb ik iets vrij fout gedaan bij de install.... want mijn ntldr was corrupted na de tijd.. dus reinstall windows :P
Vandaag nog maar us proberen.. alleen ben ik een klein beetje huiverig voor dat helixdna omdat het linux gebruikt (of naja, cygwin) en ik dus niet 100% zeker weet of hij dan wel mijn tv kaart pakt.. iemand ervaring mee? (andere suggesties om video te streamen en tegelijk in highres op te nemen worden natuurlijk ook op prijs gesteld :+ )
Pagina: 1