[Aldi] Digitale Camera!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Ja het is weer zover, na de stormloop van vorig jaar hier bij ons in België voor de digitale camera's zijn ze volgende week in reclame. En dit voor een prijs van 249€ met 3 jaar garantie er bovenop! Dus waarschijnlijk komt deze ook binnen 2 weken in de Nederlandse Aldi-filialen te liggen.

Specs:

* Optische Zoom: 3-voudige optische zoom, komt overeen met 37 tot 111 mm bij 35 mm camera's
* MegaPixel Res.: 5.18 MegaPixel voor echte fotokwaliteit
* 2x digitale zoom
* Achteraf bewerken foto's mogelijk: 5 belichtingsprogramma's: Algemeen automatisch programma en spec. automatische programma's voor portret, landschap-, sport- en nachtopnames.
* Tijd- en Diafragma auto. voor creatieve fotografie
* Macrofunctie voor close-ups (vanaf 10 cm)
* 3,8 cm TFT kleurendisplay voor direct bekijken van opnames
* Opname van videobeelden met geluid
* Lichtgevoeligheid: ISO Auto (100, 200 & 400)
* Automatische flits
* Incl. voorflits voor vermindering van het rode-ogen effect

Meegeleverde toebehoren:

* Geheugenkaart: Secure Digital 128MB
* 2 oplaadbare batterijen (NiMh 1800 mAh)
* Compacte batterijlader
* Adapter en draagtasje
* A/V en USB-kabels

Voor foto zie hieronder (Klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6619/Medion_voorzijde.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6636/Medion_achterzijde.JPG

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Al iemand ervaring mee? Want 5 megapixels voor 250 euro is niet zo duur..

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Als het dezelfde brakke kwaliteit is als die andere cams waren, dan kun je beter 100 euro er op leggen en een 3mp kopen van een "echt" merk.
Die laatste 4mp van de Aldi was zwaar puin. Een 2mp IXUS was stukken beter zeg.
Megapixels zijn niet alles ;)

• nvidia
welke raad je me dan aan, budget is zo rond de 300€, mag iets meer zijn!!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Periodieke gadgetaanbiedingen

Denk dat je dit beter in dat topic kan vragen/zetten.

• UltraSub
nvidia schreef op 27 mei 2004 @ 13:24:
welke raad je me dan aan, budget is zo rond de 300€, mag iets meer zijn!!
Bijvoorbeeld de Canon Digital Ixus 430. Die zal geheid beter zijn als die Medion.
Maar goed, ik ga geen cam adviezen geven. Het valt mij gewoon op dat ik 2x een Medion cam heb gezien met veel mp's, en dat die minder presteerden als een cam van een goed merk, met 1-2mp's minder. Tis niet alleen de oplossing, het gaat ook om de kleuren. Die 4mp medion van mijn schoonvader is een ramp imo. Met name de witbalans is zwaar puin.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 22:11
Bij mijn vriendin thuis hebben ze ook zo'n medion 4 of 5 megapixel camera. Maar op een of andere manier vind ik de kleuren echt lelijk en is de beeldkwaliteit nou niet goed te noemen. Ikzelf heb een canon powershot a60 voor 200 euro en ik vind de kwaliteit van de foto;s en de kleuren vele malen mooier dan die van de medion.

• UltraSub
Stoney187 schreef op 27 mei 2004 @ 13:33:
Bij mijn vriendin thuis hebben ze ook zo'n medion 4 of 5 megapixel camera. Maar op een of andere manier vind ik de kleuren echt lelijk en is de beeldkwaliteit nou niet goed te noemen. Ikzelf heb een canon powershot a60 voor 200 euro en ik vind de kwaliteit van de foto;s en de kleuren vele malen mooier dan die van de medion.
I rest my case... ;) :P

Verwijderd

UltraSub schreef op 27 mei 2004 @ 13:31:
[...]

Bijvoorbeeld de Canon Digital Ixus 430. Die zal geheid beter zijn als die Medion.
Maar goed, ik ga geen cam adviezen geven. Het valt mij gewoon op dat ik 2x een Medion cam heb gezien met veel mp's, en dat die minder presteerden als een cam van een goed merk, met 1-2mp's minder. Tis niet alleen de oplossing, het gaat ook om de kleuren. Die 4mp medion van mijn schoonvader is een ramp imo. Met name de witbalans is zwaar puin.
Op die 4mp kun je de witbalans gewoon instellen hoor......
Lijkt me meer een probleem dat je schoonvader hem niet kan bedienen. Heb zelf ook die 4mp en de kwaliteit is imo best redelijk voor die prijs. Natuurlijk is een Canon beter maar die zijn ook wel een beetje duurder. Dat verschil is toch wel redelijk duidelijk.
De foto's die ik zelf maak bewerk ik achteraf allemaal om een betere "look and feel" voor elkaar te krijgen.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:01
Voor 250 eurie heb een ook een Canon A70. Is een top camera en geen oekieboekie merk. Laat je vooral niet gek maken door Megapixels.

woei!

