Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
mysqldump kan toch wel gewoon BLOB's dumpen? Waarom zou dat gedoe opleveren? BLOB's zijn juist bij uitstek geschikt voor dit soort dingen (al missen de BLOB's van MySQL de 'L' een beetje).
Als je per se wilt coderen, dan kun je wel base64-encode ofzo gebruiken.
Als je per se wilt coderen, dan kun je wel base64-encode ofzo gebruiken.
Als je nog ruimte wil besparen, dan kan je met gzcompress($var, 9) je string eerst compressen, om die vervolgens met base64-encode te encoden.
Waarom wil je graag mcrypt gebruiken?
Waarom wil je graag mcrypt gebruiken?
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
hmmz, als mysql totaal geen probs heeft met het in/exporteren van blob's dan kan dit op zich wel
mcrypt gebruik ik voor een extra beveiliging tussen wat linux systeeminteracties.
mcrypt gebruik ik voor een extra beveiliging tussen wat linux systeeminteracties.
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
yep idd.
Daarmee kan ik het nu gewoon in txtveldje proppen
Daarmee kan ik het nu gewoon in txtveldje proppen
Dan is er toch niets veiligs meer aan of ben ik nou gek?
//
Hoe je de gecodeerde gegevens opslaat maakt toch niet uit? Dat kan best base64-encoded zijn.
Merk op dat we aanraden om de ciphertext, dus de uitkomst van de codering, van base64-codering te voorzien; niet de plaintext. Dat zou natuurlijk geen enkele vorm van beveiliging geven.
Of de beveiliging van de TS werkt is niet direct uit zijn berichten op te maken, maar de base64 encoding gaat het er niet slechter of beter op maken.
Merk op dat we aanraden om de ciphertext, dus de uitkomst van de codering, van base64-codering te voorzien; niet de plaintext. Dat zou natuurlijk geen enkele vorm van beveiliging geven.
Of de beveiliging van de TS werkt is niet direct uit zijn berichten op te maken, maar de base64 encoding gaat het er niet slechter of beter op maken.
Je hebt gelijk, dacht even als vervanger, maar het is alleen om het op te kunnen slaan als text idd.Soultaker schreef op 28 mei 2004 @ 13:55:
Hoe je de gecodeerde gegevens opslaat maakt toch niet uit? Dat kan best base64-encoded zijn.
//
Pagina: 1