Toon posts:

[outlook] mail komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder XP ook Outlook draaien. Het ontvangen van mails levert geen problemen op. Het versturen echter wel; ik krijg regelmatig te horen dat mijn mail niet is aangekomen. Waar zou ik het probleem moeten zoeken? In Outlook of bij de Internet Provider (HetNet)?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
welke smtp server gebruik je? Toch wel die van hetnet he? Want andere providers laten meestal niet toe dat hun smtp wordt gebruikt via een andere provider. Stuur anders eens een mail naar jezelf, komt die dan wel aan?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

MaximusTG schreef op 27 mei 2004 @ 14:02:
welke smtp server gebruik je? Toch wel die van hetnet he? Want andere providers laten meestal niet toe dat hun smtp wordt gebruikt via een andere provider. Stuur anders eens een mail naar jezelf, komt die dan wel aan?
in het geval van een provider die een IP-block heeft staan zou natuurlijk de mail in de outbox blijven staan, dus dat valt al snel op.... als de mail in Sent Items verschijnt is'tie naar buiten dus dat sluit authenticatie problemen etc uit. En dan ligt het bij de provider

Wat er verder aan de hand kan zijn is dat de ontvanger een spamfilter heeft draaien; of het probleem treedt op wanneer je meerdere mensen tegelijk mailt. Er wordt vaak een maximum gehanteerd hiervoor (bv tiscali gratis heeft max. 20 recipients tegelijk)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk het altijd als ik mail verstuur naar mijn vriendin op haar werk. Mail komt inderdaad bij mij te staan als verzonden.
Het gaat dus om mail naar 1 ontvanger, en ik spam haar niet!!

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand een idee?