[DVD]Creëren, waarmee het beste resultaat?

Pagina: 1
Acties:

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben zoekende naar "HET" programma om DVD's te maken van je eigen video opnames en waar je tevens menu's etc. kunt maken.

Ik heb al het e.e.a. uitgeprobeerd maar "het" pakket nog niet tegengekomen. Dat komt ook omdat sommige trial programma's niet alles prijsgeven en ik niet overtuigd ben tot de koop over te gaan.

Geprobeerd:
Ulead Movie Factory 3
+ Redelijke controle over menu uiterlijk
- matige edit mogelijkheden
- Beeldkwaliteit wordt snel erg slecht, slechte compressie dus

Roxio dvd-builder 7
+ goede beeld kwaliteit
+ goede edit mogelijkheden
- slechte controle over video
- geluid niet synchroon na branden, schijnt met een upgrade verholpen te zijn maar boezemt weinig vertrtouwen in.

Pinnacle Studio 9
- Nog niet kunnen ontdekken hoe ik menu's maak, was bij de andere programma's intuitiever.
+ editmogelijkheden zien er goed uit.
Kan bij deze versie geen dvd-image maken vanwege trial-beprkingen en weet dus niks over het uiteindelijke resutlaat

Adobe Encore werkt niet op een W2K machine :(

Wat zijn de ervaringen van anderen?
Welke andere programma's zijn er nog om uit te proberen?

watskeburt

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik ben eigenlijk ook wel geintresseerd in het authoren van dvd menu's (moet stukken hebben voor mijn portfolio :) )

wat ik even vlug gezien had had pinaccle 9 studio wel mooie opties hoor... je moet een hoop zelf erbij doen..

[ Voor 35% gewijzigd door gitaarwerk op 27-05-2004 13:21 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Een goed paket heb ik ook (nog) niet gevonden. Een goede combi wel. Namelijk Studio 9 en DVD-lab (Pro).
De eerste gebruik ik om de video te monteren en vervolgens naar mpeg-2 te exportreren.
Het resultaat author ik dan met DVD-lab. Intuitief programma waarmee je volledig custom menu's kan maken. Het heeft alleen een paar beperkingen:
- er wordt maar 1 VTS gebruikt, dus al het beeld moet het zelfde formaat hebben/zijn (zelfde resolutie, framerate en compressieformaat)
- geen subs
- max 1 audiospoor
Dit is met de pro versie echter allemaal voorbij. Die is alleen nu nog in een beta stadium.

Het is dus geen pakket, en daardoor niet de voordeligste (2 * $99,-) manier (wat jij waarschijnlijk zoekt). Maar mijn ervaring is dat een pakket altijd wel een gebrek heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 27-05-2004 13:42 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben zelf erg te spreken over Adobe Encore. deze heeft multiple subtitle & audio tracks, motion menu & buttons en een intergratie met Photoshop voor de menu's. Erg veel tem[plates voor buttons en menu's.
(Heeft wel een typische Adobe GUI).

Er komt trouwens een nieuwe versie (1.5) uit, een suite met Encore, Photoshop CS, Aftereffects en Audition.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kewl.. moet ik daar nog maar eens naar kijken :Y) die Encore

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik gebruik ulead DVD movie factory2, werkt (nadat alles 1x goed is ingesteld) voor mij perfect.
comprimeren doet hij niet zo best, dat laat ik over aan DVD-schrink
dus menu en dergelijke maak ik met ulead, ook het van VHS naar DVD brengen, daarna met DVD schrink comprimeren werkt het beste en het mooiste.

Verwijderd

Als je echt alles uit de kast wil halen dan kan ik je Pinnacle Liquid Edition 5.5 aanraden. Het heeft een steile leercurve maar daarna kun je echt alles maken wat je maar wil. Echt alles is mogelijk inclusief DVD branden vanaf de timeline.

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Xymox schreef op 27 mei 2004 @ 14:12:
Ik ben zelf erg te spreken over Adobe Encore. deze heeft multiple subtitle & audio tracks, motion menu & buttons en een intergratie met Photoshop voor de menu's. Erg veel tem[plates voor buttons en menu's.
(Heeft wel een typische Adobe GUI).

Er komt trouwens een nieuwe versie (1.5) uit, een suite met Encore, Photoshop CS, Aftereffects en Audition.
verdulleme.... die werkt ook alleen onder XP... waar is dat nou voor nodig?

watskeburt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dazzle DVD Complete, of DVD-Lab Pro.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik gebruik dit meestal:
- Om homevideo's te editen Ulead MediaStudio Pro (erkent alleen geen DVD, GROOT nadeel want het is een prachtig programma)
- Om te rippen TEMPGEnc/VirtualDub
- Om menu's te maken enz, TEMPGEnc DVD author. Heel simpel, en toch een mooi resultaat, met veel eigen inbreng.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 18:10 ]

Verwijderd

dvdmaestro2.9

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Dvd Maestro wel een duur proggie wordt ook in Hollywood gebruikt :P check www.doom9.org voor info hoe menu's te maken enz...

Verwijderd

Ik weet niet of het een optie is maar de ilife suite 04 van apple is daarvoo fantasties voor slechts 50 euro als je profesioneler wil gaan werken dan zul je daar ook veel moeten voor betalen.
Pagina: 1