[PHP] encryptie, ciphertext als [a-z0-9]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik ben om via mcrypt iets te encrypten (MCRYPT_RIJNDAEL_128),
nu lukt dat zonder problemen, maar het is de bedoeling dat ik de uitkomst opsla in een db in Mysql.
De uitkomst lijkt mij binary, dus sla ik het nu maar op in een BLOB.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de ciphertext gewoon tekst te maken dus iets in de range [a-zA-z0-9] zodat ik het gewoon in een tekstveld in MySQL kan opslaan.
Dat scheelt weer wat geklooi met het in/exporteren van de tabellen bij een mysqldump.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14
mysqldump kan toch wel gewoon BLOB's dumpen? Waarom zou dat gedoe opleveren? BLOB's zijn juist bij uitstek geschikt voor dit soort dingen (al missen de BLOB's van MySQL de 'L' een beetje).

Als je per se wilt coderen, dan kun je wel base64-encode ofzo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Als je nog ruimte wil besparen, dan kan je met gzcompress($var, 9) je string eerst compressen, om die vervolgens met base64-encode te encoden.

Waarom wil je graag mcrypt gebruiken?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
hmmz, als mysql totaal geen probs heeft met het in/exporteren van blob's dan kan dit op zich wel

mcrypt gebruik ik voor een extra beveiliging tussen wat linux systeeminteracties.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
base64_encode en decode zijn je functies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
yep idd.
Daarmee kan ik het nu gewoon in txtveldje proppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Dan is er toch niets veiligs meer aan of ben ik nou gek?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14
Hoe je de gecodeerde gegevens opslaat maakt toch niet uit? Dat kan best base64-encoded zijn.

Merk op dat we aanraden om de ciphertext, dus de uitkomst van de codering, van base64-codering te voorzien; niet de plaintext. Dat zou natuurlijk geen enkele vorm van beveiliging geven.

Of de beveiliging van de TS werkt is niet direct uit zijn berichten op te maken, maar de base64 encoding gaat het er niet slechter of beter op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Soultaker schreef op 28 mei 2004 @ 13:55:
Hoe je de gecodeerde gegevens opslaat maakt toch niet uit? Dat kan best base64-encoded zijn.

Merk op dat we aanraden om de ciphertext, dus de uitkomst van de codering, van base64-codering te voorzien; niet de plaintext. Dat zou natuurlijk geen enkele vorm van beveiliging geven.

Of de beveiliging van de TS werkt is niet direct uit zijn berichten op te maken, maar de base64 encoding gaat het er niet slechter of beter op maken.
Je hebt gelijk, dacht even als vervanger, maar het is alleen om het op te kunnen slaan als text idd.

//

Pagina: 1