Toon posts:

Lite-On SOHW-812S patchen naar SOHW-832S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. het artikel op pcmweb

"Goedkope dual-layer drive door patch
donderdag 27 mei 2004 12:45
Door: Xander Hoose
Via een onofficiële firmware-update is het mogelijk om voor minder dan 100 euro al een double-layer drive aan te schaffen. De Lite-On SOHW-812S, die op dit moment voor rond de 90 euro in de schappen ligt, blijkt namelijk identiek te zijn aan de double-layer variant SOHW-832S (en daarmee ook identiek aan de Sony DRU-700A).

De straatprijzen van deze drives liggen nog op 190 respectievelijk 175 euro. Uitgebreide testen bevestigen dat er inderdaad geen kwaliteitsverschillen tussen de originele double-layer en de gepatchte SOWH-812S bestaan, hoewel uw garantie officieel vervalt bij het patchen. Bent u nieuwsgierig geworden? U kunt de patch vinden op codeguys.rpc1.org/firmwares.html waar u de keuze heeft tussen een normale patch en een patch met burn-adjust waarmee schijven nog sneller gebrand kunnen worden."

Zijn er al mensen die hiermee ervaringen hebben? Mijn nec nd1300a is vorige week jammerlijk overleden dus dit lijkt mij dan een goede opvolger :)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:35
op forum.cdfreaks.com meldden ook al diverse personen dat de patch succesvol is verlopen. :)

Verwijderd

Ik heb de Lite-on 811S, kan het daar ook mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 16:00 ]

Verwijderd

Zit er dan geen verschil in de laser sterkte van de Lite-On SOHW-812S, en de double-layer variant SOHW-832S

Of heeft de sterkte van de laser niets te maken met het wel of niet branden van een enkel laags of een dubbel laags DVD.
Want dan kan je op een gegeven moment alle nieuwere types DVD branders wel via firmware upgraden naar een dual layer brander.

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 21:13
TweakersOnly schreef op 27 mei 2004 @ 15:47:
op forum.cdfreaks.com meldden ook al diverse personen dat de patch succesvol is verlopen. :)
Zijn er dan ook suc6 verhalen bekend van het branden van DL-media met de gepatchte brander ?

Ik zit er namelijk sterk over te denken om mijn LiteOn 832s order te annuleren omdat deze inmiddels al 2 weken in bestelling is en ze nog steeds geen levertijd hebben...

edit:

Blijkbaar kan het dus wel:

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=97781

En hier kun je een leuk stukkie software vinden (Omnipatcher) om toekomstige firmwares te modificeren:

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=97590

[ Voor 23% gewijzigd door paulus4ever op 04-07-2004 16:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 15:58:
Ik heb de Lite-on 811S, kan het daar ook mee?
Blijkbaar ben ik niet de enige die die vraag heeft. Niemand een idee?

Verwijderd

Ik heb mijn 812-SOHW geflasht naar 832-SOHW, en het werkt als een zonnetje.. Ik had gewoon een gemodde 832 flash-rom gedownload (was dus een normale 832 ROM, alleen aangepast zodat ie het ook doet op de 812 SOHW).. Bij de volgende restart van XP werdt ie automatisch gezien als 832-SOHW.. Geen enkel probleem met branden, ik heb zelfs meer media-compatibiliteit.. Ik denk écht dat de hardware tussen deze twee drives nauwelijks of niets verschilt.. Ik heb dus al enkele malen met DL-media gebrand (van Memorex), werkte prima.. Ook geen foutjes ofzo, one-on-one DVD copy werkte ook prima in (standalone cheapass kruidvat) DVD-speler van een vriendin van mij..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 09:59 ]

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Da's mooi.
Voor degenen die zoiets niet willen doen, tegenwoordig heb je al een echte DL brander (NEC 2510A) voor € 89,-

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 10:29
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 09:54:
Ik heb dus al enkele malen met DL-media gebrand (van Memorex), werkte prima..
Heb mijn 812s ook geflasht naar 832S met de VS03 FW trouwens. Hoe kom je nu aan DL media eigenlijk? Ik neem aan dat je double layer bedoeld?

[ Voor 8% gewijzigd door toastingnow op 05-07-2004 10:30 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Voor dual layer @ pricewatch bijvoorbeeld.. Ze zijn wel nog heel erg duur (heb er eentje gekocht om te testen, was gelijk 15€ kwijt).. @ pricewatch hebben ze alleen Verbatim DVD+R 5 x 8.7 Gb. voor 90 € (kan je beter een harde schijf voor kopen :) )
Pagina: 1