Toon posts:

[Voltmod?] Ti 4200 64mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een Prolink Pixelview Geforce 4 Ti 4200 64mb
Deze is tot de max overklockt, core=285 mem=600 (default 250/500)
Het ligt niet aan de temp dat het niet verder gaat, koeling is goed (Zalman ZM-80C-HP + een 120mm Enermax (regelbaar) op +/- 1700rpm in me zijpaneel van me kast)
Nou wilde ik een voltmod uitvoeren, maar zit nog te twijfelen.
Ik denk met die voltmod de core naar 300/310 te krijgen, en dan ben k ook wel tevreden :)

- Kan je een voltmod uitvoeren zonder solderen? Ik had volgens mij ergens gelezen dat je het ook gewoon om het pootje kan winden.
- Als je te ver bent gegaan, kan je dan zo weer terug, of is het dan afgelopen einde verhaal?
- Als de weerstand los gaat zitten en tegen een ander pootje aankomt is het dan ook zo dat je vid-kaart het ook meteen begeeft?
- Moet k een gewone weerstand gebruiken, of een regelbare weerstand? (als deze al bestaan/te vinden zijn)
- En tenslotte met welke weerstand te beginnen? D8 zelf aan een 1k ohm en dan steeds lager.

K heb alle topics over voltmods al gelezen (volgens mij ;)), maar er is niet veel over de Ti 4200 64mb te vinden en al helemaal niks over dit merk, google'n haalde ook niks uit.

En er zit toch wel veel risico aan vast alsk het fout doe, dus wil cker van me zaak zijn :) Zou mooi zijn als het zou lukken, FarCry op high detail? ;)

Vast bedankt _/-\o_

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 20:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb precies dezelfde videokaart (zelfde merk/type enz) en ik draai met standaard cooling zonder mods al op 315/615 (default 250/500). En het ophogen van de core snelheid met 20Mhz zal je hoogstens 1 of 2 fps meer opleveren. FarCry op high detail door 20Mhz core verhogen? Denk het niet.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je vragen zijn imo met een beetje zoeken (en logisch nadenken ;)) wel te beantwoorden.
Er zijn hier op GoT ook een aantal topics, waar echt wel wat in staat.
Zo niet op GoT, dan kun je mbv. Google een hoop vinden :)

Paar voorbeelden:
Geforce 4 Voltage mod topic
Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull
http://www.tweaker.ch/guides/TI4200_voltmod/
How to Volt-mod your GeForce 4 videocard @ TechSpot

En dit topic kon je beter in V&B plaatsen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rone op 27-05-2004 12:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
nnk schreef op 27 mei 2004 @ 12:44:
Ik heb precies dezelfde videokaart (zelfde merk/type enz) en ik draai met standaard cooling zonder mods al op 315/615 (default 250/500). En het ophogen van de core snelheid met 20Mhz zal je hoogstens 1 of 2 fps meer opleveren. FarCry op high detail door 20Mhz core verhogen? Denk het niet.
Eindelijk iem die dezelfde kaart als mij heeft :)
Ik heb alleen blijkbaar een wat slechter kaartje :(
Alsk um op 190/193 zet loopt hij al snel in 3dMark03 vast, geen artifact, maar gewoon vastlopen :?, dus lijkt mij dat k aan de max zit.

En ik draai nu al bijna alles op high detail in FarCray dus die paar frames helpen mij wel degelijk om alles net nog ff wat vloeiender te laten lopen :)

P.S. miss kan me mem nog wel omhoog nog niet zow veel mee bezig geweest, kan iig al zonder vastlopen met artifacts op 635 (verder nog niet geprobeert), dus als k me mem beter ga koelen kan die wel veel hoger iig :)
Maar gaat me nu ff om de core die achter blijft.

Verwijderd

Topicstarter
r00n187 schreef op 27 mei 2004 @ 12:44:
Je vragen zijn imo met een beetje zoeken (en logisch nadenken ;)) wel te beantwoorden.
Er zijn hier op GoT ook een aantal topics, waar echt wel wat in staat.
Zo niet op GoT, dan kun je mbv. Google een hoop vinden :)

Paar voorbeelden:
Geforce 4 Voltage mod topic
Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull
http://www.tweaker.ch/guides/TI4200_voltmod/
How to Volt-mod your GeForce 4 videocard @ TechSpot

En dit topic kon je beter in V&B plaatsen ;)
Mijn talen zijn nogal slecht, en aangezien k ckerheid wil, zoek k op nederlandse site's :), en er staan ook vragen tussen in me post die k niet heb kunnen vinden.

