[HDD] sloom, snel gefragmenteerd

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02
Heb een nogal vaag probleem met de nieuwe pc van onze buren, ze hebben een amd 2600+ met 512 mb ram en een 40 gig 7200 rpm ata100 hdtje.

Nu is de hd pokkesloom, ik voel het, de pc kan niet veel venster tegelijk aan e.d.

Nou zou het aan meer kunnen liggen, maar ik had voordat ze op vakantie gingen de HD gedefragmenteerd, ze komen terug, zegt diskeeper dat ie heavily fragmented is.

Ik zat echt zo van 'wtf'?

Nou vraag ik me af wat de eventuele problemen kunnen zijn, misschien kan ik ze dan zelf verhelpen, anders gaat dat HP(ja van de scheer en foppen) ding terug.

ide controller brak?hdd brak?hele pc ewoon brak? :P

cd-rom en hdd zitten op zelfde ide kabel volgens mij.

If it aint broke, fix it till it is!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Traagheid kan aan van alles liggen. Tekort aan geheugen en toch een zwaar OS draaien bijvoorbeeld. Wat betreft het IDE gebeuren: tips en suggesties om eventuele traagheid te verhelpen is gewoon in de FAQ van dit subforum te vinden :) Kijk onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" B)

Verwijderd

Je kan ook gewoon proberen de cd aan andere IDE te koppelen.

• Venxir
ja stom heb met mijn stomme hoofd niet eerst even de Faq doorgenomen, gooi er eerst wel een tooltje van de fabrikant tegenaan.

• Venxir
nou er zit een 80-polige kabel in, eigen IDE kanaal, nieuwe via drivers erop, diagnostic tools gedraaid. Hij blijft vaag doen. Proggiesl open vast e.d.

Maar mag je bij een HP pc alles formateren of verlies je dan de garantie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je mag qua software alles met je PC doen :) (firmware daarbuiten gelaten uiteraard, hiervoor zou je het beste eerst contact moeten opnemen met de HP). Je hebt toch wel recovery/backup/herstel CD'tjes van HP meegekregen? Daarmee kun je alles weer in de originele staat terugbrengen :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 27-05-2004 13:53 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Draait de HD wel in een udma mode? dus dat hij niet in pio mode staat?
Heb je gecontroleerd op spyware (een sloom systeem is niet altijd een hardware probleem).

Een install is ook een oplossing, als het probleem de software is.
Maar je bent wel veel tijd kwijt met backuppen, en een herinstall.

• Venxir
Spyware eraf(ad-aware), udma staat altijd aan en werkt ook. En hij doet dit al vanaf het begin. Het liefst doe ik format c: en maak zelf evn een degelijke configuratie dan al de hp opstart reclame enzo :/

Verwijderd

Zet de schijfcache ff aan, waarschijnlijk staat die uit.

Gewoon simpel bij computerbeheer -> apparaatbeheer -> Schijfstations -> (hdd selecteren en erop dubbelklikken) -> (tabblad) beleidsinstellingen -> en kijken of ( schijfcache op schijf inschakelen) staat aangevinkt.

Dit bovenstaande is de weg in Windows XP.
Pagina: 1