• UltraSub
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 13:38:
[...]

Op die 4mp kun je de witbalans gewoon instellen hoor......
Lijkt me meer een probleem dat je schoonvader hem niet kan bedienen.
Klopt, maar we hebben het hier over point and shoot cams, en auto witbalans moet ook fatsoenlijk werken. Of wil je voor iedere foto de boel instellen? En om dat te kunnen moet je sowieso wat fotogevoel hebben, en als je dat hebt koop je zo'n ding ook niet.
En idd.. schoonpa snapt er de ballen van, maar daar gaat het hier niet om nu :P
Heb zelf ook die 4mp en de kwaliteit is imo best redelijk voor die prijs. Natuurlijk is een Canon beter maar die zijn ook wel een beetje duurder. Dat verschil is toch wel redelijk duidelijk.
Best redelijk ja.. Maar voor paar tientjes meer heb je gewoon goede kwaliteit.
Daarbij zijn we camera's in dezelfde prijsklasse aan het vergelijken. Dat ze vervolgens met 1-2 mp minder nog betere kwaliteit afleveren.. Sja.. ik zou daar mijn conclusies uit trekken.
De foto's die ik zelf maak bewerk ik achteraf allemaal om een betere "look and feel" voor elkaar te krijgen.
Ook handig.. als je ze allemaal *moet* bewerken om achteraf een beter resultaat te krijgen.

Ik zeg verder niks meer... Ik hoop dat de meeste mensen verstandig worden, maar dat zal wel niet. De meeste mensen in deze prijsklasse zijn gewoon MP-geil voor zo weinig mogelijk geld.... :X

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 27-05-2004 13:48 ]

• nvidia
nee zeker en vast niet. Ik hou me zeker en vast niet bij de MP's. Het gaat me op de prijs-kwaliteitsverhouding! Als je dan beter wat meer geeft en daardoor een betere camera krijgt heb ik dit er wel voor over hoor!

Ga es rondkijken naar wat jullie hier allemaal zeggen!

Verwijderd

UltraSub schreef op 27 mei 2004 @ 13:46:
[...]
Ook handig.. als je ze allemaal *moet* bewerken om achteraf een beter resultaat te krijgen.

Ik zeg verder niks meer... Ik hoop dat de meeste mensen verstandig worden, maar dat zal wel niet. De meeste mensen in deze prijsklasse zijn gewoon MP-geil voor zo weinig mogelijk geld.... :X
Ik *moet* ze niet allemaal bewerken hoor. Mijn vrouw vind de standaard kwaliteit zowiezo goed en snapt niet waar ik me druk om maak. Ben zelf een beetje een bitneuker wat dat betreft. Het enige echte kritiek punt wat ik heb is dat de rode ogen reductie gewoon niet werkt. Hij flitst wel 2 keer maar daar zit zoveel tijd tussen dat de ogen alweer hun originele focus hebben bij de 2de flits.

Ben zonder meer met je eens dat de meeste mensen alleen maar naar de MP (of bij computers naar de MHZ) kijken en verder zich nergens druk om maken.

Zou bij de huidige prijzen ook voor een A70 of A75 kiezen maar dat was een jaar geleden nog wel een beetje anders (qua prijzen dan).

• UltraSub
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:21:
[...]
Het enige echte kritiek punt wat ik heb is dat de rode ogen reductie gewoon niet werkt. Hij flitst wel 2 keer maar daar zit zoveel tijd tussen dat de ogen alweer hun originele focus hebben bij de 2de flits.
Ach ja.. Dat werkt volgens mij bij geen enkele compact cam.
Komt doordat de flitser te kort bij de lens zit. Kun je alleen oplossen met een externe flitser. (Of fotosoep ;))

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:41
Ben ik de enige die die plaatjes een beetje raar vind?
op de bovenste foto zit de knop rechts en op de onderste foto de knop links :X

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 23:59
Lijkt mij meer iets voor fotografie, volgens mij staat daar al heel wat over aldi camera's

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

- verkeerde subforum
- nogal spammerig
- nooit van deze topic gehoord :? Periodieke gadgetaanbiedingen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.