Dit topic hoord wel degelijk hier, wat ik wil gaan doen heeft cker wel met overklocken te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
nnk schreef op 27 mei 2004 @ 12:44:
Ik heb precies dezelfde videokaart (zelfde merk/type enz) en ik draai met standaard cooling zonder mods al op 315/615 (default 250/500).
K heb net ff geprobeert, en ik loop nu op 285/315, core kan eventueel nog naar 290 maar hoger komt ie echt niet! :(
Welk overklock proggie gebruik je? K Powerstrip..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Veel van de Ti4200 kaarten zijn gewoon gebaseerd op het nvidia reference design, waar wel wat voltmods voor te vinden zijn :)
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:35:
- Kan je een voltmod uitvoeren zonder solderen? Ik had volgens mij ergens gelezen dat je het ook gewoon om het pootje kan winden.
Dat ligt eraan waar je de voltmod moet uitvoeren. Vaak zijn het verbindingen met voltage-regulators die als smd-component op je kaart zitten. Dan kom je niet onder solderen uit.
Bovendien lijkt me solderen ook veiliger. Als de verbinding eenmaal vast zit is het goed. Eventueel wat niet geleidende lijm erover heen, dan blijft alles goed zitten, en hoef je niet meer bang te zijn voor los schietende draden. Want die kunnen wel schade veroorzaken.
- Als je te ver bent gegaan, kan je dan zo weer terug, of is het dan afgelopen einde verhaal?
Te ver met wat? Voltage? Bij een te hoog voltage kan de chip doorbranden, dus is het einde verhaal.
- Als de weerstand los gaat zitten en tegen een ander pootje aankomt is het dan ook zo dat je vid-kaart het ook meteen begeeft?
Die kans is aanwezig.. 't is maar net de vraag welk pootje waar tegenaan komt.
- Moet k een gewone weerstand gebruiken, of een regelbare weerstand? (als deze al bestaan/te vinden zijn)
Regelbaar lijkt me het beste :) Dan kun je zelf het voltage tenminste instellen, en zorgen dat je niet te hoog begint.
Gewoon eerst maximale weerstand, en daarna terug draaien. Een meerslagen potmeter is het makkelijkst (beter in te stellen) en die zijn gewoon verkrijgbaar bij elektronica-zaken.
- En tenslotte met welke weerstand te beginnen? D8 zelf aan een 1k ohm en dan steeds lager.
Gewoon even via google een voltmod opzoeken, daar staan de waardes vermeld. En gewoon met maximale weerstand van de instelbare potmeters beginnen.

Hier wat voorbeelden:

http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=1481
http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/voltmod-3.shtml

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 20:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 15:44:
[...]

K heb net ff geprobeert, en ik loop nu op 285/315, core kan eventueel nog naar 290 maar hoger komt ie echt niet! :(
Welk overklock proggie gebruik je? K Powerstrip..
Ik overclock met de standaard nVidia detonators, sommige versies konden dat, niet allemaal, ik weet het niet meer. Maar powerstrip of rivatuner zal precies dezelfde resultaten behalen hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 27 mei 2004 @ 16:11:
Dat ligt eraan waar je de voltmod moet uitvoeren. Vaak zijn het verbindingen met voltage-regulators die als smd-component op je kaart zitten. Dan kom je niet onder solderen uit.
Alsk moet gaan solderen dan word het waarschijnlijk niks :( nog nooit gedaan..en ik weet niet eens of we der een hebbe, en dan moet k nog een hele dunne hebbe :|
Te ver met wat? Voltage? Bij een te hoog voltage kan de chip doorbranden, dus is het einde verhaal.
Hoe weet je dan dat je niet meer verder moet gaan? Merk je dat al van te voren?

Bedankt voor je reactie iig ;)
Pagina: 1