Toon posts:

Trojan die IE internet startup page blijft veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al best wel lang bezig om een browser hijacker uit mijn systeem te halen. Normaal had ik het altijd in 5 minuten wel weer voor elkaar. Nu niet, hij blijft terug komen. Wat er gebeurt: als ik mijn IE afsluit en weer opnieuw opstart vindt er een proces plaats dat mijn startup page verandert. De homepage wordt (WEGGEHAALD) en dus uiteindelijk homepage.com, (erg leuk, ze bieden onderaan een help link aan, met een cleaner.exe....dat bestandje durf ik maar niet te runnen)...Nu gebruik ik Firefox, maar heb af en toe echt nog IE nodig. En ik wil het er gewoon uit hebben.
Wat ik al tevergeefs geprobeerd heb:
- Ad-Aware
- Spybot
- Housecall
- Antivir virusscanner
- The Cleaner
- Startup Program disabler
- Hijack This
- Alle bekende entries die je normaal in Regedit dan weer gaat terugzetten
- Zoek met google en zo'n beetje alles wat je daar vindt
- Zoek van Tweakers.net en alles wat je daar aan browserhacks vindt bekeken en geprobeerd te updaten
- alle laatste updates microsoft, Win2k sp4
- Cleansweep
- Windows processes allemaal bekijken en traceren, niets raars ertussen
- Spywareguard (en hiermee is het mogelijk om de homepage te blocken, maar dan moet ik elke keer als ik IE opstart op ok drukken om mijn oude homepage te behouden)
etc....
Alles heb ik indien mogelijk laatste update gedaan of de nieuwste versie gedownload.
Heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Specs: Win2k sp4, IE 6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 14:15 ]

Verwijderd

als ik naar jouw post ga kijken, krijg ik meteen de melding dat een onbekend Paard van Troje opgevangen is door mijn virusscanner. ik wist niet dat dat kon - ervanuitgaande dat -ie bij jou vandaan komt natuurlijk.
Zit tussen die lijst met zaken die je geprobeerd hebt ook een online scanner?

Verwijderd

Topicstarter
Yes, dat is housecall.antivirus.com
Die haalt er normaal altijd wel wat uit....nu dus niet.

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:59
same here. Ik krijg ook een melding van de virusscanner.
Ik denk dat deze post maar beter weggehaald word, want er zijn waarschijnlijk ook nog wel tweakers zonder virusscanner :)

Probeer anders ook eens pest patrol ( spyware remover ), bij mij werkte deze in ieder geval wel vaak als adaware en spybot het laten afweten

[ Voor 29% gewijzigd door twitt op 27-05-2004 14:15 ]

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me trouwens sterk dit ik een Trojan via Tweakers forum verstuur??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien die link?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu die link weggehaald, is dat beter?

• twitt
ja das beter nu

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt idioot hoeveel spyware-virus-firewall reut je moet installeren om je computer clean te houden....

Verwijderd

Topicstarter
Wazig, dat een link als tekst naar een pagina al meteen spyware oplevert?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Kijk ook hier in Beveiliging & Virussen wat je allemaal hier tegen kan doen via Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en Beveiliging en Virussen - FAQ :)

[edit]
En zou je aub de edit knop kunnen gebruiken van je reply om informatie aan te vullen. Steeds nieuwe replies komt over als of je je topic aan het 'kicken' bent en dat is niet gewenst.
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor meer info

[ Voor 24% gewijzigd door momania op 27-05-2004 14:18 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Die pagina heb ik al heel wat keren bekeken....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:13:
Yes, dat is housecall.antivirus.com
Die haalt er normaal altijd wel wat uit....nu dus niet.
klote dus. ik blijf het zorgelijk vinden dat ik alleen op jouw post de trojan-melding krijg, het is net alsof er iets meegegaan is met jouw topicstart. Ik wist niet dat dat kon. Kun je booten vanaf cd, en vanaf daar (evt. online) scannen? Wordt er in ieder geval niets gestart vanaf je HDD.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 10:45

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik krijg de melding ook..... het gaat om een trojan / spoof melding zodra ik op dit topic klik. erg vreemd ik denk haast dat het er aan ligt dat je een raar stuke hebt staan in je code wat onderdeel is van een virus / trojan.

ERG VREEMD!
vraag wel ff een topic reportje aan of het uitgezocht kan worden!

• twitt
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:16:
Het is echt idioot hoeveel spyware-virus-firewall reut je moet installeren om je computer clean te houden....
Edit: Check je mail.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 14:31 ]

Verwijderd

>> TC

'Even' opschonen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 14:22 ]

Verwijderd

Ik doe dit topic alsnog op slot..

Ik vind het te zeer een puinzooi, open maar een nieuw topic waarbij je je aan de guidelines van BV houdt, lees daartoe de stickies/FAQ nog eens voor door. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.